Šéf Ferrari, Stefano Domenicali, hodnotí testy v Jerezu a popisuje také spolupráci s navrátilcem do Maranella - Kimim Räikkönenem. Ten podle něj moc dobře ví, že pro Ferrari je tragédií skončit druhý.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali uvedl, že do nové éry vykročili správným směrem. Je prý spokojen s tím, jak tým reaguje na fakt, že v posledních letech nerozšířili sbírku titulů i s jejich snahami o nápravu.
Stěnu v jeho kanceláři zdobí například fotografie Fernanda Alonsa ze závodu v Abú Zabí v roce 2010. Ten Ferrari nevyšel a stál je titul, jenž padl do rukou Sebastiana Vettela. Podle Domenicaliho je to připomínka, že nesmějí usnout na vavřínech, protože v F1 se vše mění velmi rychle.
V rozhovoru pro Gazetta dello Sport se také vrátil k prvním předsezónním testům v Jerezu. Nový 1,6 litrový šestiválcový turbomotor Ferrari tam ujel 444 kol a v Maranellu panovala spokojenost. V hodnoceních je ale Domenicali obezřetný.
"Bude to jiný styl soupeření, než jsme viděli v minulých letech. Museli jsme potvrdit některá důležitá kritéria a to se podařilo. Je to znak odolnosti našeho projektu, což nám dává naději. Ale musíme být opatrní, co se výkonnosti týče, ještě jsme od nikoho nic neviděli. Jak si kdo stojí, to uvidíme až po druhém testu v Bahrajnu. Co se spolehlivosti týče, začal velmi dobře Mercedes a i jeho zákaznické týmy toho najely hodně," okomentoval situaci osmačtyřicetiletý Ital.
Neodepisuje však ani Red Bull, který se během testů v Jerezu potýkal s potížemi ohledně motorů Renault a přehřívání. "Pokud ten problém izolují, mohou ještě nahnat ztracené kilometry," domnívá se.
Řeč pochopitelně došla i na novou jezdeckou dvojici Ferrari - Fernando Alonso a Kimi Räikkönen. "Rozhodnutí dát ty dva dohromady bylo racionální, nikoliv emocionální. Kimi je extrémně motivovaný a má zkušenosti zvládnout tak obtížnou sezónu, jakou ta letošní bude. Ví, jak zvládat tlak z týmového kolegy typu Alonsa a závodění za Ferrari, které je vždy pod drobnohledem a pro které znamená druhé místo tragédii."
Räikkönen za volantem F14 T (foto: Scuderia Ferrari)
"V porovnání s jeho minulým působením je nyní vyzrálejší, obratnější a je blíž týmu. Už teď bývá v Maranellu hodně často, téměř každý týden. Ví, čeho je schopen a jak důležitou má před sebou výzvu. Je si vědom toho, co musí udělat, když jezdí po boku šampiona jako Alonso, se kterým musí také úzce spolupracovat," popisuje.
Okomentoval také neoblíbené pravidlo s dvojnásobnými body v posledním závodě v Abú Zabí. Podle něj musí být respektováno, ale pokud je označováno za příliš umělé, nedá se s tím prý nesouhlasit.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.