Domenicali: Zatím neumíme vyhodnotit, na jaké úrovni jsou naše výkony. Neumíme to říct ani o F14 T, ani o našich soupeřích
Po absolvování testů v španělském Jerezu neztráceli ve Ferrari čas a sešli se na tradičním technickém brífinku v Maranellu pod vedením Stefana Domenicaliho. Kvůli novým pravidlům museli všichni absolvovat mnohem víc práce. „Byly to velmi náročné a důležité dny, díky kterým máme údaje pro naši další práci,“ vyhlásil Stefano Domenicali.
„Technické parametry F14 T a aerodynamika, jak jsme ji viděli na trati, splnily naše očekávání a poskytly nám solidní základ, který musíme využít, jak jen to jde. V Jerezu jsme se soustředili na doladění nových systémů, abychom se ujistili, že všechny nové části, které spolu tvoří pohonnou jednotku, pracují dobře. Rád jsem také viděl, jak naši jezdci pracují v souladu a jak oba poskytují cennou zpětnou vazbu, která se týká vývoje vozu.“
Současné postavení týmu v porovnání s ostatními není podle Domenicaliho možné určit. „Zatím neumíme vyhodnotit, na jaké úrovni jsou naše výkony. Neumíme to říct ani o F14 T, ani o našich soupeřích,“ pokračoval šéf týmu Ferrari.
„Důležité je, abychom absolvovali co nejvíc kilometrů na trati, aby měli naši inženýři k dispozici co nejvíc údajů, které potřebují pro vývoj vozu. Bylo by předčasné udělat nějaké precizní vyhodnocení. To, co se bude počítat, bude uvědomit si, jaké kroky budou teď následovat, abychom přijeli do Melbourne v nejlepší možné formě.“
Pak se Domenicali věnoval situaci ve Formuli 1 v obecném měřítku. „Jsme na počátku nové doby v našem sportu. Vždy, když přijdou tak radikální změny, není potřeba dělat unáhlené závěry. Podle našeho názoru jsou všechny nové technologie fascinující. Představují výzvy, které Ferrari jako výrobce automobilů přivítal, protože je může využít při všech činnostech naší společnosti.“
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.