Montezemolo: Alonsa v používání Twitteru omezíme

Alonso, Fernando
Alonso, Fernando, foto: Scuderia Ferrari
28. listopadu 2013 11:20
Sdílej:

Alonsa to asi nepotěší, pomocí sociální sítě Twitter s potěšením udržuje kontakt se svými fanoušky.

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo svým vyhlášením pro italský tisk nepotěší Fernanda Alonsa. V roce 2014 bude pilotům zakázáno vyjadřovat se o Ferrari prostřednictvím sociální sítě Twitter. V časech, kdy může tweet přinést prostřednictvím reklamy zajímavé finanční částky se zákaz zmiňovat se o vlastním týmu zdá být chybný a kontraproduktivní.

Vyjádření Di Montezemola pro italskou televizi RAI je však stručné a jasné: „Twitter mu zakážeme. Ačkoliv si stejně jako kdokoliv jiný může na Twitteru psát co chce, tak vše, co se týká Ferrari, bude zveřejňovat Ferrari.“

Skutečnost, že tým Ferrari chce mít Alonsa v co nejlepší psychické pohodě, je pravda. Přijít ale se zákazem oblíbené činnosti může působit přesně naopak.

Fernando Alonso je velký fanoušek sociální sítě Twitter a pomocí ní se kontaktuje se svými obdivovateli. Odhaluje jim skryté detaily pilota Formule 1, které je zajímají. Naposledy tak udělal v pátek před Velkou cenou Brazílie.

Good morning! How is going? Me with a bit of "jet lag", but recharging batteries these days! Events and simulator in december plans ..

— Fernando Alonso (@alo_oficial) November 28, 2013

Uvedl například, že se v průběhu sezony účastnil 78 tiskových konferencí (nepočítal samozřejmě ty tiskové konference, které měl v Brazílii ještě před sebou). Když se Formule 1 rozšířila i do zemí, které jsou od Evropy hodně daleko, všichni častěji používají na přesuny letadla.

Minulý týden už měl Alonso za sebou 164 letů, na které potřeboval 33 dnů, což znamená, že strávil ve vzduchu víc než 800 hodin. To je pomalu víc, než za volantem svého monopostu v průběhu víkendů, kdy se konají závody (vycházejíc z předpokladu, že v průběhu víkendu sedí za volantem průměrně sedm hodin).

Fernando spočítal i dny, kdy je kvůli své kariéře pryč z domova – je jich 276! Také se pochlubil, kolik výstroje spotřebuje. Dny, kdy měli piloti jednu přilbu na jednu sezonu, jsou pryč. Alonso jich použil 11. Na kombinézách nešetří, má jich 28, bot má 19 párů a rukavic 24 párů.

Fernando Alonso po Velké ceně Itálie (foto: Fernando Alonso)

Po Velké ceně Brazílie je známá i jeho sportovní statistika sezony. V letošní sezoně v závodech odjezdil 1076 kol, z toho 89 na čele startovního pole, zaznamenal 2 vítězství, 2 nejrychlejší kola, získal 9 pódiových umístění, 242 bodů (za celou svoji kariéru ve Formuli 1 jich má na kontě 1606, nejvíc ze všech jezdců v historii).

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.