Davide Valsecchi je za loňskou sezonu Lotusu vděčný: Zkuste sehnat místo třetího pilota bez zaplacení jediného eura!
Testovací pilot týmu Lotus Davide Valsecchi přemýšlí o své budoucnosti, ohlíží se do minulosti a v žádném případě se nevzdává optimismu.
Jak v současnosti vypadá budoucnost Davida Valsecchiho po roce prožitém ve stínu Kimiho Raikkönena a Romaina Grosjeana?Davide Valsecchi (DV): „Nemám žádné novinky ohledně mé kariéry. Nejsem schopen nic předpovědět… Kdyby mi někdo zavolal, abych šel závodit bez toho, aby chtěl ode mě peníze, řekl bych ano, ale takové situace se neobávám. Ale nechci se vzdát volantu. Neskrývám svou touhu dostat se do Indycar. Našel jsem tam pomocnou ruku, i když v USA nejsem tak známý, jako v Evropě, kde každý zná mé výkony z GP2.“
Takže na získání sedačky jsou potřeba peníze?DV: „Je to pro nás všechny vždy stejný problém, musíte mít svůj balík financí, který by podpořil potřeby týmu. Pak můžete v závislosti na výsledcích vydělávat spolu s týmem. V dnešní době nezáleží moc na kvalitě, mít místo v týmu znamená mít balík peněz, který ale já teď nemám. Mluvíme o velké sumě, tak velké, že je velmi těžké ji v Itálii sehnat.“
To nejsou v Itálii velké společnosti, které by podpořily jezdce F1?DV: „Když existují jezdci, jako Mexičané, nebo Venezuelané, kteří mohou přinést do týmu 15 milionů eur, nebo víc, tak pro mě se to stává takřka neuskutečnitelné. V Itálii není ekonomická situace zrovna dobrá. Vím to, moje rodina pracuje ve stavebnictví, které bylo postiženo krizí nejvíc. Nemůžu ohrozit fungování firem jen kvůli své touze závodit. Teď skutečně není doba na takové věci.“
Stává se z Davida Valsecchiho člověk moudrý jako filozof?DV: „V současnosti procházím obdobím pokoje, zvlášť ve srovnání s tím, co jsem prožíval, když jsem zjistil, že Lotus preferuje Kovalainena jako náhradu za Raikkönena v posledních dvou závodech loňské sezony. To bylo hořké zklamání, morální facka, ale dokázal jsem to spolknout.“
Pokoušeli jsme se Vás najít v průběhu posledních dvou závodů, ale neúspěšně…DV: „Ty dva týdny byly pro mě těžké, měl jsem velký problém akceptovat Kovalainenovu přítomnost za volantem Lotusu, který jsem mohl mít já. I na základě výsledků těch dvou závodů si stále myslím, že já nebo Hülkenberg bychom to zvládli lépe, možná si to myslel v Lotusu i někdo jiný. Moje vůle závodit by byla silnější, než ta Kovalainenova, když je na konci své kariéry.“
Závodil Kovalainen proto, že za to zaplatil?DV: „Lotus nechtěl od nás nic za poslední dva závody. Chtěl jenom porazit Ferrari v Poháru konstruktérů a věřil, že se to s Kovalainenem podaří. Kdybych byl požádán, abych zaplatil, možná bych o tom tehdy přemýšlel, ale neměl jsem žádné peníze. Neměl jsem tehdy ani jedno euro, jen velký hlad po závodění, Lotus to ví.“
Dostal jste někdy od Lotusu peníze?DV: „Podle smlouvy jsem měl plat jako číšník. Ještě mi nezaplatili. Jsem si jist, že když budou mít dostatek financí, dluh okamžitě vyrovnají. Chovali se ke mně vždy slušně, poskytli mi dobrou školu i v době, kdy pochybovali o Grosjeanovi. Dopředu mě informovali i o příchodu Kovalainena.“
Jak hodnotíte svou sezonu v Lotusu, i když v roli třetího pilota?DV: „Jsem Lotusu vděčný za to, že si mě vybrali za třetího jezdce bez nároku na cokoliv, nemůžu se stěžovat. Zkuste sehnat místo třetího pilota bez zaplacení jediného eura! Nemluvíme o Ferrari, ale o týmu, který může prodat své místo jezdce za dva nebo tři miliony eur. Lotusu hodně dlužím, sezona byla skvělá. Vzhledem na nejasnosti v souvislosti s nadcházející sezonou bych rád závodil. S přístupem, který ukázal Lotus v roce 2013, by toho mohl hodně dokázat letos i se mnou.“
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.