MALAJSIE - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy v prvním tréninku předváděly Mercedesy, které dokázal rozdělit pouze Kimi Räikkönen s Ferrari. Lotusy toho opět moc nenajezdily, zklamání pokračuje.
Jako první se na dráze ukázal Fernando Alonso, během 7 min všichni nainstalovali své vozy, aniž by někdo zůstal stát, dvojité kolo si na úvod dal pouze McLaren. Piloti po čtvrt hodině začali předvádět měřená kola, k dispozici mají pro prvních 30 min jednu sadu pneumatik navíc, tu musí poté vrátit.
Měřené kolo si nejdříve připsal Gutiérrez (1:45,851), o min později jej překonal Bottas (1:44,359 min), poté Alonso. Nejvyšších rychlostí při úvodních letmých kolech dosahovali Williamsy (Massa 314 km/h, Bottas 313), Vergne (301 km/h) a Alonso (301 km/h).
Button s McLarenem sice Ferrari na chvíli překonal (1:42,531) Španěl ale hned vzápětí odpověděl (1:41,923 min). Po 25 min zastavil v zatáčce č. 9 Grosjeana s Lotusem, stáj z Enstone tedy opět nezačala dobře. Nutně potřebuje trávit čas na dráze, vzhledem k tomu, že je pozadu a scházejí jí data.
Po necelé hodince se do čela propracovali Vergne (1:41,402) a Magnussen (1:41,274 min). McLaren má v Sepangu několik vylepšení včetně nového nosu, Ron Dennis slíbil zrychlení o půl sekundy na kolo.
Nejrychlejší muž prvního tréninku - Lewis Hamilton (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Po hodině jízdy mladého Dána předčil Räikkönen (1:40,843), který se zdál být spokojenější se svým Ferrari než v Melbourne, a o své formě na pochybách nikoho nenechal Hamilton s Mercedesem - 1:40,691 min. V Malajsii jezdí s motorem z Austrálie, kde kvůli němu předčasně skončil - podle týmu šlo pouze o problémy s kabeláží. Pro závod však raději nasadí novou pohonnou jednotku.
Sílu Mercedesu doložil třetím místem Rosberg (1:41,028) - dlouhé rovinky odměňují výkon jeho motorů a nízký odpor. Velmi dobře je na tom na 4. a 5. místě McLaren, 6. místem se blýskl Vergne s Toro Rosso. Hned za ním skončil Vettel, jehož Red Bull těží z rychlého třetího sektoru, který pomáhá snížit deficit na straně motoru.
Katastrofálně pokračuje naopak Lotus, který zvládl dohromady s oběma vozy pouze 6 kol. Maldonadovi se 20 min před koncem z vozu zakouřilo a musel po pouhých 2 kolech skončit - odešlo mu turbo, proto bude muset nasadit nové. I to je jedna z 6 limitovaných součástí nových pohonných jednotek, piloti mohou využít během sezóny jen 5 ks. Protože vozy jezdily s problémy, požádali Renault o nahrání motorových map, které používá Toro Rosso, aby se fiasko neopakovalo i ve druhém tréninku.
Týmy si na konci tréninku vyzkoušely ve vozech nové signály, které rozlišují mávání jednoduchými či dvojitými žlutými vlajkami.
Maximální rychlosti: 1. Rosberg - 315,6 km/h; 2. Bottas - 315,6; 3. Massa - 315,6; 4. Hülkenberg - 315,5; 5. Button - 315,3; 6. Magnussen - 312,5; 7. Hamilton - 311,5; 8. Vergne - 310,1... 20. Kobajaši - 283,0; 21. Grosjean - 270,6; 22. Maldonado - 200,0.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.