Ferrari navzdory svým ambicím opět do sezóny nevstoupilo s nejrychlejším vozem. Šéf závodního týmu Stefano Domenicali odpovídá na otázky ohledně své budoucnosti - kolik takových sezón může ještě přežít?
Před sezónou Ferrari oznámilo, že pro rok 2014 nemohou mít žádný jiný cíl, než zisk obou titulů. V prvních dvou závodech za soupeři ale zaostávají, zejména za suverénním Mercedesem. Před třetí Scuderií je na druhé příčce ještě McLaren.
"Je jasné, že má Mercedes náskok. Mezi mnoha dalšími to je celkem vyrovnané... Pokud si Mercedes udrží své tempo, bude těžké se jim vyrovnat," přiznává zklamání Domenicali. Protože se situace opakuje již šestou sezónu, někteří by si přáli změnu na čele závodního týmu Ferrari.
Do Malajsie přitom moc novinek nepřivezli: "Jen drobnosti. Nic podstatného. Pracovali jsme zejména na vyladění a snažili se pochopit logiku nového auta, protože stále se máme hodně co zlepšovat."
V čem konkrétně? "V podstatě všude. Nemyslím si, že byste nápravou jednoho problému spravili celkovou výkonnost, proto musíme pracovat na efektivnějším voze: potřebujeme pracovat na lepším motoru, lépe využívat vyvážení mezi elektrickým výkonem a výkonem tradičního motoru. Všude!"
Takže Ferrari potřebuje zcela nové auto? "Ne, ne, to je trochu extrémní. To si nemyslím," odpovídá Domenicali.
Dočkáme se tedy útoku Ferrari v Barceloně, kde nasadí většina soupeřů velké balíky vylepšení svých vozů? "Ne, tohle není otázka útočení či neútočení. Musíme se ujistit, že auto dále rozvineme. Protože jestli bych teď řekl, že se v Barceloně věci dramaticky otočí, pak byste za mnou zřejmě přišli s tím: 'Ty jsi to říkal!' Fakta, ne slova!" burcuje šéf stáje z Maranella.
Fernando Alonso v Malajsii vybojoval čtvrté místo po duelu s Force Indií Nica Hülkenberga,Ferrari na víc zatím nemělo (foto: Scuderia Ferrari)
Na otázku, kolik náročných sezón ještě může na pozici šéfa Scuderie přežít, Domenicali odpovídá: "Nestarám se o to, co lidé říkají, protože existuje mnoho lidí, kteří touží po mé práci. Být v této pozici je výsadou, ale když to jednou skončí, tak si nemusíte dělat starosti - budu někde poblíž: ne zde, ale na jiném místě."
"Nejde o personální problém. Vyřiďte všem žárlivým lidem, kteří chtějí toto místo: 'Musíte o něj bojovat!'" dává Domenicali pro oficiální web Formule 1 jasně najevo, že v nejbližší době odstupovat nehodlá.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.