Alonsa to asi nepotěší, pomocí sociální sítě Twitter s potěšením udržuje kontakt se svými fanoušky.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo svým vyhlášením pro italský tisk nepotěší Fernanda Alonsa. V roce 2014 bude pilotům zakázáno vyjadřovat se o Ferrari prostřednictvím sociální sítě Twitter. V časech, kdy může tweet přinést prostřednictvím reklamy zajímavé finanční částky se zákaz zmiňovat se o vlastním týmu zdá být chybný a kontraproduktivní.
Vyjádření Di Montezemola pro italskou televizi RAI je však stručné a jasné: „Twitter mu zakážeme. Ačkoliv si stejně jako kdokoliv jiný může na Twitteru psát co chce, tak vše, co se týká Ferrari, bude zveřejňovat Ferrari.“
Skutečnost, že tým Ferrari chce mít Alonsa v co nejlepší psychické pohodě, je pravda. Přijít ale se zákazem oblíbené činnosti může působit přesně naopak.
Fernando Alonso je velký fanoušek sociální sítě Twitter a pomocí ní se kontaktuje se svými obdivovateli. Odhaluje jim skryté detaily pilota Formule 1, které je zajímají. Naposledy tak udělal v pátek před Velkou cenou Brazílie.
Good morning! How is going? Me with a bit of "jet lag", but recharging batteries these days! Events and simulator in december plans ..
— Fernando Alonso (@alo_oficial) November 28, 2013
Uvedl například, že se v průběhu sezony účastnil 78 tiskových konferencí (nepočítal samozřejmě ty tiskové konference, které měl v Brazílii ještě před sebou). Když se Formule 1 rozšířila i do zemí, které jsou od Evropy hodně daleko, všichni častěji používají na přesuny letadla.
Minulý týden už měl Alonso za sebou 164 letů, na které potřeboval 33 dnů, což znamená, že strávil ve vzduchu víc než 800 hodin. To je pomalu víc, než za volantem svého monopostu v průběhu víkendů, kdy se konají závody (vycházejíc z předpokladu, že v průběhu víkendu sedí za volantem průměrně sedm hodin).
Fernando spočítal i dny, kdy je kvůli své kariéře pryč z domova – je jich 276! Také se pochlubil, kolik výstroje spotřebuje. Dny, kdy měli piloti jednu přilbu na jednu sezonu, jsou pryč. Alonso jich použil 11. Na kombinézách nešetří, má jich 28, bot má 19 párů a rukavic 24 párů.
Fernando Alonso po Velké ceně Itálie (foto: Fernando Alonso)
Po Velké ceně Brazílie je známá i jeho sportovní statistika sezony. V letošní sezoně v závodech odjezdil 1076 kol, z toho 89 na čele startovního pole, zaznamenal 2 vítězství, 2 nejrychlejší kola, získal 9 pódiových umístění, 242 bodů (za celou svoji kariéru ve Formuli 1 jich má na kontě 1606, nejvíc ze všech jezdců v historii).
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.