Šéf Ferrari je frustrovaný kvůli tomu, že se jim nepodařilo vybojovat druhé místo v šampionátu konstruktérů. Trest pro Felipeho Massu v podobě průjezdu boxy navíc byl podle něj příliš přísný.
Vzhledem k tomu, že Lewis Hamilton byl po kolizi s o kolo zpět jedoucím Valtterim Bottasem také potrestán, Ferrari by se po obsazení třetího a čtvrtého místa před Mercedes v šampionátu konstruktérů posunulo výše. Jenže Massa po penalizaci projel cílem až jako sedmý a Ferrari svůj cíl nesplnilo.
"Jsem určitým způsobem frustrovaný, protože při zpětném pohledu by situace byla odlišná - nebýt samozřejmě penalizace Felipeho, která z mého pohledu byla trochu moc přísná. Je nešťastné, ale jak říkám, pro mě to bylo až moc přísné," uvádí Domenicali.
"Varovali nás a my jsme mu to předali, přesto to bylo velmi přísné, když vezmete v úvahu, že vůbec nešlo o žádné bezpečnostní hledisko a nezískal ani žádný druh výhody. Častokrát vidíte, že omezení dráhy nejsou respektovány, ale rozhodnutí padlo. Ale jak už jsem uvedl, bylo to velmi tvrdé vzhledem k výsledku," lituje šéf Ferrari promarněné šance v šampionátu konstruktérů.
Přesto na letošní sezóně dokáže najít pozitiva: "Jsem spokojený alespoň s výsledkem, s tím, jak jsme skončili v závodě po náročném roce, obzvlášť ve druhé polovině sezóny. Jsem spokojený s faktem, že tým vždy jednal velmi, velmi správně na dráze, při zastávkách v boxech, při volbě strategií, nedošlo k žádným poruchám motoru. Myslím, že jsme jediný výrobce, kterému se to povedlo, tohle mě tedy těší."
Nebýt penalizace, mohlo Ferrari získat třetí a čtvrté místo a v šampionátu konstruktérů přeskočit Mercedes (foto: Scuderia Ferrari)
"Pozorovali jsme tedy pozitivní příznaky v sezóně, která samozřejmě pro nás moc dobrá nebyla, nakonec se ale z chyb a z problémů, jež jsme zažívali, musíme poučit. Hovořil jsem se svými inženýry, je třeba sklonit hlavu, pracovat a nic více neříkat.
Změny, které jsme učinili, jsou myslím správné, abychom příští rok bojovali ne o druhé místo, ale o první, tak jako tomu bylo v Brazílii minulý rok. A nezapomínejte, že mimo událostí, které byly mimo naši kontrolu, jsme minulý rok mohli být v jiné pozici," dodává Domenicali.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.