MALAJSIE - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy v prvním tréninku předváděly Mercedesy, které dokázal rozdělit pouze Kimi Räikkönen s Ferrari. Lotusy toho opět moc nenajezdily, zklamání pokračuje.
Jako první se na dráze ukázal Fernando Alonso, během 7 min všichni nainstalovali své vozy, aniž by někdo zůstal stát, dvojité kolo si na úvod dal pouze McLaren. Piloti po čtvrt hodině začali předvádět měřená kola, k dispozici mají pro prvních 30 min jednu sadu pneumatik navíc, tu musí poté vrátit.
Měřené kolo si nejdříve připsal Gutiérrez (1:45,851), o min později jej překonal Bottas (1:44,359 min), poté Alonso. Nejvyšších rychlostí při úvodních letmých kolech dosahovali Williamsy (Massa 314 km/h, Bottas 313), Vergne (301 km/h) a Alonso (301 km/h).
Button s McLarenem sice Ferrari na chvíli překonal (1:42,531) Španěl ale hned vzápětí odpověděl (1:41,923 min). Po 25 min zastavil v zatáčce č. 9 Grosjeana s Lotusem, stáj z Enstone tedy opět nezačala dobře. Nutně potřebuje trávit čas na dráze, vzhledem k tomu, že je pozadu a scházejí jí data.
Po necelé hodince se do čela propracovali Vergne (1:41,402) a Magnussen (1:41,274 min). McLaren má v Sepangu několik vylepšení včetně nového nosu, Ron Dennis slíbil zrychlení o půl sekundy na kolo.
Nejrychlejší muž prvního tréninku - Lewis Hamilton (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Po hodině jízdy mladého Dána předčil Räikkönen (1:40,843), který se zdál být spokojenější se svým Ferrari než v Melbourne, a o své formě na pochybách nikoho nenechal Hamilton s Mercedesem - 1:40,691 min. V Malajsii jezdí s motorem z Austrálie, kde kvůli němu předčasně skončil - podle týmu šlo pouze o problémy s kabeláží. Pro závod však raději nasadí novou pohonnou jednotku.
Sílu Mercedesu doložil třetím místem Rosberg (1:41,028) - dlouhé rovinky odměňují výkon jeho motorů a nízký odpor. Velmi dobře je na tom na 4. a 5. místě McLaren, 6. místem se blýskl Vergne s Toro Rosso. Hned za ním skončil Vettel, jehož Red Bull těží z rychlého třetího sektoru, který pomáhá snížit deficit na straně motoru.
Katastrofálně pokračuje naopak Lotus, který zvládl dohromady s oběma vozy pouze 6 kol. Maldonadovi se 20 min před koncem z vozu zakouřilo a musel po pouhých 2 kolech skončit - odešlo mu turbo, proto bude muset nasadit nové. I to je jedna z 6 limitovaných součástí nových pohonných jednotek, piloti mohou využít během sezóny jen 5 ks. Protože vozy jezdily s problémy, požádali Renault o nahrání motorových map, které používá Toro Rosso, aby se fiasko neopakovalo i ve druhém tréninku.
Týmy si na konci tréninku vyzkoušely ve vozech nové signály, které rozlišují mávání jednoduchými či dvojitými žlutými vlajkami.
Maximální rychlosti: 1. Rosberg - 315,6 km/h; 2. Bottas - 315,6; 3. Massa - 315,6; 4. Hülkenberg - 315,5; 5. Button - 315,3; 6. Magnussen - 312,5; 7. Hamilton - 311,5; 8. Vergne - 310,1... 20. Kobajaši - 283,0; 21. Grosjean - 270,6; 22. Maldonado - 200,0.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.