Po skvělém třetím místě v Bahrajnu se Sergio Pérez podělil se svými dojmy s indickým tiskem. Mluvil o tom, jak si cení nedělní výkon a o dobrém začátku sezony týmu Force India.
Od svého debutu v F1 v roku 2011 jste stál na stupních pro vítěze třikrát ještě v týmu Sauber. Kam řadíte tento pódiový výsledek?Sergio Pérez (SP): „Myslím si, že to byl jeden z mých nejlepších závodů, protože jsem si to třetí místo musel v jeho průběhu znovu vybojovat proti Nicovi Hülkenbergovi a Danielu Ricciardovi.
Pódium v Bahrajnu pro mě hodně znamená, zejména po těžkostech, které jsem zažil v McLarenu. Předešlý tým jsem opustil na konci loňského roku a už za krátkou dobu jsem byl schopný v novém voze dosáhnout na stupně vítězů, to je skvělé! Nevím, jestli to byl můj nejlepší závod, ale určitě byl jedním z mých nejlepších v F1.“
Letos prožívá tým Force India nejlepší začátek sezony ve své historii. Očekával jste to?SP: „Poté, co jsem odešel od McLarenu, jsem neměl moc možností, přestup do Force India byl jednou z nich. Chtěl jsem přijít do nového týmu s tím, že mu odevzdám všechno, co umím. Skutečně jsem doufal v lepší výsledky. Odešel jsem z McLarenu i proto, že jsem v tom týmu neměl příležitost bojovat o pódium. Ze současné situace mám proto velkou radost.“
McLaren Vás dostal v minulém roce do svízelné situace. Třetí místo z Bahrajnu znamená, že tým Force India odsunul Vašeho bývalého zaměstnavatele na třetí místo v Poháru konstruktérů. Cítíte se proto víc spokojen? SP: „Ale ano, jsem hrdý na to, že jsem členem týmu Force India. Je to malý tým, který dělá ohromnou práci. Máme hlad po úspěchu a jsme úspěšní. Jsem šťastný, že jsem tady.“
Jezdec Force India byl naposledy na pódiu v roce 2009. Co podle Vás v této sezoně funguje správně a co by si ještě vyžadovalo zlepšení?SP: „Letos máme nejlepší motor – Mercedes. Pak se nesmí zapomínat na to, že jsme lepší, než další dva týmy, které používají motory Mercedes – McLaren a Williams. Proto si myslím, že skutečně něco děláme dobře.
Zaznamenali jsme nejlepší začátek sezony a teď potřebujeme pokračovat ve vylepšování vozu, udržet si současnou formu a být úspěšní. V Bahrajnu jsme měli výhodu dobrého motoru. Přesto si nemyslím, že máme nejlepší vůz, stále existuje prostor pro zlepšení. Když se nám podaří udržet tempo vývoje, můžeme mít před sebou skvělou sezonu.“
Mnoho lidí mluví o tom, že nové šestiválcové turbomotory jsou tiché. Jak to vnímáte Vy z hlediska jezdce? A co si myslíte o dvojitém bodování?SP: „Výraznější zvuk nám chybí. Ale F1 asi musí jít tímto směrem. Musíme to respektovat a užívat si souboje na trati, vždyť i ten bahrajnský závod byl podle mě extrémně dobrý. Dvojité bodování udělá některé záležitosti zajímavými. Jsem na to zvědavý a pokusím se toho využít.“
A co budoucnost?SP: „Nejdřív Čína! Myslím si, že náš tým má před sebou dobrou sezonu. Musíme využít dosavadní úspěchy a stavět na nich.“
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.