Jacques Villeneuve vyjádřil svoje sympatie rodině Michaela Schumachera. Kanaďan připustil, že zažil podobnou lyžařskou nehodu.
Mistr světa z roku 1997 připustil, že byl také nějakou dobu v bezvědomí, nicméně vyvázl bez vážnějších následků. Dle jeho názoru by ale tento incident neměl přimět zodpovědné autority, aby cokoliv měnily na pravidlech platných pro lyžaře po celém světě.
Villeneuve byl jednou dobou velkým rivalem Schumachera. Němec se jej dokonce ve finálovém závodu roku 1997 v Jerezu ve snaze zajistit si titul pokusil vytlačit z trati, což tehdy rezultovalo v jeho vyloučení ze šampionátu.
Ale Kanaďan, který se teď připravuje na svoji rallycrossovou kariéru, pro Mirror Sport prohlásil, že mezi nimi nikdy nebyl žádný rozpor. Prohlásil také, že doufá, že se Němec plně zotaví z komatu, ve kterém stále leží po nehodě na lyžích, která se stala po Vánocích.
V roce 1998 měl Williams hodně netradiční zbarvení...(foto: Williams F1 Team)
"Byla to prostě smůla," začal Jacques Villeneuve. "Svůj život žil na hraně bez toho, aniž by se mu, až na Silverstone, kdy si zlomil nohu, něco stalo. Na motorkách podstupoval obrovské riziko a vlastně si jednou poranil krk. Tak prostě žil. Když se to stane při závodění, tak je to tak nějak akceptovatelné, ale když se to stane mimo závody, tak je to hrozné. Ale ve skutečnosti je to hrozné kdekoliv.
Je to zvláštní, protože se to vlastně ani nestalo ve vysoké rychlosti. Jel pomalu. Byla to prostě smůla. Ukazuje to, že nezáleží na tom, co děláte, když prostě máte smůlu, tak s tím nic neuděláte. Je to strašné, ale strašné je to hlavně pro jeho rodinu, která musí jen čekat. Já lyžuji celý svůj život a dělal jsem hloupé věci. Trochu jsem se i zranil, ale vždycky jsem měl štěstí.
Jacque Villeneuve ve Williamsu FW19 Renault v Suzuce 1997(foto: Williams F1 Team)
Jednou jsem pořádně spadl. Když lyžujete, tak víte, kdy jet a kdy nejet. Ale i pak můžete být zaskočeni. Teď už kvůli tomu raději lyžuji jen tam, kde to znám. Jednou mě to nachytalo a to se stává i těm nejlepším lyžařům na světě. Na silnici se to může se to stát i těm nejlepším závodním jezdcům. Tak to prostě je a nemůžete s tím nic udělat.
Celý svůj život si hrajete se štěstím a doufáte, že vás to nedostane a když ano, tak doufáte, že to nebude hrozné, ale Michael měl hodně velkou smůlu a je to velmi smutné." Villeneuve připustil, že byl smutný poté, když se o nehodě Michaela Schumachera dozvěděl.
"Vždycky byl drsným zvířetem a toto je prostě smůla. Nemůžete donutit lidi, aby přestali lyžovat [kvůli tomuto incidentu] a regulovat to speciálními licencemi? To nemůžete udělat. Samozřejmě mu přeji vše nejlepší. Nikdy mezi námi nebyla nějaká nevraživost, že bychom si navzájem přáli něco špatného. Vždy zde byl ohromný respekt. Více než s ním teď soucítím s jeho rodinou."
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.