Domenicali: Ztráta na Red Bull není velká. Má Ferrari slabší motor než Renault?

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 31. března 2014 6:20
Sdílej:

S výkonností, kterou Ferrari předvedlo v Malajsii, Stefano Domenicali spokojený není. Ztráta na Mercedes je sice velká, na Red Bull však nikoliv. Scuderia se podle něj musí zlepšit ve všech oblastech - včetně pohonné jednotky. Podle některých by v oblasti výkonu mohla zaostávat nejen za Mercedesem, ale možná i za Renaultem.

"S výsledkem nemůžeme být spokojeni, protože i když jsme získali čtvrté místo a Fernando zůstal v šampionátu třetí, tak Kimi kvůli nehodě s Magnussenem v úvodním kole body nezískal, byť je měl na dosah," řekl zklamaně včera po závodě. Fernando Alonso v něm dojel o 35,992 sekund za vítězným Hamiltonem, Kimi Räikkönen dojel dvanáctý se ztrátou jednoho kola za svým bývalým kolegou Romainem Grosjeanem s Lotusem.

"Nemyslím si, že by ztráta na Red Bull byla tak velká, abych byl upřímný. Dnes jsme trpěli tím, že u těchto tvrdých pneumatik za takového horka to je opravdu o trakci a že autům neseděly tak, jak jsme chtěli," popisuje Ital.

"Na Mercedes máme stále velkou ztrátu, ale u Red Bullu a ostatních si tím nejsem tak jistý. Jsme jim víceméně blízko, ale naším cílem je být na špici. Podle mě je jisté že to, co pozorujeme, se nebude dát snadno vyřešit, ale požádal jsem své inženýry, aby se ujistili, že ví, co mají dělat, a že dají dohromady plány na tok, jak tu prozatímní ztrátu stáhnout, ta je skutečně zřejmá," přiznává Domenicali.

V čem podle něj spočívá slabina Ferrari? Je jejich pohonná jednotka slabší než ta od Renaultu? Nebo na straně šasi a aerodynamiky? "Těžko říct. Když hovoříme o pohonné jednotce, může to být o dodávce výkonu, protože je částečně mechanická a částečně elektrická, takže jde určitě o důležitou část. Ale také na straně vozu se chci ujistit, že kluci tlačí na to, aby vůz byl efektivnější, lepší."

Obě Ferrari v první zatáčce po startu Velké ceny Malajsie (foto: Scuderia Ferrari)

"Určitě potřebujeme zlepšit mnoho oblastí dodávky výkonu, trakce, efektivity vozu, nastavení, vyvážení - všechny úrovně. U těchto nových pravidel se odstupy zmenší velmi rychle," věří šéf závodního týmu Scuderie.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.