Pro týmy F1 i výrobce motorů začíná závěrečná část před začátkem testování. Niki Lauda hovoří o největší technické výzvě všech dob. Rakušan také promluvil o posledním průběhu testování motorů Mercedes.
Pro Ferrari, Renault a Mercedes jde do tuhého. Už 28. ledna vyjedou nové vozy F1 s novými turbomotory v Jerezu poprvé na trať. Experti si ale kladou otázku, zda-li nebudou nové vozy trávit více času v garáži než na trati.
Technický ředitel Ferrari, James Allison, to odmítá: "Neříká se to každý rok? Přitom nové vozy pravidelně ukazují už při prvních testovacích jízdách ohromnou spolehlivost." Přesto Allison připouští, že tentokrát byla výzva opravdu velká, především pro inženýry, kteří jsou odpovědní za motory.
Jde o nový neprozkoumaný terén: "Přesto vycházím z toho, že budou dobře připraveny," argumentuje James. Zrovna od Ferrari jsme mohli slyšet, že vývoj jejich turbo motoru a elektrických motorů jde podle plánu a že údajné problémy s váhou a spotřebou jsou pod kontrolou. Naproti tomu jsme v kuloárech mohli slyšet zvěsti, že u Renaultu mají trochu zpoždění.
Šéf Red Bullu, Christian Horner, se prý měl mezi ostatními týmy poptávat, jestli by nebylo smysluplnější první test o týden posunout. "Nic se zde neposunulo. Na začátku ledna to dle plánu začne. Pro všechny to bude velký úkol," říká Niki Lauda. Mercedes už nechává motor na speciální testovací stolici 'běhat' celé závody.
Vloni byly ve středu zájmu pneumatiky...
Tedy nový V6 turbo motor i s celým hybridním ustrojím, převodovka a chlazení jsou zabudovány do starého šasi, které je ale od předního zavěšení dopředu seříznuto. Chladiče jsou zabudovány v bočnicích stejně, jako budou zabudovány v modelu monopostu na rok 2014. Také záď auta už je tak štíhlá, jak bude v této sezoně.
Inženýři tak mohou v realitě vyzkoušet, jestli funguje chlazení. Dle Laudy je to totiž jeden z nových problémů, se kterým se musejí vypořádat všichni inženýři. "V běhu času se učíme nové věci. Najednou musíte dávat pozor na věci jako tlak vody nebo na mezichladič. Olej a voda musí být v přesně daném teplotním okně. Pokud by dané hranice překročily třeba o pouhých pár stupňů, tak by to všechno poničilo," odhaluje Lauda.
...převezmou tuto roli díky své (ne)spolehlivosti letos motory?
Lauda tudíž soucítí se zákaznickými týmy: "Nemají žádnou podobnou testovací stolici. Oni musejí na základě informací od svého partnera přes motory zajistit funkčnost chlazení." Kdo zde bude riskovat až moc, získá pravděpodobně několik bodů v aerodynamice, ale zaplatí za ně v oblasti spolehlivosti.
Odhady Laudy potvrzuje i Allison: "Ještě nikdy nebyla ta výhoda stavby vozu a motoru pod jednou střechou tak veliká." Třetím týmem (kromě Ferrari a Mercedesu), který bude z této výhody profitovat, je Red Bull. Obhájci titulu jsou zákazníkem Renaultu číslo jedna.
Jak Mercedes, tak i Renault mají po čtyřech zákaznících. Lauda vidí výhodu i v tom. "Čtyři zákazníci, čtyři různé zdroje informací. Každý má svoje individuální problémy. Budu se starat o to, aby se to všechno potkalo u nás na jednom místě. Abychom se tak mohli rychleji učit a reagovat."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.