Fernando Alonso stále věří, že mu Ferrari může poskytnout vítězný vůz, i když letošní sezona nezačala nejlepším výsledkem.
Fernando Alonso v otevíracím závodě sezony v Austrálii skončil na čtvrtém místě, relativně daleko za vítězným Rosbergovým Mercedesem. Ferrari hned na úvod bojovalo se závodním tempem a stále nedokáže získat před soupeři náskok, jak tomu bylo za éry Michaela Schumachera.
Přesto si Alonso myslí, že v roku 2014 by se u Ferrari neměly opakovat potíže, jako v posledních letech a věří, že už následující Velka cena Malajsie dopadne pro tým z Maranella lépe.
„Máme na víc, než jsme předvedli v Melbourne. Teď bychom měli ukázat všechno, co umíme a absolvovat lepší víkend,“ vyhlásil Alonso. „Chápeme, že se musíme zlepšit, ale ani to nemusí stačit, zvlášť když Mercedesy vypadají být velmi silné. Ale my máme potenciál a náš tým má vše potřebné pro to, aby odvedl velmi dobrou práci.“
„Jsme silní a budeme lepší, jsem si tím jist. Vím, že jsme v úvodu posledních sezon nebyli dobří a zdá se, že to letos bude stejné, ale teď platí jiná pravidla, každý má své tempo vývoje vozů, takže naděje tady stále je.“
Největší slabinou se v porovnání s Mercedesem jeví pohonná jednotka, Alonso tvrdí, že vylepšení v mnoha oblastech ještě přijdou.
„Nevím, co bych řekl. Zda se jedná o aerodynamiku, výkon, nebo cokoliv, co nám schází, musíme přemýšlet a najít něco, co nám pomůže dosáhnout lepších výsledků. Pracujeme na tom, víme, že se musíme zlepšit ve všech oblastech, v některých víc, než v těch ostatních, vývoj prostě nezastavíme.
Ferrari má potenciál na víc, než předvedlo v Melbourne (foto: Scuderia Ferrari)
Je pravda, že v posledních letech jsme se snažili doběhnout krok v aerodynamice, která je nevyzpytatelná. Někdy v aerodynamickém tunelu přijdete na drobnost, která znamená desetinu sekundy, jindy čtyři desetiny sekundy.
Něco podobného se může letos stát u pohonné jednotky. Přes všechny problémy, o kterých jsem mluvil, jsem v posledních čtyřech letech bojoval třikrát o mistra světa do posledního závodu sezony. Letos to nebude jiné, budu tvrdě bojovat,“ dodává Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.