Red Bull potvrzuje, že šéf jeho aerodynamického oddělení - Peter Prodromou - přestává u týmu kvůli plánovanému přestupu k McLarenu pracovat.
Stáj z Milton Keynes dnes vydala prohlášení, podle něhož Prodromou "nastupuje na nucenou dovolenou" před tím, než bude moci nastoupit u konkurence. Zároveň se s ním loučí a "děkuje za jeho cenný přínos během působení u týmu."
Red Bull se pod jeho vedením stanovil měřítko pro soupeře a v posledních čtyřech letech získal čtyři tituly mistrů světa. Prodromou k němu nastoupil v roce 2006, od té doby úzce spolupracoval s technickým ředitelem Adrianem Neweyem, který si jej vysoce cenil, a úspěšně vedl aerodynamické oddělení.
Nyní zamíří k McLarenu, což bylo ohlášeno již v minulém roce. Šéf Red Bullu Christian Horner se ho však snažil ze všech sil udržet. "Rozhodně nebudeme spěchat s tím, abychom jej uvolnili brzy. U týmu zůstane až do konce svého současného kontraktu," řekl minulý rok v naději, že si jejich inženýr za tu dobu ještě vše rozmyslí. Nestalo se tak a v sezóně 2015 bychom jej proto již měli vídávat u McLarenu.
Na jeho místo nastoupí zkušený aerodynamik Dan Fallows, jenž měl k McLarenu odejít společně s Prodromouem. "Tým na chvíli loni opustil. Nyní se vrátil k Red Bullu, aby začal pracovat ve své nové pozici," potvrzuje mistrovský tým.
Peter Prodromou měl velký podíl na vývoji aerodynamiky vítězných vozů, s nimiž Red Bull získal poslední čtyři tituly mistrů světa za sebou (foto: Red Bull Racing)
V lednu ale McLaren oznámil příchod Fallowse a podle sportovního ředitele Erica Bouliera již má ve Wokingu "platný kontrakt. Věc je nyní v rukou našich právníků." Mezi těmito dvěma týmy se tedy nyní schyluje k právní bitvě. Podle BBC Red Bull Fallowsovi nabídl lepší pozici a vyšší plat poté, co se dohodl s McLarenem.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.