Holanďan Giedo van der Garde, který minulý rok závodil za Caterham, byl jmenován rezervním a testovacím jezdcem švýcarského Sauberu.
Osmadvacetiletý pilot, jenž loni ve Formuli 1 debutoval s Caterhamem, nezískal s nekonkurenceschopným vozem CT03 ani bod. Jeho nejlepším výsledkem bylo 14. místo ve Velké ceně Maďarska.
Nyní se přidává k Sauberu, za který bude letos nastupovat do vybraných pátečních tréninků před závody a také se zúčastní některých testů. Připojuje se tak k Sergeji Sirotkinovi, který byl na pozici testovacího jezdce jmenován již dříve.
"Jsme rádi, že u nás máme Gieda van der Gardeho. Má čtyři roky zkušeností z GP2 a odjel jeden rok ve Formuli 1. To jsou dobré předpoklady pro úspěšnou práci s naším týmem. Giedo mnohokrát prokázal svůj talent jakožto závodní jezdec. Tým by jej chtěl zároveň podpořit v rozvoji jeho umění. Giedo má správný vztah k tomu, aby mohl učinit pokrok," uvádí šéfka týmu Moniša Kaltenbornová.
I have signed up with @OfficialSF1Team as their third driver for this F1 season! @McgregorFashion
— Giedo van der Garde (@GvanderGarde) January 21, 2014
Van der Garde k tomu říká: "Považuji to za důležitý krok ve své kariéře. Mým cílem je pomoci týmu s vývojem nového vozu. Samozřejmě jsem ale závodním jezdcem a chtěl bych týmu a všem ostatním ukázat, čeho jsem schopný, a to, že si zasloužím závodní sedačku u Sauberu v roce 2015. Mé ambice se nakonec nezměnily a zůstávám vysoce motivován k tomu, abych ve Formuli 1 uspěl, zejména v dlouhodobém horizontu.
Jsem velmi vděčný Caterhamu za to, že mi dali šanci okusit Formuli 1. Užil jsem si s týmem fantastickou sezónu a hodně jsem se toho naučil. Získané zkušenosti mi určitě pomohou během zbytku mé kariéry.
Nyní jsem nadšený z podpisu nové smlouvy s týmem Sauber F1. Pro každého jezdce to je snem pracovat pro dobře zavedený tým, jako je Sauber. V posledních letech dosáhl působivých výsledků. Jsem za tuto příležitost opravdu vděčný a určitě udělám maximum pro to, abych uspěl," dodává holandský jezdec.
Giedo van der Garde loni za volantem Caterhamu CT03 (foto: Team Caterham F1)
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.