Mechanici Red Bullu nezvládli u Ricciarda výměnu pneumatik, pět kol před koncem Daniel odstoupil. Alonso opět čtvrtý. Kvjat boduje v druhém závodě za sebou.
Za slunečného počasí na suchém asfaltu se obešel start bez kolize. V prvním kole pak byli účastníky incidentu Maldonado a Bianchi. Bianchi zajel do boxů. Pořadí po prvním kole je následující: Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Vettel, Alonso, Hülkenberg a Räikkönen.
Pérez, který měl vyjet na okruh z boxové uličky, končí předčasně, aniž by se postavil na start. Ve druhém kole zpomaluje Räikkönen kvůli prázdné pravé zadní pneumatice po dotyku s vozem Magnussena, musí do boxů.
Ve čtvrtém kole následuje souboj obou Red Bullů, vítězně z něj vychází Vettel a jde na třetí místo. Vede stále Hamilton před Rosbergem. Pátý je Alonso, za ním jsou Hülkenberg, Button, Magnussen, Massa, Bottas. Startovní pole uzavírají Räikkönen a Bianchi.
Maldonado dostává v osmém kole do sluchátek pokyn, aby zajel do boxů a ukončil závod, problémy týmu Lotus pokračují. Na okruhu zůstává Grosjean na aktuální třinácté pozici. Massa si vybavuje klid zbraní ze strany Bottase, tým potvrzuje, že Bottas nemá být agresivní vůči Felipemu. Oba jezdci Williamsu se snaží předjet Magnussena a tým je vyzývá k opatrnosti ve vzájemném souboji.
Maldonado nemusí závidět Bianchimu, ten také končí závod.
Start Velké ceny Malajsie 2014 (foto: Daimler AG)
Na čele je i v devátém kole klid, vede Hamilton, následují Rosberg, Vettel, Ricciardo, Alonso. Lewis má před Rosbergem celkem pohodlný náskok přes pět sekund. V desátém kole se objevuje v boxové uličce Magnussen. Zdržel se déle, než by mu bylo milé, inženýři se zabývali přední částí jeho monopostu. Ulehčil tím situaci jezdcům Williamsu Massovi a Bottasovi. Magnussen má smůlu, až po výjezdu z boxů dostal pětisekundový trest kvůli kolizi s Räikkönenem.
V boxech i Kvjat, přijel si pro novou sadu pneumatik. Rozestupy mezi vedoucími jezdci se zvětšují. V dvanáctém kole dostává nové pneumatiky také Alonso. Po výjezdu se řadí za Grosjeana na desáté místo. Dlouho tam nevydržel, jde před Romainův Lotus na místo deváté.
Ricciardo jde po výjezdu z boxové uličky těsně před Alonsa, Vettel dostává pokyn na dostavení se k výměně pneumatik. Jde zpátky na páté místo. V boxech je i Button. Jezdci Red Bullu jdou skoro současně před Bottase. Rosberg z druhého místa pro novou sadu pneumatik v patnáctém kole. Náskok byl dost velký na to, že se vrátil na okruh před Red Bully.
Do boxů se chystá Hamilton, zpátky na okruh vyjel na druhém místě. Hülkenberg na starších pneumatikách dlouho na čele závodu nevydržel, v šestnáctém kole vede Hamilton, Hülkenberg si nechal nasadit novou sadu pneumatik. Pořadí na předních místech se znovu ustálilo, za Lewisem následují Rosberg, Vettel, Ricciardo a Alonso.
Hülkenberg už není poslední, jezdí na osmnáctém místě a stíhá Ericssona na voze Caterham. V osmnáctém kole jde před něj. Problémy na jeho Ferrari způsobují, že jezdí pomalé časy, takže velké šance na rychlý postup v pořadí zřejmě nemá.
