Do začátku sezóny zbývá přesně týden a Fernando Alonso tvrdě trénuje, aby byl na závodní víkend v Melbourne co nejlépe připravený. Co na začátku letošního ročníku F1 očekává?
Španěl v uplynulých dnech jezdil na kole, na motokárách a hrál fotbal - během testů v Bahrajnu dokonce i se slavným Diegem Maradonou. Nyní se již naplno soustředí na Austrálii.
"Na začátek šampionátu se vypravíme s týmem, který má za sebou 12 dní testování, zatímco já jako pilot jsem jich absolvoval šest. Několik dalších dní by bylo užitečných vzhledem k tomu, k jak velkým změnám před touto sezónou došlo," přál by si Alonso - což je ostatně věc, kterou při každé příležitosti zmiňuje prezident Luca di Montezemolo.
"S každým kolem testů jsme se něco naučili a pravidelně jsme se hodně zlepšovali. Myslím si, že v Austrálii to bude pokračovat, obzvlášť první den, a pak také v prvních několika závodech," upozorňuje pilot Ferrari.
"Nová pravidla Formule 1 jsou hodně odlišná od toho, na co jsme zvyklí. Myslím, že koncept toho, z čeho se vlastně letos skládá velká cena - se sobotou a nedělí - bude letos hodně odlišný. V kvalifikaci se budeme snažit dostat z auta vše, zatlačíme novou pohonnou jednotku na limit, abychom dosáhli toho absolutně nejlepšího výsledku.
Ale v závodě se této úrovni zdaleka nepřiblížíte. Loni jste ke konci závodu na nových pneumatikách mohli zajíždět velmi rychlá kola, zatímco letos v jeho závěru budete muset myslet na to, kolik vám zbývá paliva, v jakém stavu jsou baterie a pneumatiky. Budete muset být velmi chytří, abyste zvládali tyto parametry, a nové závodní strategie pilotům nemusí umožnit jízdu naplno ke konci závodů," očekává Alonso.
Video: Tréninkový program Fernanda Alonsa před začátkem sezóny 2014 (zdroj: Scuderia Ferrari)
V závěru myslí i na fanoušky na tribunách či u televizorů sledující závody v pohodlí svého domova: "My jakožto piloti si na to zvykneme rychle, takže doufám, že se ta pravidla nebudou hned měnit a několik let zůstanou stejná. Jinak by diváci mohli ztratit důvěru v tuto novou Formuli 1, která je velmi komplexní i pro ně."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.