Jacques Villeneuve se pustil do ostré kritiky dnešní Formule 1. A i když není zdaleka jediný, komu se novinky nelíbí, popudil proti sobě například Martina Brundla. Ten s chováním bývalého mistra světa nesouhlasí.
Mistr světa z roku 1997, Jacques Villeneuve, se pustil do kritiky stávajících poměrů ve Formuli 1 a především směru, kterým se vydala.
"Nerozumím té koncepci. F1 už není královnou a jezdci nejsou hrdinové. Problém je, že změny jsou příliš umělé a nefungují. Zpočátku to je zábava, ale potom to začně nudit. Potíž je v tom, že jakmile něco začnete dělat uměle, zaplétáte se do toho čím dál víc a dospějete do bodu, kdy už to není závodění," hodnotí situaci dvaačtyřicetiletý Kanaďan pro Autosport.
Podle něj F1 přišla o své kouzlo a je daleko od toho, jaká by měla být. "Nechápu, proč se chce sport vnutit jinému typu fanouška, než byl ten klasický. Pokoušejí se uspokojit potřeby nesprávných lidí," komentuje také kriticky snahy o "zelenou" F1.
Pustil se i do stávajících pilotů, které označil za pouhé pasažéry. "Ve startovním poli je jen pár schopných jezdců. Snad jen Vettel nebo Alonso vynikají, zbytek jej průměrný," nechal se slyšet.
Tím se však dotkl bývalého pilota a komentátora Sky Sports Martina Brundla. "Strašně mě rozčiluje, když bývalí závodníci F1 začnou strkat nos do F1 kvůli publicitě. Měli šanci, svůj úspěch a získali peníze. Dejte zpět i něco pozitivního," uvedl Brundle na Twitteru.
Sám například již dříve negativně ohodnotil pravidlo zaručující dvojnásobný počet bodů v posledním závodě sezóny a s konstruktivní kritikou prý nemá problém, jen se mu nelíbí plošné odsouzení sportu či jezdců bez logických řešení.
Umění současných pilotů Villeneuve už neoceňuje, výjimkou je podle něj Alonso (a Vettel)(foto: Scuderia Ferrari)
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.