Mark Webber byl často kritizován za horší starty. Problémem podle něj ovšem často nebyly jeho reakce, ale jiné věci.
Sympatický Australan, který v Brazílii rozloučil s aktivní kariérou druhým místem, v letošní sezóně čítající 19 velkých cen přišel po startu během prvního kola o celkem 25 míst. Pomalé rozjezdy se u něj s příchodem Pirelli v roce 2011 staly téměř tradicí.
Starty na Bridgestonech míval dobré, Pirelli penalizují prokluz"V roce 2010 to se starty nebylo špatné. Kontrola prokluzu je u pneumatik Pirelli zřejmě o něco složitější, ale v posledních závodech se zdálo, že jsme to vyřešili, ačkoliv ve Spa byl ten problém se spojkou k vzteku," ohlíží se Webber za uplynulým obdobím.
"U Bridgestonů jste mohli pneumatiky o něco více protáčet a bez penalizace. Když vám trochu proklouznou Pirelli, ztrácíte čas... Za doby Bridgestonů to bylo fajn, rok 2010 byl vlastně velmi dobrý, ale v posledních několika letech to nebylo naší silnou stránkou a obzvlášť ne mojí.
Ve vyrovnávání se s nekonzistencemi spojky asi nejsem tak dobrý, jak bych mohl být. Žel jde trochu o slabinu, která je dobře viditelná. Brzdění před omezení rychlosti v boxové uličce - to nikdo nevidí, ale v tom jsem velmi dobrý. Seb na tom pracoval celý den, aby se mi v tom vyrovnal," upozorňuje Webber na svou silnou stránku, která je opomíjená.
Ferrari má lepší startovní systém než Red Bull"Pokud jde ještě o ty starty, hráli jsme si různými úpravami volantu, ale očividně to nebylo záležitostí reakce. V Kanadě jsem málem najel do zadní části Bottase, tak jsem řekl: 'Kluci, dejte mi to znovu [tak, jak to bylo].'
Celkově je pravdou, že naše starty byly přinejlepším průměrné. S informacemi, které mi dávali, jsem dělal, co jsem mohl. Nejsme na tom ale tak, jako Felipe Massa, který se objeví a bum - pokaždé vystřelí," poukazuje na lepší startovní systém, který mají u Ferrari.
Ferrari podle Webbera starty zvládá lépe než Red Bull (ilustrační foto: Scuderia Ferrari)
Na čtvrteční tiskové konferenci v Brazílii mu pomalé starty novináři znovu vmetli do tváře, Webber na to reagoval slovy: "Austin byl velmi dobrý. Šlo o skvělý start. V Austinu to bylo dobré." Marc Surer z německé Sky se ale nenechal a poukázal na Grosjeana: "Žel Francouz za tebou měl start lepší."
"To je pravda. Myslím, že má reakce... Hlavní je to, že nejsme zcela v pozici, jako je Ferrari se svými spojkami. Víme, že mají velmi, velmi dobrý startovní systéme, takže jsou v počáteční fázi silnější než my," odpovídá Mark. Pohotově na to s úsměvem zareagoval vedle něj sedící Felipe Massa: "Jestli chceš, můžeme si vyměnit přítlak."
Reakce nejsou problémem, Vettel si však se stejným vozem vedl lépePodle Webbera problémem nejsou jeho reakce, což ilustruje i příklad jeho týmového kolegy Sebastiana Vettela s druhým vozem: "U Sebastiana jsme také nikdy neviděli, že by se prodral dopředu. Buď pozice udržíme, nebo ztrácíme."
Uznává ale, že si Vettel, jenž letos 15krát startoval z první řady, vede se současnou technikou Red Bullu o něco lépe: "Seb má starty zkrátka OK, protože si myslím, že dokáže zvládat některé z problémů."
Na startu v Brazílii přišly o pozici oba Red Bully: před Vettela se dostal Rosberg,před Webbera Hamilton (foto: Pirelli)
Příliš velká tolerance Red BulluCo patřilo podle Australana mezi hlavní příčiny horších startů Red Bullu? "Jedním z problémů, bylo to, že jsme na startu měli vždy příliš velkou toleranci. Řekli jsme: 'Udělej to, a pokud to nevyjde, udělej to nebo ono.' Neříkali jsme: 'Bude to tak.' Trvalo to tak dlouho, ale snažili jsme se z toho dostat."
"Německo bylo dobrým příkladem. Hamilton byl na pole-position, takže jsme mohli udělat tři kola před nájezdem na rošt - ne kvůli nacvičování mých startů, ale pro to, aby se kluci podívali na spojku, podívali na spojku, podívali na spojku... Normálně jsme toho nebyli schopni," dodává Webber.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.