Jacques Villeneuve se pustil do ostré kritiky dnešní Formule 1. A i když není zdaleka jediný, komu se novinky nelíbí, popudil proti sobě například Martina Brundla. Ten s chováním bývalého mistra světa nesouhlasí.
Mistr světa z roku 1997, Jacques Villeneuve, se pustil do kritiky stávajících poměrů ve Formuli 1 a především směru, kterým se vydala.
"Nerozumím té koncepci. F1 už není královnou a jezdci nejsou hrdinové. Problém je, že změny jsou příliš umělé a nefungují. Zpočátku to je zábava, ale potom to začně nudit. Potíž je v tom, že jakmile něco začnete dělat uměle, zaplétáte se do toho čím dál víc a dospějete do bodu, kdy už to není závodění," hodnotí situaci dvaačtyřicetiletý Kanaďan pro Autosport.
Podle něj F1 přišla o své kouzlo a je daleko od toho, jaká by měla být. "Nechápu, proč se chce sport vnutit jinému typu fanouška, než byl ten klasický. Pokoušejí se uspokojit potřeby nesprávných lidí," komentuje také kriticky snahy o "zelenou" F1.
Pustil se i do stávajících pilotů, které označil za pouhé pasažéry. "Ve startovním poli je jen pár schopných jezdců. Snad jen Vettel nebo Alonso vynikají, zbytek jej průměrný," nechal se slyšet.
Tím se však dotkl bývalého pilota a komentátora Sky Sports Martina Brundla. "Strašně mě rozčiluje, když bývalí závodníci F1 začnou strkat nos do F1 kvůli publicitě. Měli šanci, svůj úspěch a získali peníze. Dejte zpět i něco pozitivního," uvedl Brundle na Twitteru.
Sám například již dříve negativně ohodnotil pravidlo zaručující dvojnásobný počet bodů v posledním závodě sezóny a s konstruktivní kritikou prý nemá problém, jen se mu nelíbí plošné odsouzení sportu či jezdců bez logických řešení.
Umění současných pilotů Villeneuve už neoceňuje, výjimkou je podle něj Alonso (a Vettel)(foto: Scuderia Ferrari)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.