Šéf Ferrari, Stefano Domenicali, hodnotí testy v Jerezu a popisuje také spolupráci s navrátilcem do Maranella - Kimim Räikkönenem. Ten podle něj moc dobře ví, že pro Ferrari je tragédií skončit druhý.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali uvedl, že do nové éry vykročili správným směrem. Je prý spokojen s tím, jak tým reaguje na fakt, že v posledních letech nerozšířili sbírku titulů i s jejich snahami o nápravu.
Stěnu v jeho kanceláři zdobí například fotografie Fernanda Alonsa ze závodu v Abú Zabí v roce 2010. Ten Ferrari nevyšel a stál je titul, jenž padl do rukou Sebastiana Vettela. Podle Domenicaliho je to připomínka, že nesmějí usnout na vavřínech, protože v F1 se vše mění velmi rychle.
V rozhovoru pro Gazetta dello Sport se také vrátil k prvním předsezónním testům v Jerezu. Nový 1,6 litrový šestiválcový turbomotor Ferrari tam ujel 444 kol a v Maranellu panovala spokojenost. V hodnoceních je ale Domenicali obezřetný.
"Bude to jiný styl soupeření, než jsme viděli v minulých letech. Museli jsme potvrdit některá důležitá kritéria a to se podařilo. Je to znak odolnosti našeho projektu, což nám dává naději. Ale musíme být opatrní, co se výkonnosti týče, ještě jsme od nikoho nic neviděli. Jak si kdo stojí, to uvidíme až po druhém testu v Bahrajnu. Co se spolehlivosti týče, začal velmi dobře Mercedes a i jeho zákaznické týmy toho najely hodně," okomentoval situaci osmačtyřicetiletý Ital.
Neodepisuje však ani Red Bull, který se během testů v Jerezu potýkal s potížemi ohledně motorů Renault a přehřívání. "Pokud ten problém izolují, mohou ještě nahnat ztracené kilometry," domnívá se.
Řeč pochopitelně došla i na novou jezdeckou dvojici Ferrari - Fernando Alonso a Kimi Räikkönen. "Rozhodnutí dát ty dva dohromady bylo racionální, nikoliv emocionální. Kimi je extrémně motivovaný a má zkušenosti zvládnout tak obtížnou sezónu, jakou ta letošní bude. Ví, jak zvládat tlak z týmového kolegy typu Alonsa a závodění za Ferrari, které je vždy pod drobnohledem a pro které znamená druhé místo tragédii."
Räikkönen za volantem F14 T (foto: Scuderia Ferrari)
"V porovnání s jeho minulým působením je nyní vyzrálejší, obratnější a je blíž týmu. Už teď bývá v Maranellu hodně často, téměř každý týden. Ví, čeho je schopen a jak důležitou má před sebou výzvu. Je si vědom toho, co musí udělat, když jezdí po boku šampiona jako Alonso, se kterým musí také úzce spolupracovat," popisuje.
Okomentoval také neoblíbené pravidlo s dvojnásobnými body v posledním závodě v Abú Zabí. Podle něj musí být respektováno, ale pokud je označováno za příliš umělé, nedá se s tím prý nesouhlasit.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce