Alonsa to asi nepotěší, pomocí sociální sítě Twitter s potěšením udržuje kontakt se svými fanoušky.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo svým vyhlášením pro italský tisk nepotěší Fernanda Alonsa. V roce 2014 bude pilotům zakázáno vyjadřovat se o Ferrari prostřednictvím sociální sítě Twitter. V časech, kdy může tweet přinést prostřednictvím reklamy zajímavé finanční částky se zákaz zmiňovat se o vlastním týmu zdá být chybný a kontraproduktivní.
Vyjádření Di Montezemola pro italskou televizi RAI je však stručné a jasné: „Twitter mu zakážeme. Ačkoliv si stejně jako kdokoliv jiný může na Twitteru psát co chce, tak vše, co se týká Ferrari, bude zveřejňovat Ferrari.“
Skutečnost, že tým Ferrari chce mít Alonsa v co nejlepší psychické pohodě, je pravda. Přijít ale se zákazem oblíbené činnosti může působit přesně naopak.
Fernando Alonso je velký fanoušek sociální sítě Twitter a pomocí ní se kontaktuje se svými obdivovateli. Odhaluje jim skryté detaily pilota Formule 1, které je zajímají. Naposledy tak udělal v pátek před Velkou cenou Brazílie.
Good morning! How is going? Me with a bit of "jet lag", but recharging batteries these days! Events and simulator in december plans ..
— Fernando Alonso (@alo_oficial) November 28, 2013
Uvedl například, že se v průběhu sezony účastnil 78 tiskových konferencí (nepočítal samozřejmě ty tiskové konference, které měl v Brazílii ještě před sebou). Když se Formule 1 rozšířila i do zemí, které jsou od Evropy hodně daleko, všichni častěji používají na přesuny letadla.
Minulý týden už měl Alonso za sebou 164 letů, na které potřeboval 33 dnů, což znamená, že strávil ve vzduchu víc než 800 hodin. To je pomalu víc, než za volantem svého monopostu v průběhu víkendů, kdy se konají závody (vycházejíc z předpokladu, že v průběhu víkendu sedí za volantem průměrně sedm hodin).
Fernando spočítal i dny, kdy je kvůli své kariéře pryč z domova – je jich 276! Také se pochlubil, kolik výstroje spotřebuje. Dny, kdy měli piloti jednu přilbu na jednu sezonu, jsou pryč. Alonso jich použil 11. Na kombinézách nešetří, má jich 28, bot má 19 párů a rukavic 24 párů.
Fernando Alonso po Velké ceně Itálie (foto: Fernando Alonso)
Po Velké ceně Brazílie je známá i jeho sportovní statistika sezony. V letošní sezoně v závodech odjezdil 1076 kol, z toho 89 na čele startovního pole, zaznamenal 2 vítězství, 2 nejrychlejší kola, získal 9 pódiových umístění, 242 bodů (za celou svoji kariéru ve Formuli 1 jich má na kontě 1606, nejvíc ze všech jezdců v historii).
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.