Mercedesy opětovně prokázaly svou výbornou formu, Vettel se zřejmě dostává z problémů. Jiné starosti má McLaren, Button skončil předposlední, Magnussen nezajel ani jedno měřené kolo
V Malajsii je na začátku tréninku horko, teplota vzduchu dosahuje 31 stupňů Celsia, asfalt má 49 stupňů Celsia.
Několik jezdců vyjíždí na instalační kolo, po pěti minutách jsou zase všichni v boxech. První čas si na své konto připisuje Maldonado - 1:49,882 min, další měřené kolo je už lepší - 1:45,211 min. Ericsson jde na druhé místo, má o dvě sekundy horší čas. Jde před něj Kobajaši, zaostává za Maldonadem o osm desetin sekundy.
Časy přibývají, Chilton je druhý, Sutil pátý. Ericsson si stěžuje na nedostatečnou přilnavost zadních pneumatik. Na první dvě místa jdou Massa (1:42,855 min) a Kvjat. Nejrychlejší kolo teď zajel Räikkönen - 1:41,835 min. Alonso se řadí na druhé místo, je o půl sekundy pomalejší. Bottas jde za Räikkönena, odsouvá Alonsa na třetí místo, čtvrtý je Pérez, ale ne na dlouho, protože do čela jde Hamilton - 1:41,246 min.
Jeho týmový kolega Rosberg je ještě rychlejší a je první - 1:40,946 min. Jezdci Red Bullu jetě nemají za sebou měřené kolo, kromě nich ještě Grosjean, Magnussen a Button. Hamilton vyjel mimo trať ve čtvrté zatáčce, ale vrací se hned zpátky a pokračuje v jízdě. Hülkenberg jde na šesté místo s časem 1:42,520 min.
Button si stěžuje na velmi malou přilnavost k vozovce, zatím je jen na osmnáctém místě s časem 2:05,555 min... Naopak Hamilton mění pořadí na čele, zajel nejrychlější kolo - 1:40,552 min. Za ním je Rosberg, pak Räikkönen, Bottas, Alonso, Hülkenberg, Vergne, Pérez, Massa, Kvjat.
Hülkenberg si stěžuje svému týmu na nedotáčivost v rychlých zatáčkách, domnívá se, že problémy ze včerejška nebyly vyřešeny. Ricciardo zajel své první měřené kolo a jde na čtvrté místo - 1:42,072 min. Vettel je sedmý s časem 1:42,496 min. Maldonado jde mimo trať, pokračuje bez následků dál.
Inženýči Lotusu požádali Grosjeana, aby řadil dřív, než dosud, zřejmě objevili nějaký problém. Jediným jezdcem, který nemá za sebou měřené kolo, je Magnussen. Jezdci Ferrari vyjíždějí na okruh na středně tvrdé směsi pneumatik. Magnussen nedokončil kolo, vrací se do boxů, kde je i jeho týmový kolega Button. Magnussen má údajně problém s jedním ze snímačů v pohonné jednotce.
Nico Rosberg opět nejrychlejší (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Rosberg stanovuje nejrychlejší čas - 1:39,008 min, druhý je Räikkönen - 1:40,156, následují Hamilton a Alonso. Ricciardo je pátý před Vettelem. Caterham zjistil závadu na Kobajašiho voze a v tomto tréninku už asi nevyjede na okruh. Mezitím jde Hamilton na druhé místo - 1:39,240 min.
Pořadí se nemění, první jsou Mercedesy (Rosberg a Hamilton), následují vozy Ferrari (Räikkönen a Alonso), za nimi jsou Red Bully (Ricciardo a Vettel). Do konce zbývá ještě deset minut. Pérez zajel rychlé kolo - 1:41,029 min a řadí se na páté místo za Alonsa. Guttiérez je šestý s časem 1:42,041 min. Oba McLareny jsou bezpečně na posledních dvou místech, z toho Magnussen nemá na svém kontě měřené kolo, Button zaostává za dvacátým jezdcem o 19 sekund...
Hülkenberg jde na čtvrté místo - 1:40,523 min. Alonso zpomalil na vjezdu do boxové uličky tak, že Hamilton měl problém vyhnout se kolizi. Magnussen vyjíždí na okruh, pokusí se o nějaký výsledek. Ricciardo je pátý - 1:40,686 min. Oba vozy McLarenu jsou v boxech a jezdci opustili svoje kokpity... Vettel zrychlil a je čtvrtý - 1:40,387 min.
Grosjean jde v jedenácté zatáčce mimo trať, vrací se bez následků a pokračuje dál, pak zajíždí do boxové uličky. Oficiální čas tréninku skončil.
Maximální rychlosti: 1. Bottas - 322,7 km/h; 2. Hamilton - 321,8; 3. Pérez - 321,7; 4. Rosberg - 321,2; 5. Kvjat - 320,1; 6. Massa - 319,6.
Přehled všech časů: zde.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.