Předseda správní rady McLarenu Ron Dennis uvedl, že by neměl problém s přijetím Fernanda Alonsa zpět do svého týmu.
Mezi nimi to přitom v roce 2007 neklapalo, Dennis však k teoretickému návratu Španěla zpět do Wokingu pro BBC uvedl: "Je třeba uznat, že prvním cílem kteréhokoliv závodního týmu je vyhrávat závody. Vyřešíte jakékoliv překážky, které spočívají mezi týmem toužícím po vítězství a vyhrávání - ať už jde o inženýrské, fiskální či lidské problémy. Nikdy neříkejte nikdy."
Alonso má však s Ferrari uzavřenou smlouvu až do konce roku 2016: "S Ferrari mám ještě další tři roky a doufám, že jich přijde mnoho dalších, pokud bychom smlouvu mohli prodloužit. V to doufám."
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh však doufá, že se mu ho podaří přesvědčit, aby s před rokem 2015 vrátil zpět. Tehdy ve Wokingu zahájí nové partnerství s japonskou Hondou, jejíž turbomotory budou pohánět stříbrné vozy.
Whitmarsh se nedávno setkal s Alonsem v Madridu, kde s ním údajně probíral i případnou smlouvu. Po schůzce dodal, že se oba těší "z velmi dobrého vztahu," během návštěvy však podle něj šlo pouze shlédnutí výstavu, kterou organizoval pilot Ferrari.
Španěl by nechtěl přestupovat zpět k McLarenu, pokud by závodní tým vedl Dennis. V září uvedl: "Vždy jsem říkal, že tam nemám s nikým problém, šlo jen o filozofii týmu, obzvlášť o jednoho muže, který tam už není."
Dennis nyní nemá žádnou výkonnou moc v závodním F1 týmu. Snaží se však navýšit svůj majetkový podíl (v současnosti drží 25 % akcií) a dostat se opět do čela závodního týmu, což návrat Španěla frustrovaného z neuspokojivých výkonů Ferrari příliš nenahrává.
Fernando Alonso se svou přítelkyní - vrátí se zpět k McLarenu? (foto: FIA)
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.