Sergio Pérez se obával, že bude muset opustit svět Formule 1 poté, co se McLaren rozhodl neprodloužit s ním spolupráci na sezónu 2014.
Tým z Wokingu dal přednost mladému Kevinovi Magnussenovi a Pérezovi pak nezbylo než vyjednávat s Force Indií. Za jeho angažmá se přimlouval i jeho bývalý šéf Martin Whitmarsh. Pokud by to Mexičanovi u indické stáje nevyšlo, zřejmě by si musel dát přestávku.
"Bylo to těsné, protože rozhodnutí [McLarenu] přišlo velmi pozdě a já jsem nechtěl jít k menším týmům. Jsem velmi hladový a chci v F1 prokázat, co ve mně je. Vždy jsem si myslel, že pokud to nevyjde u Force Indie, pak to bude těžké zůstat v F1. Naštěstí se to podařilo, nyní se těšíme na budoucnost," popisuje Pérez pro Autosport.
Příští rok vytvoří jezdeckou dvojici s Nicem Hülkenbergem a jejich cílem je rozdávat si to na čele se špičkovými týmy. "Samozřejmě se chci znovu předvést špičkovým týmům. Podařilo se mi to minulý rok, takže nevidím žádný důvod, proč by to nešlo znovu. Věřím svému talentu a vím, co můžu dokázat," pokračuje Pérez.
Dále přiznává, že i když to pro něj bylo těžké ocitnout se bez místa u McLarenu, tak přestup se může prokázat nakonec jako dobrý krok: "Nikdy nevíte, co skrývá budoucnost, obzvlášť v F1, takže doufám, že za několik let se budu moci ohlédnout zpět a říct si, že šlo o to nejlepší, co mě v kariéře mohlo potkat."
Sergio Pérez v posledním letošním závodě za McLaren (foto: McLaren Mercedes)
"Přestup k Force Indii snad bude pro mou kariéru v F1 dobrý. Samozřejmě máme velké cíle a sny a já si přeji je splnit," dodává Pérez.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.