V Texasu zavládla špatná nálada kvůli termínu Velké ceny USA – závod se bude překrývat se závodem série NASCAR
Otázka závodu v New Jersey je vyřešena. Na okruhu blízko Manhattanu se bude závodit až v roce 2015. Schválený kalendář závodů Formule 1 způsobil ale vrásky na čele organizátorům motoristických podniků v Texasu. Velká cena USA se má uskutečnit 2. listopadu, tedy ve stejném termínu, jako závody NASCAR Sprint Cup, které se pojedou na oválu Texas Motor Speedway ve Fort Worthu.
„Je to hloupý krok ze strany Formule 1,“ vyhlásil Eddie Gossage, šéf Texas Motor Speedway. „Naše dva závody série NASCAR Sprint Cup jsou ty, které dosahují největší návštěvnost ze všech sportovních akcí v Texasu. Není to příliš inteligentní nápad chtít konkurovat sérii NASCAR. Odkdy je tahle skutečnost známá (překrývání termínů), tak jsem si jist, že organizátoři v Austinu si hrabou prsty ve vlasech.“
Bobby Epstein, šéf okruhu v Austinu preferuje vyhnout se polemice. „Při vysokém počtu závodů série NASCAR se může přihodit, že jejich termíny budou někdy kolidovat s jinými sportovními podniky, a to se přesně stane v příštím roce. Je jasné, že je něco podobného mezi závody NASCAR a víkendem Velké ceny USA ve Formuli 1, kterou organizujeme. Vidíme to jako příležitost zaujmout všechny sportovní fanoušky v Texasu a znovu dokázat, že Austin je to správné místo, kde se dá dobře zabavit při sledování závodu na nejvyšší úrovni.“
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.