V Texasu zavládla špatná nálada kvůli termínu Velké ceny USA – závod se bude překrývat se závodem série NASCAR
Otázka závodu v New Jersey je vyřešena. Na okruhu blízko Manhattanu se bude závodit až v roce 2015. Schválený kalendář závodů Formule 1 způsobil ale vrásky na čele organizátorům motoristických podniků v Texasu. Velká cena USA se má uskutečnit 2. listopadu, tedy ve stejném termínu, jako závody NASCAR Sprint Cup, které se pojedou na oválu Texas Motor Speedway ve Fort Worthu.
„Je to hloupý krok ze strany Formule 1,“ vyhlásil Eddie Gossage, šéf Texas Motor Speedway. „Naše dva závody série NASCAR Sprint Cup jsou ty, které dosahují největší návštěvnost ze všech sportovních akcí v Texasu. Není to příliš inteligentní nápad chtít konkurovat sérii NASCAR. Odkdy je tahle skutečnost známá (překrývání termínů), tak jsem si jist, že organizátoři v Austinu si hrabou prsty ve vlasech.“
Bobby Epstein, šéf okruhu v Austinu preferuje vyhnout se polemice. „Při vysokém počtu závodů série NASCAR se může přihodit, že jejich termíny budou někdy kolidovat s jinými sportovními podniky, a to se přesně stane v příštím roce. Je jasné, že je něco podobného mezi závody NASCAR a víkendem Velké ceny USA ve Formuli 1, kterou organizujeme. Vidíme to jako příležitost zaujmout všechny sportovní fanoušky v Texasu a znovu dokázat, že Austin je to správné místo, kde se dá dobře zabavit při sledování závodu na nejvyšší úrovni.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.