Bývalý jezdec F1 Patrick Tambay neskrýval radost z toho, co viděl v průběhu poslední velké ceny. Ocenil, že jezdci Mercedesu v čele startovního pole předváděli parádní vzájemný souboj, čím oživili závod.
Patrick Tambay sledoval pozorně nedělní Velkou cenu Bahrajnu, přičemž se pomalu smiřuje s novou F1, která funguje od letošní sezony s novými pravidly. „Nedělní závod byl pro mě velkou úlevou, protože už jsem začínal mít po dvou předešlých závodech obavy. To, co jsem viděl, byla nádherná podívaná od začátku až do konce. Viděli jsme pořádnou bitvu a vzrušující závod současně, také zásluhou safety-caru (vyjel na trať po saltu Gutiérreze).
Vozy Mercedes jasně převyšují zbytek startovního pole. Duel mezi Hamiltonem a Rosbergem byl velmi zajímavý. Mercedes dopředu neurčil hierarchii v týmu, mám takový dojem, že to letos neudělal zatím žádný z týmů F1. V Red Bullu jsme například viděli, jak jezdí Ricciardo proti Vettelovi. Hamilton získal psychickou výhodu vůči svému týmovému kolegovi. Já si myslím, že ji vždy měl. Je o něco agresivnější a rychlejší než Rosberg. Ale na celkové zhodnocení si musíme počkat ještě šestnáct závodů…“
Směřuje letošní sezona k souboji o titul mezi dvěma jezdci Mercedesu? „Moc bude záviset i od toho, jak zvládnou tlak médií, které se nebudou bránit přilévaní oleje do ohně,“ odpověděl Tambay. „Ale jsou to dva dospělí lidé, poznají se hodně dlouho. Dnes měl Nico asi trochu vztek na Lewise, musel si držet nervy na uzdě. V každém případě to byl nádherný závod. Viděli jsme boj za použití férových zbraní, skvělé představení, které bychom chtěli vidět častěji.“
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.