Fernando Alonso tvrdí, že hierarchie týmů F1 bude zřejmá až na okruhu Velké ceny Austrálie.
Fernando Alonso ukončil své dvoudenní testování s F14 T opatrnou, ale současně sebevědomou rekapitulací. „Každý den se učíme víc a víc o novém vozu a jeho systémech. V porovnání s prvními testy v Jerezu jsme udělali výrazný krok vpřed, tým pracuje velmi dobře. Určitě existuje ještě mnoho věcí, o kterých chceme vědět, jak je využít na maximum. Blížíme se i k maximálnímu výkonu vozu, i když zatím není ten správný čas snažit se o jeho dosažení. V této chvíli je cílem snahy každého člena týmu být připraven na první závod sezony. Na sledování vývoje časů na jedno kolo máme stále dostatek času. Musím říct, že tým zatím odvedl skvělou práci. V průběhu zimy se vyvíjelo všechno velmi dobře. Máme za sebou polovinu testování a vypadá to s námi dobře. Přes špatné počasí jsme v Jerezu absolvovali hodně kilometrů. Tady máme zatím na kontě 161 odjetých kol, v tomto ohledu tedy můžeme být spokojení. Práce v Maranellu byla odvedena na vysoké úrovni, teď je na nás, abychom ji dokázali využít na trati.“S mnoha novými prvky ve voze není pro jezdce lehké rychle se s nimi obeznámit a používat je. „Stále se učím věci o novém voze a jeho systémech. Používání všech nových tlačítek se stává automatickou záležitostí. To znamená, že můžeme postupovat v přípravě rychleji a zlepšovat se. Stále máme ještě spoustu malých problémů, které musíme řešit a vyřešit. To jsme ale očekávali, je to nový vůz. Pokaždé, když vystoupím z vozu, je to lepší, týmu roste sebedůvěra. Nejdůležitějším testem pro vyzkoušení výkonu vozu bude ten následující.“
Jak to vypadá v paddocku celkově? „Nemá smysl se tím zatím zabývat. Můžu říct, že vozy s motorem Mercedes jsou konkurenceschopné, také my jsme konkurenceschopní. A jsem si jist, že v prvním závodě už budou ve hře i vozy s motorem od Renaultu. Zatím se jedná jen o testování, které nedává úplný obraz o hierarchii týmů, ta bude zřejmá až na okruhu Velké ceny Austrálie.“
Největším otazníkem současnosti je spolehlivost vozů. „Těžko říct, co se může stát v úvodní části sezony. Spolehlivost bude životně důležitá. Myslím, že když dojedete v prvních závodech do cíle, bude to znamenat dobrý výsledek. V Maranellu bylo odvedeno tolik práce, že toho můžeme dosáhnout,“ zakončil Alonso.
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.