Fernando Alonso stále věří, že mu Ferrari může poskytnout vítězný vůz, i když letošní sezona nezačala nejlepším výsledkem.
Fernando Alonso v otevíracím závodě sezony v Austrálii skončil na čtvrtém místě, relativně daleko za vítězným Rosbergovým Mercedesem. Ferrari hned na úvod bojovalo se závodním tempem a stále nedokáže získat před soupeři náskok, jak tomu bylo za éry Michaela Schumachera.
Přesto si Alonso myslí, že v roku 2014 by se u Ferrari neměly opakovat potíže, jako v posledních letech a věří, že už následující Velka cena Malajsie dopadne pro tým z Maranella lépe.
„Máme na víc, než jsme předvedli v Melbourne. Teď bychom měli ukázat všechno, co umíme a absolvovat lepší víkend,“ vyhlásil Alonso. „Chápeme, že se musíme zlepšit, ale ani to nemusí stačit, zvlášť když Mercedesy vypadají být velmi silné. Ale my máme potenciál a náš tým má vše potřebné pro to, aby odvedl velmi dobrou práci.“
„Jsme silní a budeme lepší, jsem si tím jist. Vím, že jsme v úvodu posledních sezon nebyli dobří a zdá se, že to letos bude stejné, ale teď platí jiná pravidla, každý má své tempo vývoje vozů, takže naděje tady stále je.“
Největší slabinou se v porovnání s Mercedesem jeví pohonná jednotka, Alonso tvrdí, že vylepšení v mnoha oblastech ještě přijdou.
„Nevím, co bych řekl. Zda se jedná o aerodynamiku, výkon, nebo cokoliv, co nám schází, musíme přemýšlet a najít něco, co nám pomůže dosáhnout lepších výsledků. Pracujeme na tom, víme, že se musíme zlepšit ve všech oblastech, v některých víc, než v těch ostatních, vývoj prostě nezastavíme.
Ferrari má potenciál na víc, než předvedlo v Melbourne (foto: Scuderia Ferrari)
Je pravda, že v posledních letech jsme se snažili doběhnout krok v aerodynamice, která je nevyzpytatelná. Někdy v aerodynamickém tunelu přijdete na drobnost, která znamená desetinu sekundy, jindy čtyři desetiny sekundy.
Něco podobného se může letos stát u pohonné jednotky. Přes všechny problémy, o kterých jsem mluvil, jsem v posledních čtyřech letech bojoval třikrát o mistra světa do posledního závodu sezony. Letos to nebude jiné, budu tvrdě bojovat,“ dodává Alonso.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.