Mercedesy opětovně prokázaly svou výbornou formu, Vettel se zřejmě dostává z problémů. Jiné starosti má McLaren, Button skončil předposlední, Magnussen nezajel ani jedno měřené kolo
V Malajsii je na začátku tréninku horko, teplota vzduchu dosahuje 31 stupňů Celsia, asfalt má 49 stupňů Celsia.
Několik jezdců vyjíždí na instalační kolo, po pěti minutách jsou zase všichni v boxech. První čas si na své konto připisuje Maldonado - 1:49,882 min, další měřené kolo je už lepší - 1:45,211 min. Ericsson jde na druhé místo, má o dvě sekundy horší čas. Jde před něj Kobajaši, zaostává za Maldonadem o osm desetin sekundy.
Časy přibývají, Chilton je druhý, Sutil pátý. Ericsson si stěžuje na nedostatečnou přilnavost zadních pneumatik. Na první dvě místa jdou Massa (1:42,855 min) a Kvjat. Nejrychlejší kolo teď zajel Räikkönen - 1:41,835 min. Alonso se řadí na druhé místo, je o půl sekundy pomalejší. Bottas jde za Räikkönena, odsouvá Alonsa na třetí místo, čtvrtý je Pérez, ale ne na dlouho, protože do čela jde Hamilton - 1:41,246 min.
Jeho týmový kolega Rosberg je ještě rychlejší a je první - 1:40,946 min. Jezdci Red Bullu jetě nemají za sebou měřené kolo, kromě nich ještě Grosjean, Magnussen a Button. Hamilton vyjel mimo trať ve čtvrté zatáčce, ale vrací se hned zpátky a pokračuje v jízdě. Hülkenberg jde na šesté místo s časem 1:42,520 min.
Button si stěžuje na velmi malou přilnavost k vozovce, zatím je jen na osmnáctém místě s časem 2:05,555 min... Naopak Hamilton mění pořadí na čele, zajel nejrychlější kolo - 1:40,552 min. Za ním je Rosberg, pak Räikkönen, Bottas, Alonso, Hülkenberg, Vergne, Pérez, Massa, Kvjat.
Hülkenberg si stěžuje svému týmu na nedotáčivost v rychlých zatáčkách, domnívá se, že problémy ze včerejška nebyly vyřešeny. Ricciardo zajel své první měřené kolo a jde na čtvrté místo - 1:42,072 min. Vettel je sedmý s časem 1:42,496 min. Maldonado jde mimo trať, pokračuje bez následků dál.
Inženýči Lotusu požádali Grosjeana, aby řadil dřív, než dosud, zřejmě objevili nějaký problém. Jediným jezdcem, který nemá za sebou měřené kolo, je Magnussen. Jezdci Ferrari vyjíždějí na okruh na středně tvrdé směsi pneumatik. Magnussen nedokončil kolo, vrací se do boxů, kde je i jeho týmový kolega Button. Magnussen má údajně problém s jedním ze snímačů v pohonné jednotce.
Nico Rosberg opět nejrychlejší (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Rosberg stanovuje nejrychlejší čas - 1:39,008 min, druhý je Räikkönen - 1:40,156, následují Hamilton a Alonso. Ricciardo je pátý před Vettelem. Caterham zjistil závadu na Kobajašiho voze a v tomto tréninku už asi nevyjede na okruh. Mezitím jde Hamilton na druhé místo - 1:39,240 min.
Pořadí se nemění, první jsou Mercedesy (Rosberg a Hamilton), následují vozy Ferrari (Räikkönen a Alonso), za nimi jsou Red Bully (Ricciardo a Vettel). Do konce zbývá ještě deset minut. Pérez zajel rychlé kolo - 1:41,029 min a řadí se na páté místo za Alonsa. Guttiérez je šestý s časem 1:42,041 min. Oba McLareny jsou bezpečně na posledních dvou místech, z toho Magnussen nemá na svém kontě měřené kolo, Button zaostává za dvacátým jezdcem o 19 sekund...
Hülkenberg jde na čtvrté místo - 1:40,523 min. Alonso zpomalil na vjezdu do boxové uličky tak, že Hamilton měl problém vyhnout se kolizi. Magnussen vyjíždí na okruh, pokusí se o nějaký výsledek. Ricciardo je pátý - 1:40,686 min. Oba vozy McLarenu jsou v boxech a jezdci opustili svoje kokpity... Vettel zrychlil a je čtvrtý - 1:40,387 min.
Grosjean jde v jedenácté zatáčce mimo trať, vrací se bez následků a pokračuje dál, pak zajíždí do boxové uličky. Oficiální čas tréninku skončil.
Maximální rychlosti: 1. Bottas - 322,7 km/h; 2. Hamilton - 321,8; 3. Pérez - 321,7; 4. Rosberg - 321,2; 5. Kvjat - 320,1; 6. Massa - 319,6.
Přehled všech časů: zde.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.