Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali není po uplynulém víkendu z výkonu svého týmu dvakrát u vytržení. Ztráta na Mercedes je obrovská a velké ambice na zisk obou titulů vadnou.
Fernando Alonso včera projel cílem jako pátý, Kimi Räikkönen dokonce až jako osmý poté, co většinu závodu strávil soubojem s vozy Toro Rosso. Oba si po diskvalifikaci Daniela Ricciarda z Red Bullu o příčku dodatečně polepšili, pořád jde ale o slabou náplast pro fanoušky Ferrari, kteří by rádi viděli mnohem konkurenceschopnější rudé vozy.
"Zaostáváme, takže musíme zajistit, abychom doma pracovali, opravdu se soustředili a urychlili proces nutného zotavení se. Odjeli jsme jen jeden závod, stále jich 18 zbývá a je tam rozdíl, proto jsem o to své lidi požádal," tvrdí Domenicali.
Jak pro Sky TV hodnotí účinkování Ferrari v první velké ceně sezóny 2014? "V závodě jsme velmi zklamali a já chápu, že jsme skutečně z naší výkonnosti nezískali maximum. Realisticky si myslím, že Mercedes byl silný, o tom není pochyb. A pokud jde o ostatní, pokud bychom neměli problémy, které nás postihli, možná by šlo o odlišný scénář. Výsledek ale musíme brát takový, jaký je."
"Když jsem řekl, že jsme měli určité problémy, týkalo se to faktu, že jsme nemohli využívat plný výkon v každém kole. Jde o problém, který jsme museli zvládnout, takže tý si v tomto ohledu vedl dobře. Skutečně doufám, že v Malajsii budeme na určité úrovni a vyřešíme problém, který jsme měli," pokračuje šéf Scuderie.
Za pomalým Räikkönenem se v průběhu závodu seřadila skupina jezdců (foto: Scuderia Ferrari)
Jednou z věcí, na kterých musí v Maranellu zapracovat, je tedy i nový motor. "Jde o oblast, kde se potřebujeme zlepšit. Vím, že to nevypadá logicky, ale čím více výkonu máte, tím méně času trávíte na plný plyn, takže z toho máte užitek také v oblasti paliva."
"Nechci se zaměřovat pouze na to, protože musíme vylepšit auto. Jde o to, aby všichni dělali svou práci a soustředili se na to, co musí dělat doma, aniž by říkali, že to je tvoje či má chyba," pokračuje zasmušile Domenicali.
S vozem F14 T se viditelně pral obzvlášť Räikkönen. "Musíme Kimimu pomoci nalézt to správné vyvážení vozu. Pomáháme mu, protože si to zaslouží. Myslím, že jsme během těch dní dosáhli zlepšení, ale stále ještě nejsme tam, kde bychom chtěli, protože jde o něco, co všechno udělat řádně jako tým, abychom pomohli jeho jezdeckému stylu.
Jsem si jistý, že tohle v Malajsii bude také mnohem lepší," dodává Domenicali.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce