Pilot Jean-Eric Vergne se chystá na další sezónu s Toro Rosso. Popisuje, co se v jeho okolí změnilo a jak probíhají jeho přípravy.
Francouz loni se 13 mistrovskými body obsadil v šampionátu 15. místo, jeho slabinou byly především kvalifikace, v nichž se svým týmovým kolegou Danielem Ricciardem prohrál 4:15, přičemž průměrně zaostával o 0,397 sekundy.
Na novou sezónu se připravuje v Chamonix ve francouzských Alpách a ve svém okolí zaznamenal několik důležitých změn: "Tento týden jsem poprvé spolupracoval se svým novým trenérem Juusem. Překvapení, překvapení - je dalším Finem. Antti, s nímž jsem pracoval od mého začátku v F1, tady byl několik první dní s námi, aby předal štafetu."
"Došlo také k dalším změnám v profesionální skupině kolem mě včetně toho, že budu mít nového závodního inženýra - Xeviho Pujolara, protože ten předchozí, Phil Charles, se letos přesouvá na pozici hlavního inženýra," pokračuje Vergne, jenž dostane i nového týmového kolegu - mladého Rusa Daniila Kvjata.
Co dělal Jean-Eric během volna v závěru roku 2013? "Strávil jsem dovolenou se svou rodinou a přáteli a teď jsme tady kvůli pilnému dvoutýdennímu tréninku. Miluji hory, a i když plán zahrnuje i spoustu práce v tělocvičně, tak dělám rád věci venku, například chůzi se sněžnicemi, šplhání po skalách a běžkování."
Jean-Eric Vergne se na novou sezónu připravuje v Chamonix (foto: KSP Reportages)
"Tohle je první týden, takže nejde o nic příliš náročného, jen o vybudování solidní základny. Příští týden zvýšíme tempo. Je to klíčové odvést co nejvíce práce teď během zimy, vybudovat "rezervy" ve fyzičce pro začátek sezóny. Po prvním F1 testu v Jerezu to přijde znovu na řadu," pokračuje jezdec Toro Rosso.
V Chamonix trénují také další piloti. "Je tady Jules Bianchi společně s mnoha dalším francouzskými motokárovými a formulovými jezdci. Jezdívám s nimi do Chamonix posledních 6 let. Krom horolezectví první den s nimi se tentokrát budu věnovat svým vlastním věcem," dodává Vergne.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.