Hamilton nejrychlejší v úvodním tréninku, Räikkönen druhý. Bída u Lotusu pokračuje

Mercedes
Mercedes, foto: Daimler AG
Petr Hlawiczka 28. března 2014 04:30
Sdílej:

MALAJSIE - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy v prvním tréninku předváděly Mercedesy, které dokázal rozdělit pouze Kimi Räikkönen s Ferrari. Lotusy toho opět moc nenajezdily, zklamání pokračuje.

Jako první se na dráze ukázal Fernando Alonso, během 7 min všichni nainstalovali své vozy, aniž by někdo zůstal stát, dvojité kolo si na úvod dal pouze McLaren. Piloti po čtvrt hodině začali předvádět měřená kola, k dispozici mají pro prvních 30 min jednu sadu pneumatik navíc, tu musí poté vrátit.

Měřené kolo si nejdříve připsal Gutiérrez (1:45,851), o min později jej překonal Bottas (1:44,359 min), poté Alonso. Nejvyšších rychlostí při úvodních letmých kolech dosahovali Williamsy (Massa 314 km/h, Bottas 313), Vergne (301 km/h) a Alonso (301 km/h).

Button s McLarenem sice Ferrari na chvíli překonal (1:42,531) Španěl ale hned vzápětí odpověděl (1:41,923 min). Po 25 min zastavil v zatáčce č. 9 Grosjeana s Lotusem, stáj z Enstone tedy opět nezačala dobře. Nutně potřebuje trávit čas na dráze, vzhledem k tomu, že je pozadu a scházejí jí data.

Po necelé hodince se do čela propracovali Vergne (1:41,402) a Magnussen (1:41,274 min). McLaren má v Sepangu několik vylepšení včetně nového nosu, Ron Dennis slíbil zrychlení o půl sekundy na kolo.

Nejrychlejší muž prvního tréninku - Lewis Hamilton (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Po hodině jízdy mladého Dána předčil Räikkönen (1:40,843), který se zdál být spokojenější se svým Ferrari než v Melbourne, a o své formě na pochybách nikoho nenechal Hamilton s Mercedesem - 1:40,691 min. V Malajsii jezdí s motorem z Austrálie, kde kvůli němu předčasně skončil - podle týmu šlo pouze o problémy s kabeláží. Pro závod však raději nasadí novou pohonnou jednotku.

Sílu Mercedesu doložil třetím místem Rosberg (1:41,028) - dlouhé rovinky odměňují výkon jeho motorů a nízký odpor. Velmi dobře je na tom na 4. a 5. místě McLaren, 6. místem se blýskl Vergne s Toro Rosso. Hned za ním skončil Vettel, jehož Red Bull těží z rychlého třetího sektoru, který pomáhá snížit deficit na straně motoru.

Katastrofálně pokračuje naopak Lotus, který zvládl dohromady s oběma vozy pouze 6 kol. Maldonadovi se 20 min před koncem z vozu zakouřilo a musel po pouhých 2 kolech skončit - odešlo mu turbo, proto bude muset nasadit nové. I to je jedna z 6 limitovaných součástí nových pohonných jednotek, piloti mohou využít během sezóny jen 5 ks. Protože vozy jezdily s problémy, požádali Renault o nahrání motorových map, které používá Toro Rosso, aby se fiasko neopakovalo i ve druhém tréninku.

Týmy si na konci tréninku vyzkoušely ve vozech nové signály, které rozlišují mávání jednoduchými či dvojitými žlutými vlajkami.

Maximální rychlosti: 1. Rosberg - 315,6 km/h; 2. Bottas - 315,6; 3. Massa - 315,6; 4. Hülkenberg - 315,5; 5. Button - 315,3; 6. Magnussen - 312,5; 7. Hamilton - 311,5; 8. Vergne - 310,1...   20. Kobajaši - 283,0; 21. Grosjean - 270,6; 22. Maldonado - 200,0.

Přehled všech časů: zde (PDF).

Stalo se