Ferrari navzdory svým ambicím opět do sezóny nevstoupilo s nejrychlejším vozem. Šéf závodního týmu Stefano Domenicali odpovídá na otázky ohledně své budoucnosti - kolik takových sezón může ještě přežít?
Před sezónou Ferrari oznámilo, že pro rok 2014 nemohou mít žádný jiný cíl, než zisk obou titulů. V prvních dvou závodech za soupeři ale zaostávají, zejména za suverénním Mercedesem. Před třetí Scuderií je na druhé příčce ještě McLaren.
"Je jasné, že má Mercedes náskok. Mezi mnoha dalšími to je celkem vyrovnané... Pokud si Mercedes udrží své tempo, bude těžké se jim vyrovnat," přiznává zklamání Domenicali. Protože se situace opakuje již šestou sezónu, někteří by si přáli změnu na čele závodního týmu Ferrari.
Do Malajsie přitom moc novinek nepřivezli: "Jen drobnosti. Nic podstatného. Pracovali jsme zejména na vyladění a snažili se pochopit logiku nového auta, protože stále se máme hodně co zlepšovat."
V čem konkrétně? "V podstatě všude. Nemyslím si, že byste nápravou jednoho problému spravili celkovou výkonnost, proto musíme pracovat na efektivnějším voze: potřebujeme pracovat na lepším motoru, lépe využívat vyvážení mezi elektrickým výkonem a výkonem tradičního motoru. Všude!"
Takže Ferrari potřebuje zcela nové auto? "Ne, ne, to je trochu extrémní. To si nemyslím," odpovídá Domenicali.
Dočkáme se tedy útoku Ferrari v Barceloně, kde nasadí většina soupeřů velké balíky vylepšení svých vozů? "Ne, tohle není otázka útočení či neútočení. Musíme se ujistit, že auto dále rozvineme. Protože jestli bych teď řekl, že se v Barceloně věci dramaticky otočí, pak byste za mnou zřejmě přišli s tím: 'Ty jsi to říkal!' Fakta, ne slova!" burcuje šéf stáje z Maranella.
Fernando Alonso v Malajsii vybojoval čtvrté místo po duelu s Force Indií Nica Hülkenberga,Ferrari na víc zatím nemělo (foto: Scuderia Ferrari)
Na otázku, kolik náročných sezón ještě může na pozici šéfa Scuderie přežít, Domenicali odpovídá: "Nestarám se o to, co lidé říkají, protože existuje mnoho lidí, kteří touží po mé práci. Být v této pozici je výsadou, ale když to jednou skončí, tak si nemusíte dělat starosti - budu někde poblíž: ne zde, ale na jiném místě."
"Nejde o personální problém. Vyřiďte všem žárlivým lidem, kteří chtějí toto místo: 'Musíte o něj bojovat!'" dává Domenicali pro oficiální web Formule 1 jasně najevo, že v nejbližší době odstupovat nehodlá.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.