Domenicali: Zatím neumíme vyhodnotit, na jaké úrovni jsou naše výkony. Neumíme to říct ani o F14 T, ani o našich soupeřích
Po absolvování testů v španělském Jerezu neztráceli ve Ferrari čas a sešli se na tradičním technickém brífinku v Maranellu pod vedením Stefana Domenicaliho. Kvůli novým pravidlům museli všichni absolvovat mnohem víc práce. „Byly to velmi náročné a důležité dny, díky kterým máme údaje pro naši další práci,“ vyhlásil Stefano Domenicali.
„Technické parametry F14 T a aerodynamika, jak jsme ji viděli na trati, splnily naše očekávání a poskytly nám solidní základ, který musíme využít, jak jen to jde. V Jerezu jsme se soustředili na doladění nových systémů, abychom se ujistili, že všechny nové části, které spolu tvoří pohonnou jednotku, pracují dobře. Rád jsem také viděl, jak naši jezdci pracují v souladu a jak oba poskytují cennou zpětnou vazbu, která se týká vývoje vozu.“
Současné postavení týmu v porovnání s ostatními není podle Domenicaliho možné určit. „Zatím neumíme vyhodnotit, na jaké úrovni jsou naše výkony. Neumíme to říct ani o F14 T, ani o našich soupeřích,“ pokračoval šéf týmu Ferrari.
„Důležité je, abychom absolvovali co nejvíc kilometrů na trati, aby měli naši inženýři k dispozici co nejvíc údajů, které potřebují pro vývoj vozu. Bylo by předčasné udělat nějaké precizní vyhodnocení. To, co se bude počítat, bude uvědomit si, jaké kroky budou teď následovat, abychom přijeli do Melbourne v nejlepší možné formě.“
Pak se Domenicali věnoval situaci ve Formuli 1 v obecném měřítku. „Jsme na počátku nové doby v našem sportu. Vždy, když přijdou tak radikální změny, není potřeba dělat unáhlené závěry. Podle našeho názoru jsou všechny nové technologie fascinující. Představují výzvy, které Ferrari jako výrobce automobilů přivítal, protože je může využít při všech činnostech naší společnosti.“
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce