Mark Webber se rozloučil s F1. A udělal i pěkné netradiční gesto - při zpomalovacím kole si sundal helmu.
"Poslední kolo Marku, užij si to," zahlásil do rádia šéf Red Bullu Christian Horner před koncem Velké ceny Brazílie. A Mark Webber jej poslechl. S F1 se rozloučil druhým místem a také nejrychlejším kolem závodu. Ve zpomalovacím kole si sundal helmu a podobně jako v Singapuru, kdy jsme byli svědky "taxi jízdy" na voze Fernana Alonsa, v Brazílii poskytl fanouškům pěkný zážitek, který si sám velmi pochvaloval.
"Bylo to pěkné. V tomto sportu není vždycky možné dát věcem osobní pohled. Máme pořád helmy, takže fanoušci málokdy vidí jezdce bez ní. Ne vždy vidí emoce, na pódiu například ano, ale jinak... Bylo hezké vidět komisaře a fanoušky. Slyšel jsem spoustu zvuků, které obvykle neslyším, moc hezký zážitek," popisuje sedmatřicetiletý Australan, který má na svém kontě 215 startů v F1.
Před závodem jej při příchodu do garáže uvítaly tóny písně Waltzing Matylda a právě okamžiky, kdy měl naposledy usednout do vozu formule 1 pro něj byly nejobtížnější. "Pro mě bylo dnes nejtěžší naposledy sednout do auta. Prožíval jsem spoustu emocí. Když jsem si nasadil helmu a nastupoval do auta - tehdy byly emoce nejsilnější. Užil jsem si to jak nejvíc to jen šlo," uvedl.
Dodává, že formule byly celým jeho životem a F1 měl opravdu moc rád. "Nikdy jsem nedoufal, že budu mít takovou kariéru - neuvěřitelné momenty nahoře a těžké chvíle na dně. Ale i ty jsou toho součástí, když něco děláte tak dlouho. Bylo pěkné dojet na pódiu se Sebem a Fernandem - no, jsou těmi nejlepšími v této generaci a já tam byl mezi nimi," uzavírá Webber, který se nyní těší na závody v sérii Le Mans.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.