Sebastian Vettel se nechal slyšet, že určitě není sklíčený ohledně šancí na letošní titul. Němec ale připouští obtížný start do sezony.
Mistr světa má za to, že Fernando Alonso v roce 2012 dokázal, co je možné v sezoně dokázat i přes špatnou zimu (Španěl do posledního závodu bojoval s Němcem o titul mistra světa). Red Bull dnes během tréninků předvedl výrazně lepší formu, než kterou měl ještě v testech v Bahrajnu. Avšak na souboj s favorizovaným Mercedesem to nevypadá.
Sebastian Vettel ale věří, že tým má potenciál na to, aby auto vylepšit do pozice, ve které bude schopný s ním bojovat o titul. Po příletu do Austrálie byl dotázan na to, jak hodnotí svoje šance na titul: "Myslím, že není fair o tom teď mluvit, rok je dlouhý. Naše předsezonní příprava nebyla ideální, to je zřejmé.
Pozice pro první závod tedy není nejlepší, ale to neplatí pokud se bavíme v rámci celé sezony. Je před námi dlouhá cesta. Dva roky zpátky chybělo Fernandu Alonsovi na pole position 1,5 sekundy, ale na konci roku měl opravdu velmi blízko k tomu, aby nás porazil v boji o titul. Takže stát se může cokoliv.
To je také důvod, proč je tento závod stejně důležitý jako kterýkoliv jiný. Letos pojedeme hodně závodů." Vettel souhlasí s názorem, že je velmi těžké odhadnout rozložení sil. On sám chce v Austrálii vybojovat co možná nejlepší výsledek, nechce jet na jistotu a spoléhat na štěstí: "Momentálně nikdo neví, jak na tom je. Nikdo neví, jaký bude závod, jaké má auto nebo kolik z nás dojede do cíle.
V roce 2012 spolu svedli souboj o titul, jaká bude situace letos?
My jsme měli problémy, ale ostatní měli také spoustu problémů během testů, takže je těžké získat nějaký odhad. Je to dlouhá sezona, já jsem sem ale nepřijel to jen odkroužit. Budu tlačit na maximum. Až poté uvidíme, jak daleko se dostaneme. Našim cílem je závod dokončit na co nejlepší pozici. Jsme silný tým, máme spoustu lidí i zdrojů. Během sezony bychom se měli zlepšovat."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.