Felipe Massa byl po testech v Jerezu v dobré náladě, situace u Williamsu je podle něj "lepší, než čekal. U Ferrari očekává, že bude mít navrch jeho bývalý týmový kolega Fernando Alonso nad příchozím Kimim Räikkönenem.
Na dotaz italských médií, proč si myslí, že se Španělovi povede lépe, Massa odpověděl: "Protože je velmi inteligentní, nová pravidla již má procvičená a ví, co potřebuje, aby byl hned rychlý. Kombinuje talent s mazaností."
"Má praktickou inteligenci, a to je zapotřebí u této změny pravidel. Ale auta jsou velmi odlišná a vy nikdy nevíte, můžou vyhovovat více stylu Kimiho než Fernandovu. Uvidíme," pokračuje Brazilec, který v pátek předvedl v Jerezu nejlepší čas, téměř o sekundu rychlejší než Alonso s Ferrari (shrnutí prvního předsezónního test najdete zde).
O atmosféře u Williamsu uvedl: "Jsem spokojený, protože jsem zjistil, že tým je uvnitř lepší, než jsem čekal. Má velmi dobré lidi, velmi profesionální."
Jak Massa vysvětluje to, že ujeli až čtvrtou nejdelší vzdálenost ze všech? "Ostatní týmy ujely více kol než my, protože byli také o něco lépe připraveni než my. Mercedes je jednou společností, takže mají vše nachystané a věděli, jak to funguje, dříve než my. Totéž Ferrari," vyzdvihuje výhodu továrních týmů, které stavějí šasi i motory zároveň.
Felipe Massa s Williamsem, který má upravit své zbarvení s příchodem nového sponzora - společností Martini (foto: Williams F1 Team)
Odlišná je podle něj hlavně technika při brzdění: "Brzdy fungují jinak. Jde o elektronické brzdy, brake by wire, a stále potřebuji zlepšit způsob, jakým brzdím, protože to je jiné, někdy trochu divné. Stále musíme pochopit, jak využívat motor. Autu se hodně protáčejí kola a má méně přítlaku než loni. Motor je silný, ale s menším přítlakem se jezdí obtížněji."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.