Alonsa to asi nepotěší, pomocí sociální sítě Twitter s potěšením udržuje kontakt se svými fanoušky.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo svým vyhlášením pro italský tisk nepotěší Fernanda Alonsa. V roce 2014 bude pilotům zakázáno vyjadřovat se o Ferrari prostřednictvím sociální sítě Twitter. V časech, kdy může tweet přinést prostřednictvím reklamy zajímavé finanční částky se zákaz zmiňovat se o vlastním týmu zdá být chybný a kontraproduktivní.
Vyjádření Di Montezemola pro italskou televizi RAI je však stručné a jasné: „Twitter mu zakážeme. Ačkoliv si stejně jako kdokoliv jiný může na Twitteru psát co chce, tak vše, co se týká Ferrari, bude zveřejňovat Ferrari.“
Skutečnost, že tým Ferrari chce mít Alonsa v co nejlepší psychické pohodě, je pravda. Přijít ale se zákazem oblíbené činnosti může působit přesně naopak.
Fernando Alonso je velký fanoušek sociální sítě Twitter a pomocí ní se kontaktuje se svými obdivovateli. Odhaluje jim skryté detaily pilota Formule 1, které je zajímají. Naposledy tak udělal v pátek před Velkou cenou Brazílie.
Good morning! How is going? Me with a bit of "jet lag", but recharging batteries these days! Events and simulator in december plans ..
— Fernando Alonso (@alo_oficial) November 28, 2013
Uvedl například, že se v průběhu sezony účastnil 78 tiskových konferencí (nepočítal samozřejmě ty tiskové konference, které měl v Brazílii ještě před sebou). Když se Formule 1 rozšířila i do zemí, které jsou od Evropy hodně daleko, všichni častěji používají na přesuny letadla.
Minulý týden už měl Alonso za sebou 164 letů, na které potřeboval 33 dnů, což znamená, že strávil ve vzduchu víc než 800 hodin. To je pomalu víc, než za volantem svého monopostu v průběhu víkendů, kdy se konají závody (vycházejíc z předpokladu, že v průběhu víkendu sedí za volantem průměrně sedm hodin).
Fernando spočítal i dny, kdy je kvůli své kariéře pryč z domova – je jich 276! Také se pochlubil, kolik výstroje spotřebuje. Dny, kdy měli piloti jednu přilbu na jednu sezonu, jsou pryč. Alonso jich použil 11. Na kombinézách nešetří, má jich 28, bot má 19 párů a rukavic 24 párů.
Fernando Alonso po Velké ceně Itálie (foto: Fernando Alonso)
Po Velké ceně Brazílie je známá i jeho sportovní statistika sezony. V letošní sezoně v závodech odjezdil 1076 kol, z toho 89 na čele startovního pole, zaznamenal 2 vítězství, 2 nejrychlejší kola, získal 9 pódiových umístění, 242 bodů (za celou svoji kariéru ve Formuli 1 jich má na kontě 1606, nejvíc ze všech jezdců v historii).
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.