Red Bull potvrzuje, že šéf jeho aerodynamického oddělení - Peter Prodromou - přestává u týmu kvůli plánovanému přestupu k McLarenu pracovat.
Stáj z Milton Keynes dnes vydala prohlášení, podle něhož Prodromou "nastupuje na nucenou dovolenou" před tím, než bude moci nastoupit u konkurence. Zároveň se s ním loučí a "děkuje za jeho cenný přínos během působení u týmu."
Red Bull se pod jeho vedením stanovil měřítko pro soupeře a v posledních čtyřech letech získal čtyři tituly mistrů světa. Prodromou k němu nastoupil v roce 2006, od té doby úzce spolupracoval s technickým ředitelem Adrianem Neweyem, který si jej vysoce cenil, a úspěšně vedl aerodynamické oddělení.
Nyní zamíří k McLarenu, což bylo ohlášeno již v minulém roce. Šéf Red Bullu Christian Horner se ho však snažil ze všech sil udržet. "Rozhodně nebudeme spěchat s tím, abychom jej uvolnili brzy. U týmu zůstane až do konce svého současného kontraktu," řekl minulý rok v naději, že si jejich inženýr za tu dobu ještě vše rozmyslí. Nestalo se tak a v sezóně 2015 bychom jej proto již měli vídávat u McLarenu.
Na jeho místo nastoupí zkušený aerodynamik Dan Fallows, jenž měl k McLarenu odejít společně s Prodromouem. "Tým na chvíli loni opustil. Nyní se vrátil k Red Bullu, aby začal pracovat ve své nové pozici," potvrzuje mistrovský tým.
Peter Prodromou měl velký podíl na vývoji aerodynamiky vítězných vozů, s nimiž Red Bull získal poslední čtyři tituly mistrů světa za sebou (foto: Red Bull Racing)
V lednu ale McLaren oznámil příchod Fallowse a podle sportovního ředitele Erica Bouliera již má ve Wokingu "platný kontrakt. Věc je nyní v rukou našich právníků." Mezi těmito dvěma týmy se tedy nyní schyluje k právní bitvě. Podle BBC Red Bull Fallowsovi nabídl lepší pozici a vyšší plat poté, co se dohodl s McLarenem.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.