Sergio Pérez bude v příštím roce jezdit za Force Indii po boku Nica Hülkenberga. Indický tým dnes prezentoval Mexického pilota jako svého jezdce v Londýně.
Sergio Pérez před sezonou 2013 přešel k McLarenu od Sauberu, kde působil dva roky. Ale britská stáj se rozhodla dále mu neprodloužit smlouvu, když na jeho místo dosadila mladíka ze svého výchovného programu, Kevina Magnussena.
K oznámení došlo dost pozdě (v týdnu před VC USA), Mexičan si byl i tak jistý, že v F1 zůstane. O jeho přestupu do Force Indie se mluvilo hodně hlasitě ihned po oznámení ukončení spolupráce s McLarenem.
V týmu Force India se Sergio setká s Nicem Hülkenbergem, kterého tým potvrdil minulý týden. Společně tak vytvoří velmi silnou jezdeckou sestavu. Podle Autosportu však mladík nepříjde do týmu s prázdnou - jeho příspěvěk do týmové kasičky bude dosahovat 15 milionů EUR.
"Je skvělé, že mohu oznámit stáj Force India jako svůj nový tým. Jít sem byla vždy moje první volba a jsem opravdu moc rád, že teď bylo vše potvrzeno. Chci moc poděkovat Vijayi [Mallyovi, majitel týmu] a celému týmu za příležitost, kterou mi dali.
Je to mladý tým s velkým odhodláním. Za posledních několik let tento tým vyprodukoval vždy konkurenceschopné auto. Příští rok se mění pravidla, ale já mám dobrý pocit ohledně roku 2014. Mým plánem je teď navštívit tým a poznat každého člena."
"Myslím, že máme hodně silnou jezdeckou dvojici, rozhodně jednu z nejsilnějších a bezpochyby jednu z nejhladovějších - oba (Pérez a Hülkenberg) máme co dokazovat. Oba jsme mladí a těšíme se na velkou výzvu," uvedl Mexičan.
Oba letošní jezdci Force Indie u týmu končí
Oba současní jezdci týmu, Paul di Resta a Adrian Sutil, tedy tým opouštějí. Sutil by měl být v poměrně dobré pozici u Sauberu, zatímco Paul di Resta pravděpodobně po sezoně v F1 končí a jednou z možností je jeho přesun zpět do DTM k Mercedesu. Skot potvrdil vyjednávání s Mercedesem.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.