Felipe Massa byl po testech v Jerezu v dobré náladě, situace u Williamsu je podle něj "lepší, než čekal. U Ferrari očekává, že bude mít navrch jeho bývalý týmový kolega Fernando Alonso nad příchozím Kimim Räikkönenem.
Na dotaz italských médií, proč si myslí, že se Španělovi povede lépe, Massa odpověděl: "Protože je velmi inteligentní, nová pravidla již má procvičená a ví, co potřebuje, aby byl hned rychlý. Kombinuje talent s mazaností."
"Má praktickou inteligenci, a to je zapotřebí u této změny pravidel. Ale auta jsou velmi odlišná a vy nikdy nevíte, můžou vyhovovat více stylu Kimiho než Fernandovu. Uvidíme," pokračuje Brazilec, který v pátek předvedl v Jerezu nejlepší čas, téměř o sekundu rychlejší než Alonso s Ferrari (shrnutí prvního předsezónního test najdete zde).
O atmosféře u Williamsu uvedl: "Jsem spokojený, protože jsem zjistil, že tým je uvnitř lepší, než jsem čekal. Má velmi dobré lidi, velmi profesionální."
Jak Massa vysvětluje to, že ujeli až čtvrtou nejdelší vzdálenost ze všech? "Ostatní týmy ujely více kol než my, protože byli také o něco lépe připraveni než my. Mercedes je jednou společností, takže mají vše nachystané a věděli, jak to funguje, dříve než my. Totéž Ferrari," vyzdvihuje výhodu továrních týmů, které stavějí šasi i motory zároveň.
Felipe Massa s Williamsem, který má upravit své zbarvení s příchodem nového sponzora - společností Martini (foto: Williams F1 Team)
Odlišná je podle něj hlavně technika při brzdění: "Brzdy fungují jinak. Jde o elektronické brzdy, brake by wire, a stále potřebuji zlepšit způsob, jakým brzdím, protože to je jiné, někdy trochu divné. Stále musíme pochopit, jak využívat motor. Autu se hodně protáčejí kola a má méně přítlaku než loni. Motor je silný, ale s menším přítlakem se jezdí obtížněji."
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.