Mercedesy opětovně prokázaly svou výbornou formu, Vettel se zřejmě dostává z problémů. Jiné starosti má McLaren, Button skončil předposlední, Magnussen nezajel ani jedno měřené kolo
V Malajsii je na začátku tréninku horko, teplota vzduchu dosahuje 31 stupňů Celsia, asfalt má 49 stupňů Celsia.
Několik jezdců vyjíždí na instalační kolo, po pěti minutách jsou zase všichni v boxech. První čas si na své konto připisuje Maldonado - 1:49,882 min, další měřené kolo je už lepší - 1:45,211 min. Ericsson jde na druhé místo, má o dvě sekundy horší čas. Jde před něj Kobajaši, zaostává za Maldonadem o osm desetin sekundy.
Časy přibývají, Chilton je druhý, Sutil pátý. Ericsson si stěžuje na nedostatečnou přilnavost zadních pneumatik. Na první dvě místa jdou Massa (1:42,855 min) a Kvjat. Nejrychlejší kolo teď zajel Räikkönen - 1:41,835 min. Alonso se řadí na druhé místo, je o půl sekundy pomalejší. Bottas jde za Räikkönena, odsouvá Alonsa na třetí místo, čtvrtý je Pérez, ale ne na dlouho, protože do čela jde Hamilton - 1:41,246 min.
Jeho týmový kolega Rosberg je ještě rychlejší a je první - 1:40,946 min. Jezdci Red Bullu jetě nemají za sebou měřené kolo, kromě nich ještě Grosjean, Magnussen a Button. Hamilton vyjel mimo trať ve čtvrté zatáčce, ale vrací se hned zpátky a pokračuje v jízdě. Hülkenberg jde na šesté místo s časem 1:42,520 min.
Button si stěžuje na velmi malou přilnavost k vozovce, zatím je jen na osmnáctém místě s časem 2:05,555 min... Naopak Hamilton mění pořadí na čele, zajel nejrychlější kolo - 1:40,552 min. Za ním je Rosberg, pak Räikkönen, Bottas, Alonso, Hülkenberg, Vergne, Pérez, Massa, Kvjat.
Hülkenberg si stěžuje svému týmu na nedotáčivost v rychlých zatáčkách, domnívá se, že problémy ze včerejška nebyly vyřešeny. Ricciardo zajel své první měřené kolo a jde na čtvrté místo - 1:42,072 min. Vettel je sedmý s časem 1:42,496 min. Maldonado jde mimo trať, pokračuje bez následků dál.
Inženýči Lotusu požádali Grosjeana, aby řadil dřív, než dosud, zřejmě objevili nějaký problém. Jediným jezdcem, který nemá za sebou měřené kolo, je Magnussen. Jezdci Ferrari vyjíždějí na okruh na středně tvrdé směsi pneumatik. Magnussen nedokončil kolo, vrací se do boxů, kde je i jeho týmový kolega Button. Magnussen má údajně problém s jedním ze snímačů v pohonné jednotce.
Nico Rosberg opět nejrychlejší (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Rosberg stanovuje nejrychlejší čas - 1:39,008 min, druhý je Räikkönen - 1:40,156, následují Hamilton a Alonso. Ricciardo je pátý před Vettelem. Caterham zjistil závadu na Kobajašiho voze a v tomto tréninku už asi nevyjede na okruh. Mezitím jde Hamilton na druhé místo - 1:39,240 min.
Pořadí se nemění, první jsou Mercedesy (Rosberg a Hamilton), následují vozy Ferrari (Räikkönen a Alonso), za nimi jsou Red Bully (Ricciardo a Vettel). Do konce zbývá ještě deset minut. Pérez zajel rychlé kolo - 1:41,029 min a řadí se na páté místo za Alonsa. Guttiérez je šestý s časem 1:42,041 min. Oba McLareny jsou bezpečně na posledních dvou místech, z toho Magnussen nemá na svém kontě měřené kolo, Button zaostává za dvacátým jezdcem o 19 sekund...
Hülkenberg jde na čtvrté místo - 1:40,523 min. Alonso zpomalil na vjezdu do boxové uličky tak, že Hamilton měl problém vyhnout se kolizi. Magnussen vyjíždí na okruh, pokusí se o nějaký výsledek. Ricciardo je pátý - 1:40,686 min. Oba vozy McLarenu jsou v boxech a jezdci opustili svoje kokpity... Vettel zrychlil a je čtvrtý - 1:40,387 min.
Grosjean jde v jedenácté zatáčce mimo trať, vrací se bez následků a pokračuje dál, pak zajíždí do boxové uličky. Oficiální čas tréninku skončil.
Maximální rychlosti: 1. Bottas - 322,7 km/h; 2. Hamilton - 321,8; 3. Pérez - 321,7; 4. Rosberg - 321,2; 5. Kvjat - 320,1; 6. Massa - 319,6.
Přehled všech časů: zde.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.