Dvojnásobný šampion Formule 1 - Emerson Fittipaldi - uvádí, proč Williams bude letos hodně těžit ze zkušeností Felipeho Massy, které získal během svého působení u Ferrari.
Massa minulý rok po osmi letech strávených u Ferrari přestoupil k Williamsu, odkud odešel Pastor Maldonado. Jeho novým týmovým kolegou bude Valtteri Bottas, který loni při svém debutu prožil těžkou sezónu s nekonkurenceschopným vozem.
Podle Fittipaldiho se stáji z Grove, která letos navíc přešla z motorů Renault na pohonné jednotky Mercedesu, povede s jeho krajanem mnohem lépe.
"Myslím, že existuje potenciál pro tým a jezdce, aby velmi dobře fungovali. Felipe s sebou přináší z Ferrari tolik zkušeností a Williams podle mě bude hodně těžit z toho, že bude mít poznání ze špičkového týmu v kokpitu," uvádí Fittipaldi.
"Během minulých let Williamsu chyběl někdo, kdo by měl zkušenosti s vývojem vozů a ždímáním maxima výkonností z nich. Felipe přesně tohle přinese, stejně jako informace o pracovních metodách Ferrari," poukazuje na legální přenos know-how z Maranella do Grove.
Felipe Massa s novým Williamsem v Bahrajnu, kde minulý týden zajel nejrychlejší čas(foto: Williams F1 Team)
"I přes veškerou elektroniku a datové systémy, jimiž jsou dnes vybaveny vozy, stále potřebujete pilota, který je schopný auto pro kvalifikaci a závod řádně nastavit, takže Felipe přináší to, co jim chybělo. Williamsu to rozhodně pomůže, když se snaží dostat z minulého roku.
Na obou stranách bude nová motivace a čerstvá výzva," dodává Fittipaldi, jenž dvakrát vyhrál mistrovství světa F1 (1972 s Lotusem a 1974 s McLarenem) i Indianapolis 500 (1989 a 1993) a jednou ovládl americký šampionát CART (1989).
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.