Do začátku sezóny zbývá přesně týden a Fernando Alonso tvrdě trénuje, aby byl na závodní víkend v Melbourne co nejlépe připravený. Co na začátku letošního ročníku F1 očekává?
Španěl v uplynulých dnech jezdil na kole, na motokárách a hrál fotbal - během testů v Bahrajnu dokonce i se slavným Diegem Maradonou. Nyní se již naplno soustředí na Austrálii.
"Na začátek šampionátu se vypravíme s týmem, který má za sebou 12 dní testování, zatímco já jako pilot jsem jich absolvoval šest. Několik dalších dní by bylo užitečných vzhledem k tomu, k jak velkým změnám před touto sezónou došlo," přál by si Alonso - což je ostatně věc, kterou při každé příležitosti zmiňuje prezident Luca di Montezemolo.
"S každým kolem testů jsme se něco naučili a pravidelně jsme se hodně zlepšovali. Myslím si, že v Austrálii to bude pokračovat, obzvlášť první den, a pak také v prvních několika závodech," upozorňuje pilot Ferrari.
"Nová pravidla Formule 1 jsou hodně odlišná od toho, na co jsme zvyklí. Myslím, že koncept toho, z čeho se vlastně letos skládá velká cena - se sobotou a nedělí - bude letos hodně odlišný. V kvalifikaci se budeme snažit dostat z auta vše, zatlačíme novou pohonnou jednotku na limit, abychom dosáhli toho absolutně nejlepšího výsledku.
Ale v závodě se této úrovni zdaleka nepřiblížíte. Loni jste ke konci závodu na nových pneumatikách mohli zajíždět velmi rychlá kola, zatímco letos v jeho závěru budete muset myslet na to, kolik vám zbývá paliva, v jakém stavu jsou baterie a pneumatiky. Budete muset být velmi chytří, abyste zvládali tyto parametry, a nové závodní strategie pilotům nemusí umožnit jízdu naplno ke konci závodů," očekává Alonso.
Video: Tréninkový program Fernanda Alonsa před začátkem sezóny 2014 (zdroj: Scuderia Ferrari)
V závěru myslí i na fanoušky na tribunách či u televizorů sledující závody v pohodlí svého domova: "My jakožto piloti si na to zvykneme rychle, takže doufám, že se ta pravidla nebudou hned měnit a několik let zůstanou stejná. Jinak by diváci mohli ztratit důvěru v tuto novou Formuli 1, která je velmi komplexní i pro ně."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.