Ruští jezdci Daniil Kvjat, Sergej Sirotkin a Vitalij Petrov se podělili s ruskými novináři o své dojmy ze zavedení dvojnásobného počtu bodů v posledním závodě sezony a ze zavedení stálých startovních čísel.
Daniil Kvjat: „V obou případech jsem za. Vítám všechny novinky. Slyšel jsem o negativní odezvě na dvojnásobný počet bodů. Fanoušci chtějí nepředvídatelnou Formuli 1, proto se přijímají nová opatření. Bude to zajímavé. Stálé startovní číslo jezdce je taky zajímavé opatření, bude pro jezdce charakteristické. V této sezoně jsem měl číslo šest, chtěl bych ho i na vyšší úrovni.“
Sergej Sirotkin: „Nové bodování má své plusy i mínusy. Zaprvé to dává předpoklady na intriky na konci sezony, na čele pořadí, uprostřed, i u ostatních. Všichni budou mít šance na lepší postavení v pořadí šampionátu, ale můžou také hodně ztratit. Domnívám se, že závodit se ve Formuli 1 bude až do konce, nikdo nebude tvrdit, že už pracuje na monopostu pro příští sezonu. Co se týče startovních čísel, nepřemýšlím nad žádným konkrétním číslem. Není to mou prioritou.“
Vitalij Petrov: „A proč by nemohl být udělován dvojnásobný počet bodů v každém třetím závodě? Já to chápu jako intrikování, ale chápu, že pro fanoušky to možná bude zajímavé. Pro jezdce, kteří se snaží celou sezonu nasbírat co nejvíce bodů a pak ztratí během jednoho závodu tolik… Není to správné. V dětství jsem soutěžil s číslem devatenáct, také na začátku dospělosti jsem měl stejné číslo. Jestli bych jel ve Formuli 1, chtěl bych tedy číslo devatenáct. Líbí se mi, že si jezdci mohou vybírat svá čísla. I oblíbené číslo může pomoci jezdcům. V roce 2012 si Michael Schumacher vyměnil startovní číslo s Nicem Rosbergem, upřednostnil sedmičku před osmičkou.“
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.