Sergio Pérez jde proti proudu a veřejně obhajuje nové pravidlo, které zajistí jezdcům v poslední velké ceně sezóny dvojnásobný bodový příděl.
Zatímco Sebastian Vettel tuto novinku označil za "absurdní" a nespokojeni jsou i početné davy fanoušků, Pérez, jenž byl včera oficiálně potvrzen jako závodní pilot Force Indie, má odlišný názor.
"Pro některé to bude správné a pro jiné špatné, já to však vidím pozitivně. Myslím, že to povede k mnohem lepšímu poslednímu závodu, kde se věci pro všechny mohou změnit. Vidím to pozitivně a z mého pohledu to je OK," cituje Péreze agentura Reuters.
Piloti si rovněž budou moci zvolit permanentní čísla, která jim zůstanou po celou kariéru. Pérez je rovněž pro, rád by si vybral jedenáctku.
"Od dob, kdy jsem jako dítě závodil v motokárách, jsem měl vždy č. 11. Ve svém emailu mám vlastně taky 11. Mnoho věcí je spojeno s 11, takže bych se identifikoval tímto číslem," pokračuje Mexičan.
Méně populární by mohla být dvojka, protože nikdo nechce být jezdcem č. 2. "V F1 jsou podivné osobnosti, takže si jsem jistý, že si někdo dvojku pro svou identifikaci vybere," dodává nová posila Force Indie.
Sergiovi Pérezovi se poslední novinky v pravidlech zamlouvají (foto: McLaren Mercedes)
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.