Jacques Villeneuve vyjádřil svoje sympatie rodině Michaela Schumachera. Kanaďan připustil, že zažil podobnou lyžařskou nehodu.
Mistr světa z roku 1997 připustil, že byl také nějakou dobu v bezvědomí, nicméně vyvázl bez vážnějších následků. Dle jeho názoru by ale tento incident neměl přimět zodpovědné autority, aby cokoliv měnily na pravidlech platných pro lyžaře po celém světě.
Villeneuve byl jednou dobou velkým rivalem Schumachera. Němec se jej dokonce ve finálovém závodu roku 1997 v Jerezu ve snaze zajistit si titul pokusil vytlačit z trati, což tehdy rezultovalo v jeho vyloučení ze šampionátu.
Ale Kanaďan, který se teď připravuje na svoji rallycrossovou kariéru, pro Mirror Sport prohlásil, že mezi nimi nikdy nebyl žádný rozpor. Prohlásil také, že doufá, že se Němec plně zotaví z komatu, ve kterém stále leží po nehodě na lyžích, která se stala po Vánocích.
V roce 1998 měl Williams hodně netradiční zbarvení...(foto: Williams F1 Team)
"Byla to prostě smůla," začal Jacques Villeneuve. "Svůj život žil na hraně bez toho, aniž by se mu, až na Silverstone, kdy si zlomil nohu, něco stalo. Na motorkách podstupoval obrovské riziko a vlastně si jednou poranil krk. Tak prostě žil. Když se to stane při závodění, tak je to tak nějak akceptovatelné, ale když se to stane mimo závody, tak je to hrozné. Ale ve skutečnosti je to hrozné kdekoliv.
Je to zvláštní, protože se to vlastně ani nestalo ve vysoké rychlosti. Jel pomalu. Byla to prostě smůla. Ukazuje to, že nezáleží na tom, co děláte, když prostě máte smůlu, tak s tím nic neuděláte. Je to strašné, ale strašné je to hlavně pro jeho rodinu, která musí jen čekat. Já lyžuji celý svůj život a dělal jsem hloupé věci. Trochu jsem se i zranil, ale vždycky jsem měl štěstí.
Jacque Villeneuve ve Williamsu FW19 Renault v Suzuce 1997(foto: Williams F1 Team)
Jednou jsem pořádně spadl. Když lyžujete, tak víte, kdy jet a kdy nejet. Ale i pak můžete být zaskočeni. Teď už kvůli tomu raději lyžuji jen tam, kde to znám. Jednou mě to nachytalo a to se stává i těm nejlepším lyžařům na světě. Na silnici se to může se to stát i těm nejlepším závodním jezdcům. Tak to prostě je a nemůžete s tím nic udělat.
Celý svůj život si hrajete se štěstím a doufáte, že vás to nedostane a když ano, tak doufáte, že to nebude hrozné, ale Michael měl hodně velkou smůlu a je to velmi smutné." Villeneuve připustil, že byl smutný poté, když se o nehodě Michaela Schumachera dozvěděl.
"Vždycky byl drsným zvířetem a toto je prostě smůla. Nemůžete donutit lidi, aby přestali lyžovat [kvůli tomuto incidentu] a regulovat to speciálními licencemi? To nemůžete udělat. Samozřejmě mu přeji vše nejlepší. Nikdy mezi námi nebyla nějaká nevraživost, že bychom si navzájem přáli něco špatného. Vždy zde byl ohromný respekt. Více než s ním teď soucítím s jeho rodinou."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.