Mark Webber byl často kritizován za horší starty. Problémem podle něj ovšem často nebyly jeho reakce, ale jiné věci.
Sympatický Australan, který v Brazílii rozloučil s aktivní kariérou druhým místem, v letošní sezóně čítající 19 velkých cen přišel po startu během prvního kola o celkem 25 míst. Pomalé rozjezdy se u něj s příchodem Pirelli v roce 2011 staly téměř tradicí.
Starty na Bridgestonech míval dobré, Pirelli penalizují prokluz"V roce 2010 to se starty nebylo špatné. Kontrola prokluzu je u pneumatik Pirelli zřejmě o něco složitější, ale v posledních závodech se zdálo, že jsme to vyřešili, ačkoliv ve Spa byl ten problém se spojkou k vzteku," ohlíží se Webber za uplynulým obdobím.
"U Bridgestonů jste mohli pneumatiky o něco více protáčet a bez penalizace. Když vám trochu proklouznou Pirelli, ztrácíte čas... Za doby Bridgestonů to bylo fajn, rok 2010 byl vlastně velmi dobrý, ale v posledních několika letech to nebylo naší silnou stránkou a obzvlášť ne mojí.
Ve vyrovnávání se s nekonzistencemi spojky asi nejsem tak dobrý, jak bych mohl být. Žel jde trochu o slabinu, která je dobře viditelná. Brzdění před omezení rychlosti v boxové uličce - to nikdo nevidí, ale v tom jsem velmi dobrý. Seb na tom pracoval celý den, aby se mi v tom vyrovnal," upozorňuje Webber na svou silnou stránku, která je opomíjená.
Ferrari má lepší startovní systém než Red Bull"Pokud jde ještě o ty starty, hráli jsme si různými úpravami volantu, ale očividně to nebylo záležitostí reakce. V Kanadě jsem málem najel do zadní části Bottase, tak jsem řekl: 'Kluci, dejte mi to znovu [tak, jak to bylo].'
Celkově je pravdou, že naše starty byly přinejlepším průměrné. S informacemi, které mi dávali, jsem dělal, co jsem mohl. Nejsme na tom ale tak, jako Felipe Massa, který se objeví a bum - pokaždé vystřelí," poukazuje na lepší startovní systém, který mají u Ferrari.
Ferrari podle Webbera starty zvládá lépe než Red Bull (ilustrační foto: Scuderia Ferrari)
Na čtvrteční tiskové konferenci v Brazílii mu pomalé starty novináři znovu vmetli do tváře, Webber na to reagoval slovy: "Austin byl velmi dobrý. Šlo o skvělý start. V Austinu to bylo dobré." Marc Surer z německé Sky se ale nenechal a poukázal na Grosjeana: "Žel Francouz za tebou měl start lepší."
"To je pravda. Myslím, že má reakce... Hlavní je to, že nejsme zcela v pozici, jako je Ferrari se svými spojkami. Víme, že mají velmi, velmi dobrý startovní systéme, takže jsou v počáteční fázi silnější než my," odpovídá Mark. Pohotově na to s úsměvem zareagoval vedle něj sedící Felipe Massa: "Jestli chceš, můžeme si vyměnit přítlak."
Reakce nejsou problémem, Vettel si však se stejným vozem vedl lépePodle Webbera problémem nejsou jeho reakce, což ilustruje i příklad jeho týmového kolegy Sebastiana Vettela s druhým vozem: "U Sebastiana jsme také nikdy neviděli, že by se prodral dopředu. Buď pozice udržíme, nebo ztrácíme."
Uznává ale, že si Vettel, jenž letos 15krát startoval z první řady, vede se současnou technikou Red Bullu o něco lépe: "Seb má starty zkrátka OK, protože si myslím, že dokáže zvládat některé z problémů."
Na startu v Brazílii přišly o pozici oba Red Bully: před Vettela se dostal Rosberg,před Webbera Hamilton (foto: Pirelli)
Příliš velká tolerance Red BulluCo patřilo podle Australana mezi hlavní příčiny horších startů Red Bullu? "Jedním z problémů, bylo to, že jsme na startu měli vždy příliš velkou toleranci. Řekli jsme: 'Udělej to, a pokud to nevyjde, udělej to nebo ono.' Neříkali jsme: 'Bude to tak.' Trvalo to tak dlouho, ale snažili jsme se z toho dostat."
"Německo bylo dobrým příkladem. Hamilton byl na pole-position, takže jsme mohli udělat tři kola před nájezdem na rošt - ne kvůli nacvičování mých startů, ale pro to, aby se kluci podívali na spojku, podívali na spojku, podívali na spojku... Normálně jsme toho nebyli schopni," dodává Webber.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.