Zástupce šéfa týmu Force India Bob Fernley tvrdí, že roční působení Sergia Péreze v McLarenu z něj udělalo lepšího jezdce.
Poté, co udělal v roce 2012 za volantem Sauberu Sergio Pérez na odborníky dobrý dojem, ho McLaren povolal nahradit odcházejícího Lewise Hamiltona. Mexičan ale přišel do týmu v nevhodné době. Pérez s Buttonem bojovali se svými vozy a pneumatikami a nedokázali ani jednou skončit na stupních pro vítěze. Na konci sezony se rozhodlo o tom, že Péreze v McLarenu nahradí Kevin Magnussen.
Místo toho, aby Péreze kritizoval a zmenšil jeho sebevědomí, zástupce šéfa týmu Force India Bob Fernley tvrdí, že sezona v McLarenu Sergiovi pomohla. „Checův čas strávený v McLarenu je výhodný i pro nás, protože se naučil disciplině, která je charakteristická pro špičkové týmy. Posledních šest měsíců si v McLarenu vedl velmi dobře. Stále má agresivní přístup k jízdě. To, co fanoušci milují a týmy se toho obávají, je chtít se v Monaku vecpat do mezery, která neexistuje. V druhé půlce loňské sezony přistupoval k věcem jinak, profitoval z moudřejší jízdy.“
Na hlasy, které tvrdí, že Pérez je arogantní jezdec, reaguje Fernley s potěšením, že je jen dobře, když je to součástí pověsti jezdce. „Jezdec musí mít v sobě kousek arogance, jinak si nevěří. Musí věřit, že on je ten nejlepší na okruhu. Musí to být neotřesitelný pocit, protože jinak přijdou pochybnosti a začíná bojovat sám se sebou. S Checem se dobře spolupracuje a on spolupracuje s týmem i s Nicem. Jakého lepšího spolujezdce by mohl mít, než Nica (Hülkenberga)? Bude závodit s někým, kdo je považován za potenciálního mistra světa a kdo ho bude motivovat k lepším výkonům v každém závodě.“
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.