Po skvělém třetím místě v Bahrajnu se Sergio Pérez podělil se svými dojmy s indickým tiskem. Mluvil o tom, jak si cení nedělní výkon a o dobrém začátku sezony týmu Force India.
Od svého debutu v F1 v roku 2011 jste stál na stupních pro vítěze třikrát ještě v týmu Sauber. Kam řadíte tento pódiový výsledek?Sergio Pérez (SP): „Myslím si, že to byl jeden z mých nejlepších závodů, protože jsem si to třetí místo musel v jeho průběhu znovu vybojovat proti Nicovi Hülkenbergovi a Danielu Ricciardovi.
Pódium v Bahrajnu pro mě hodně znamená, zejména po těžkostech, které jsem zažil v McLarenu. Předešlý tým jsem opustil na konci loňského roku a už za krátkou dobu jsem byl schopný v novém voze dosáhnout na stupně vítězů, to je skvělé! Nevím, jestli to byl můj nejlepší závod, ale určitě byl jedním z mých nejlepších v F1.“
Letos prožívá tým Force India nejlepší začátek sezony ve své historii. Očekával jste to?SP: „Poté, co jsem odešel od McLarenu, jsem neměl moc možností, přestup do Force India byl jednou z nich. Chtěl jsem přijít do nového týmu s tím, že mu odevzdám všechno, co umím. Skutečně jsem doufal v lepší výsledky. Odešel jsem z McLarenu i proto, že jsem v tom týmu neměl příležitost bojovat o pódium. Ze současné situace mám proto velkou radost.“
McLaren Vás dostal v minulém roce do svízelné situace. Třetí místo z Bahrajnu znamená, že tým Force India odsunul Vašeho bývalého zaměstnavatele na třetí místo v Poháru konstruktérů. Cítíte se proto víc spokojen? SP: „Ale ano, jsem hrdý na to, že jsem členem týmu Force India. Je to malý tým, který dělá ohromnou práci. Máme hlad po úspěchu a jsme úspěšní. Jsem šťastný, že jsem tady.“
Jezdec Force India byl naposledy na pódiu v roce 2009. Co podle Vás v této sezoně funguje správně a co by si ještě vyžadovalo zlepšení?SP: „Letos máme nejlepší motor – Mercedes. Pak se nesmí zapomínat na to, že jsme lepší, než další dva týmy, které používají motory Mercedes – McLaren a Williams. Proto si myslím, že skutečně něco děláme dobře.
Zaznamenali jsme nejlepší začátek sezony a teď potřebujeme pokračovat ve vylepšování vozu, udržet si současnou formu a být úspěšní. V Bahrajnu jsme měli výhodu dobrého motoru. Přesto si nemyslím, že máme nejlepší vůz, stále existuje prostor pro zlepšení. Když se nám podaří udržet tempo vývoje, můžeme mít před sebou skvělou sezonu.“
Mnoho lidí mluví o tom, že nové šestiválcové turbomotory jsou tiché. Jak to vnímáte Vy z hlediska jezdce? A co si myslíte o dvojitém bodování?SP: „Výraznější zvuk nám chybí. Ale F1 asi musí jít tímto směrem. Musíme to respektovat a užívat si souboje na trati, vždyť i ten bahrajnský závod byl podle mě extrémně dobrý. Dvojité bodování udělá některé záležitosti zajímavými. Jsem na to zvědavý a pokusím se toho využít.“
A co budoucnost?SP: „Nejdřív Čína! Myslím si, že náš tým má před sebou dobrou sezonu. Musíme využít dosavadní úspěchy a stavět na nich.“
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.