Šéf Ferrari je frustrovaný kvůli tomu, že se jim nepodařilo vybojovat druhé místo v šampionátu konstruktérů. Trest pro Felipeho Massu v podobě průjezdu boxy navíc byl podle něj příliš přísný.
Vzhledem k tomu, že Lewis Hamilton byl po kolizi s o kolo zpět jedoucím Valtterim Bottasem také potrestán, Ferrari by se po obsazení třetího a čtvrtého místa před Mercedes v šampionátu konstruktérů posunulo výše. Jenže Massa po penalizaci projel cílem až jako sedmý a Ferrari svůj cíl nesplnilo.
"Jsem určitým způsobem frustrovaný, protože při zpětném pohledu by situace byla odlišná - nebýt samozřejmě penalizace Felipeho, která z mého pohledu byla trochu moc přísná. Je nešťastné, ale jak říkám, pro mě to bylo až moc přísné," uvádí Domenicali.
"Varovali nás a my jsme mu to předali, přesto to bylo velmi přísné, když vezmete v úvahu, že vůbec nešlo o žádné bezpečnostní hledisko a nezískal ani žádný druh výhody. Častokrát vidíte, že omezení dráhy nejsou respektovány, ale rozhodnutí padlo. Ale jak už jsem uvedl, bylo to velmi tvrdé vzhledem k výsledku," lituje šéf Ferrari promarněné šance v šampionátu konstruktérů.
Přesto na letošní sezóně dokáže najít pozitiva: "Jsem spokojený alespoň s výsledkem, s tím, jak jsme skončili v závodě po náročném roce, obzvlášť ve druhé polovině sezóny. Jsem spokojený s faktem, že tým vždy jednal velmi, velmi správně na dráze, při zastávkách v boxech, při volbě strategií, nedošlo k žádným poruchám motoru. Myslím, že jsme jediný výrobce, kterému se to povedlo, tohle mě tedy těší."
Nebýt penalizace, mohlo Ferrari získat třetí a čtvrté místo a v šampionátu konstruktérů přeskočit Mercedes (foto: Scuderia Ferrari)
"Pozorovali jsme tedy pozitivní příznaky v sezóně, která samozřejmě pro nás moc dobrá nebyla, nakonec se ale z chyb a z problémů, jež jsme zažívali, musíme poučit. Hovořil jsem se svými inženýry, je třeba sklonit hlavu, pracovat a nic více neříkat.
Změny, které jsme učinili, jsou myslím správné, abychom příští rok bojovali ne o druhé místo, ale o první, tak jako tomu bylo v Brazílii minulý rok. A nezapomínejte, že mimo událostí, které byly mimo naši kontrolu, jsme minulý rok mohli být v jiné pozici," dodává Domenicali.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce