S výkonností, kterou Ferrari předvedlo v Malajsii, Stefano Domenicali spokojený není. Ztráta na Mercedes je sice velká, na Red Bull však nikoliv. Scuderia se podle něj musí zlepšit ve všech oblastech - včetně pohonné jednotky. Podle některých by v oblasti výkonu mohla zaostávat nejen za Mercedesem, ale možná i za Renaultem.
"S výsledkem nemůžeme být spokojeni, protože i když jsme získali čtvrté místo a Fernando zůstal v šampionátu třetí, tak Kimi kvůli nehodě s Magnussenem v úvodním kole body nezískal, byť je měl na dosah," řekl zklamaně včera po závodě. Fernando Alonso v něm dojel o 35,992 sekund za vítězným Hamiltonem, Kimi Räikkönen dojel dvanáctý se ztrátou jednoho kola za svým bývalým kolegou Romainem Grosjeanem s Lotusem.
"Nemyslím si, že by ztráta na Red Bull byla tak velká, abych byl upřímný. Dnes jsme trpěli tím, že u těchto tvrdých pneumatik za takového horka to je opravdu o trakci a že autům neseděly tak, jak jsme chtěli," popisuje Ital.
"Na Mercedes máme stále velkou ztrátu, ale u Red Bullu a ostatních si tím nejsem tak jistý. Jsme jim víceméně blízko, ale naším cílem je být na špici. Podle mě je jisté že to, co pozorujeme, se nebude dát snadno vyřešit, ale požádal jsem své inženýry, aby se ujistili, že ví, co mají dělat, a že dají dohromady plány na tok, jak tu prozatímní ztrátu stáhnout, ta je skutečně zřejmá," přiznává Domenicali.
V čem podle něj spočívá slabina Ferrari? Je jejich pohonná jednotka slabší než ta od Renaultu? Nebo na straně šasi a aerodynamiky? "Těžko říct. Když hovoříme o pohonné jednotce, může to být o dodávce výkonu, protože je částečně mechanická a částečně elektrická, takže jde určitě o důležitou část. Ale také na straně vozu se chci ujistit, že kluci tlačí na to, aby vůz byl efektivnější, lepší."
Obě Ferrari v první zatáčce po startu Velké ceny Malajsie (foto: Scuderia Ferrari)
"Určitě potřebujeme zlepšit mnoho oblastí dodávky výkonu, trakce, efektivity vozu, nastavení, vyvážení - všechny úrovně. U těchto nových pravidel se odstupy zmenší velmi rychle," věří šéf závodního týmu Scuderie.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce