Jean-Eric Vergne uvedl, že nepovýšení z Toro Rosso do Red Bullu, do něhož zamířil jeho tehdejší týmový kolega Daniel Ricciardo, už nelituje. Věří totiž, že je nyní díky loňské sezóně lepším závodníkem.
Jean-Eric Vergne letos prožívá začátek své třetí sezóny v F1 s týmem Toro Rosso. Jeho týmový kolega, Daniel Ricciardo, zamířil do mistrovské stáje Red Bull a Vergne přiznává, že to pro něj nebylo vůbec lehké období.
"Tehdy jsem si myslel, že mám šanci (získat místo u Red Bullu). Nemyslím, že bychom měli celý příběh znovu procházet, ale pochopitelně to pro mě bylo těžké. Cítil jsem, jako bych něco ztratil a měl smůlu. Když se něco pokazí, začně se kazit všechno," vzpomíná třiadvacetiletý Francouz.
"Přes zimu jsem si udělal čas na sebereflexi a zjistil spoustu věcí. Pochopil jsem, že je pro mě vlastně dobře, že jsem nezískal sedačku u Red Bullu. Jsem spokojený tam, kde jsem. Věřím, že to ze mě udělalo silnějšího závodníka, protože při hodnocení jsem zjistil, že jsem byl slabý jezdec kvůli psychice."
Loňská sezóna mu celkově příiš nevyšla. Pět odstoupení ze závodu a body naposledy viděl během závodu v Kanadě, což byl sedmý závod z devatenácti. V Montrealu dojel šestý a na svém kontě měl díky tomu 13 bodů. Víc jich již nezískal.
"Věřím, že kdybych šel do Red Bullu, cítil bych to jako výhru a nemyslím, že všechna ta práce, kterou jsem přes zimu udělal, by byla stejná. To by potom bylo ošklivé překvapení - bojovat proti Sebastianovi (Vettelovi)," domnívá se.
Nyní se chce soustředit na pomoc svému týmu. "Vidím, že Toro Rosso má velký potenciál. Abych byl upřímný, jsem moc rád, že jsem letos v tomto týmu. Myslím, že je to dobrá pozice a mají opravdu dobré plány," popisuje a dodává, že bude velmi rád, pokud uvidí posun vpřed v podání jak sebe, tak týmu.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.