Sebastian Vettel se letos podle Jacquese Villeneuva letos pátého titulu určitě nedočká, Red Bull je podle něj zcela v háji a kvůli motoru Renault mu nepomůže ani nové auto. Motor je naopak trumfem Williamsu, jehož auto je jinak nic moc, stejně jako výkony Felipeho Massy.
"Letos určitě nevyhraje. Mně se zdá, že Renault je úplně v háji a nedokáže velkou cenu ani dokončit. I kdyby [Red Bull] postavil pro evropské závody nové auto, nic to nezmění - akorát možná ujedou 30 kol místo 15," říká Villeneuve. "Dělám si legraci, ale proč vůbec jet do Austrálie? Nezvládnou ani polovinu velké ceny a jsou pomalejší než většina ostatních."
"Williams má motor Mercedes a pouze díky tomu si vedou tak dobře. Pro Massu to je dobré, protože byl hotový a posledních několik let ani nevypadal jako pilot Formule 1. Myslím, že to jen ukazuje na to, jak je jeho auto dobré. Uvidíme, jestli budou mít peníze i na vývoj," má jasno Kanaďan.
Jak se ale bude letošní sezóna vyvíjet po změně technických pravidel, to si dále odhadnout netroufá: "Nevím, bude to skvělý šampionát. Mohl by být i legrační, protože v Austrálii bychom mohli mít na pódiu i Marussii."
Na rozdíl od Jodyho Schecktera (více zde) si myslí, že přestup Kimiho Räikkönena k Fernandovi Alonsovi do Ferrari byl správným tahem: "Poprvé jej uvidím vážně pracovat. Možná mu rok bez peněz prospěl. Alonso je bojovník od prvního kola, takže by mohl spotřebovávat příliš mnoho paliva. Také záleží na tom, jaký bude mít vztah. Alonso z roku 2012 by letos mohl vyhrát, ale ne ten z roku 2013."
Sebastian Vettel je letos podle Jacquese Villeneuva bez šance na titul, do Austrálie k prvnímu závodu ani nemusí jezdit (foto: Red Bull Racing)
"Momentálně nemají nejlepší auto, ale příliš nezaostávají. Můžou se z toho dostat. Více budeme vědět po pěti závodech." V nich se bude muset letos hodně šetřit palivem. Podle Villeneuva je "omezení paliva dobrým nápadem, ale šetřit by ho měl jezdec a ne elektronika," dodává pro list La Republica.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.