Ve dvacátém kole zajel do boxu Jean-Eric Vergne, vystoupil ze svého vozu a ukončil závod. Rosberg byl varován, že náskok před Vettelem je jen dvě a půl sekundy a bylo by vhodné ho zvýšit. Mezitím se Bottas dostal před Kvjata na deváté místo a je za svým týmovým kolegou Massou.
Massa týmový pokyn neuposlechl a rychlejšího Bottase před sebe nepustil (foto: Williams F1 Team)
Kvjat v boxech, přezouvá pneumatiky. Pořadí na prvních deseti příčkách: Hamilton, Rosberg, Vettel, Ricciardo, Alonso, Hülkenberg, Button, Massa, Bottas, Magnussen.
Závodní inženýři nedávají Rosbergovi pokoj, žádají od něho zvýšení náskoku před Vettelem na pět sekund... Stejně dlouhých pět sekund trestu si v boxové uličce odbyl Magnussen, následně si vyměnil pneumatiky, hned po něm i Button.
Räikkönen se trápí, v dvacátém sedmém kole dostává od Hamiltona jedno kolo. Do konce zbývá přesná polovina závodu - dvacetosm kol. Alonso i Massa si vyměnili pneumatiky. Podle spotřeby paliva by ke konci závodu mohli mít problémy jezdci Red Bullu, jako jediní spotřebovali víc, než padesát procent paliva v polovině Velké ceny Malajsie. Nejlépe je na tom Hamilton, přitom je na prvním místě.
Jezdci Mercedesu dostávají výstrahu, že ke konci závodu by mohl přijít možná déšť. Zatím je ale na okruhu slunečno. Vzrušení teď způsobuje jenom vzájemný souboj Kobajašiho a Grosjeana. o dvanácté místo.
Sutil stojí v třicátémpátém kole na začátku startovní rovinky, mezitím dojel Vettel Rosberga a snaží se ho i předjet. Rosberg evidentně neplní přání svých inženýrů... Räikkönen hlásí týmu, že se na okruhu objevily kapky deště, ale nebude to zřejmě vážné i podle hlášení pro Hamiltona.
Vettel nezrychluje, zaostává o víc než jednu sekundu. Černý víkend týmu Sauber kompletuje svým odstoupením ze závodu Gutiérrez. Alonso se nevzdává, přiblížil se k Ricciardovi na jednu sekundu. Počet odjetých kol je v této chvíli čtyřicet, zbývá jich ještě šestnáct a jezdce čekají ještě výměny pneumatik. To by mohlo přinést šanci na změnu pořadí, které je dlouhodobě následovné: Hamilton, Rosberg, Vettel, Ricciardo, Alonso, Hülkenberg.
Radost z double Mercedesu na domácí půdě hlavního sponzora Petronas (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Ricciardo po výměně pneumatik zastavil v boxové uličce a musí se vrátit, aby mu mechanici dostatečně utáhly matici na levém předním kole... Pořád se to nedaří, tato zastávka ho stála hodně.
Alonso, který s ním bojoval o čtvrté místo mu uděluje jedno kolo. Problémy Ricciarda pokračují, poškozuje si přední křídlo a dvanáct kol před koncem závodu jede znovu do boxové uličky. A aby toho nebylo dost, později dostává i desetisekundový trest, musí si vypít kalich hořkosti do dna.Pět kol před koncem mění Hamilton pneuamtiky, na okruh se vrací na prvním místě. Ricciardo po všem, co musel v závodě absolvovat nakonec pět kol před koncem odstupuje.
Čtyři kola před koncem souboj o čtvrté místo, Alonso předjel Hülkenberga. Massa byl upozorněn, že Bottas je rychlejší, Felipe prožívá deja-vu z Ferrari... Moc se ale nemá k tomu, aby Valtteriho pustil dopředu, pouštění svých týmových kolegů má už v životě zřejmě dost.
V předposledním kole je pořadí Hamilton, Rosberg, Vettel, Alonso, Hülkenberg, Button, Massa, Bottas, Magnussen, Kvjat. Závod takto i končí.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.