Jean-Eric Vergne uvedl, že nepovýšení z Toro Rosso do Red Bullu, do něhož zamířil jeho tehdejší týmový kolega Daniel Ricciardo, už nelituje. Věří totiž, že je nyní díky loňské sezóně lepším závodníkem.
Jean-Eric Vergne letos prožívá začátek své třetí sezóny v F1 s týmem Toro Rosso. Jeho týmový kolega, Daniel Ricciardo, zamířil do mistrovské stáje Red Bull a Vergne přiznává, že to pro něj nebylo vůbec lehké období.
"Tehdy jsem si myslel, že mám šanci (získat místo u Red Bullu). Nemyslím, že bychom měli celý příběh znovu procházet, ale pochopitelně to pro mě bylo těžké. Cítil jsem, jako bych něco ztratil a měl smůlu. Když se něco pokazí, začně se kazit všechno," vzpomíná třiadvacetiletý Francouz.
"Přes zimu jsem si udělal čas na sebereflexi a zjistil spoustu věcí. Pochopil jsem, že je pro mě vlastně dobře, že jsem nezískal sedačku u Red Bullu. Jsem spokojený tam, kde jsem. Věřím, že to ze mě udělalo silnějšího závodníka, protože při hodnocení jsem zjistil, že jsem byl slabý jezdec kvůli psychice."
Loňská sezóna mu celkově příiš nevyšla. Pět odstoupení ze závodu a body naposledy viděl během závodu v Kanadě, což byl sedmý závod z devatenácti. V Montrealu dojel šestý a na svém kontě měl díky tomu 13 bodů. Víc jich již nezískal.
"Věřím, že kdybych šel do Red Bullu, cítil bych to jako výhru a nemyslím, že všechna ta práce, kterou jsem přes zimu udělal, by byla stejná. To by potom bylo ošklivé překvapení - bojovat proti Sebastianovi (Vettelovi)," domnívá se.
Nyní se chce soustředit na pomoc svému týmu. "Vidím, že Toro Rosso má velký potenciál. Abych byl upřímný, jsem moc rád, že jsem letos v tomto týmu. Myslím, že je to dobrá pozice a mají opravdu dobré plány," popisuje a dodává, že bude velmi rád, pokud uvidí posun vpřed v podání jak sebe, tak týmu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.