Fernando Alonso byl připraven uvolnit cestu a pustit před sebe Felipeho Massu, aby dojel ve své poslední GP Brazílie s Ferrari na pódiu.
Felipe Massa se posunul z devátého místa na startu až na průběžné čtvrté před tím, než dostal kontroverzní penalizaci za přejetí bílé čáry ohraničující vjezd do boxů při jeho standardním kole. Fernando Alonso dojel třetí a potvrdil, že byl připraven pustit Felipeho po čtyřech společných sezonách u týmu z Maranella před sebe v jeho posledním závodu za Ferrari.
"Pro Felipeho to byl poslední závod za Ferrari a my jsme mu chtěli pomoci jakoukoliv možnou cestou, abychom s ním mohli oslavit podiové umístění, ale dostal penalizaci průjezdu boxy, bohužel. Je mi ho líto za tento závod, ale jsem šťasný za uplynulé čtyři roky. Byl neuvěřitelným týmovým kolegou," říká Španěl.
Felipe Massa po penalizaci skončil sedmý, ale věří si, že by na podium dnes měl. "Samozřejmě, že by mě Fernando ke konci závodu pustil, jsem si jistý, že by situace byla kompletně jiná. Ale nakonec, nechci o tom přemýšlet, chci přemýšlet o hezkém čase stráveném ve Ferrari, mých kamarádech, které jsem zde potkal a všech těch příležitostech, které jsem tu měl."
Když byl Brazilec britským Autosportem dotázán, na čem přesně se on a Fernando domluvili, tak odpověděl: "Abych byl upřímný, tak jsme neměli žádnou domluvu. Ale přišel a řekl: 'Kdykoliv budeš za mnou, tak tě pustím'."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.