Dalším v pořadí, kdo je zvědav, jak dopadne spolupůsobení Alonsa a Räikkönena v jednom týmu, je Jackie Stewart
Jednou z méně předvídatelných věcí v nové sezoně je spolupráce Fernanda Alonsa a Kimiho Räikkönena v týmu Ferrari. I když samotní jezdci vylučují konflikty uvnitř týmu, mnoho lidí pochybuje o tom, že dva ambiciózní piloti můžou spolupracovat bez problémů.
„Je možné, že Fernando bude lepší, než Kimi,“ vyhlásil trojnásobný mistr světa F1 z let 1969, 1971 a 1973 Jackie Stewart. „Má lepší psychologickou přípravu, i když temperament si také může vyžádat svou oběť, je to Španěl.
Přesně vím, co je nebezpečné – emoce. Když začnete na něco reagovat pod vlivem emocí, tak říkáte a děláte věci, které můžete později olitovat. Vaše chování se mění a dopouštíte se chyb. Při pokusu napravit to můžete říct, že to nebylo Vaším úmyslem, ale ostatní si to budou pamatovat.
Pamatujete si, co se stalo po oznámení angažování Räikkönena do Ferrari? Alonso pospíchal do Red Bullu a sešel se s šéfem týmu, nakonec z toho ale nic nebylo.
Kimi je pokojnější, je to Fin, lidi z Finska jsou méně emotivní. Kromě toho s narůstajícím věkem dospěl a stal se ostražitým jezdcem. Vidět naštvaného Kimiho je vzácností.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.