Pilot Jean-Eric Vergne se chystá na další sezónu s Toro Rosso. Popisuje, co se v jeho okolí změnilo a jak probíhají jeho přípravy.
Francouz loni se 13 mistrovskými body obsadil v šampionátu 15. místo, jeho slabinou byly především kvalifikace, v nichž se svým týmovým kolegou Danielem Ricciardem prohrál 4:15, přičemž průměrně zaostával o 0,397 sekundy.
Na novou sezónu se připravuje v Chamonix ve francouzských Alpách a ve svém okolí zaznamenal několik důležitých změn: "Tento týden jsem poprvé spolupracoval se svým novým trenérem Juusem. Překvapení, překvapení - je dalším Finem. Antti, s nímž jsem pracoval od mého začátku v F1, tady byl několik první dní s námi, aby předal štafetu."
"Došlo také k dalším změnám v profesionální skupině kolem mě včetně toho, že budu mít nového závodního inženýra - Xeviho Pujolara, protože ten předchozí, Phil Charles, se letos přesouvá na pozici hlavního inženýra," pokračuje Vergne, jenž dostane i nového týmového kolegu - mladého Rusa Daniila Kvjata.
Co dělal Jean-Eric během volna v závěru roku 2013? "Strávil jsem dovolenou se svou rodinou a přáteli a teď jsme tady kvůli pilnému dvoutýdennímu tréninku. Miluji hory, a i když plán zahrnuje i spoustu práce v tělocvičně, tak dělám rád věci venku, například chůzi se sněžnicemi, šplhání po skalách a běžkování."
Jean-Eric Vergne se na novou sezónu připravuje v Chamonix (foto: KSP Reportages)
"Tohle je první týden, takže nejde o nic příliš náročného, jen o vybudování solidní základny. Příští týden zvýšíme tempo. Je to klíčové odvést co nejvíce práce teď během zimy, vybudovat "rezervy" ve fyzičce pro začátek sezóny. Po prvním F1 testu v Jerezu to přijde znovu na řadu," pokračuje jezdec Toro Rosso.
V Chamonix trénují také další piloti. "Je tady Jules Bianchi společně s mnoha dalším francouzskými motokárovými a formulovými jezdci. Jezdívám s nimi do Chamonix posledních 6 let. Krom horolezectví první den s nimi se tentokrát budu věnovat svým vlastním věcem," dodává Vergne.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.