Jacques Villeneuve se pustil do ostré kritiky dnešní Formule 1. A i když není zdaleka jediný, komu se novinky nelíbí, popudil proti sobě například Martina Brundla. Ten s chováním bývalého mistra světa nesouhlasí.
Mistr světa z roku 1997, Jacques Villeneuve, se pustil do kritiky stávajících poměrů ve Formuli 1 a především směru, kterým se vydala.
"Nerozumím té koncepci. F1 už není královnou a jezdci nejsou hrdinové. Problém je, že změny jsou příliš umělé a nefungují. Zpočátku to je zábava, ale potom to začně nudit. Potíž je v tom, že jakmile něco začnete dělat uměle, zaplétáte se do toho čím dál víc a dospějete do bodu, kdy už to není závodění," hodnotí situaci dvaačtyřicetiletý Kanaďan pro Autosport.
Podle něj F1 přišla o své kouzlo a je daleko od toho, jaká by měla být. "Nechápu, proč se chce sport vnutit jinému typu fanouška, než byl ten klasický. Pokoušejí se uspokojit potřeby nesprávných lidí," komentuje také kriticky snahy o "zelenou" F1.
Pustil se i do stávajících pilotů, které označil za pouhé pasažéry. "Ve startovním poli je jen pár schopných jezdců. Snad jen Vettel nebo Alonso vynikají, zbytek jej průměrný," nechal se slyšet.
Tím se však dotkl bývalého pilota a komentátora Sky Sports Martina Brundla. "Strašně mě rozčiluje, když bývalí závodníci F1 začnou strkat nos do F1 kvůli publicitě. Měli šanci, svůj úspěch a získali peníze. Dejte zpět i něco pozitivního," uvedl Brundle na Twitteru.
Sám například již dříve negativně ohodnotil pravidlo zaručující dvojnásobný počet bodů v posledním závodě sezóny a s konstruktivní kritikou prý nemá problém, jen se mu nelíbí plošné odsouzení sportu či jezdců bez logických řešení.
Umění současných pilotů Villeneuve už neoceňuje, výjimkou je podle něj Alonso (a Vettel)(foto: Scuderia Ferrari)
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.