Fernando Alonso byl připraven uvolnit cestu a pustit před sebe Felipeho Massu, aby dojel ve své poslední GP Brazílie s Ferrari na pódiu.
Felipe Massa se posunul z devátého místa na startu až na průběžné čtvrté před tím, než dostal kontroverzní penalizaci za přejetí bílé čáry ohraničující vjezd do boxů při jeho standardním kole. Fernando Alonso dojel třetí a potvrdil, že byl připraven pustit Felipeho po čtyřech společných sezonách u týmu z Maranella před sebe v jeho posledním závodu za Ferrari.
"Pro Felipeho to byl poslední závod za Ferrari a my jsme mu chtěli pomoci jakoukoliv možnou cestou, abychom s ním mohli oslavit podiové umístění, ale dostal penalizaci průjezdu boxy, bohužel. Je mi ho líto za tento závod, ale jsem šťasný za uplynulé čtyři roky. Byl neuvěřitelným týmovým kolegou," říká Španěl.
Felipe Massa po penalizaci skončil sedmý, ale věří si, že by na podium dnes měl. "Samozřejmě, že by mě Fernando ke konci závodu pustil, jsem si jistý, že by situace byla kompletně jiná. Ale nakonec, nechci o tom přemýšlet, chci přemýšlet o hezkém čase stráveném ve Ferrari, mých kamarádech, které jsem zde potkal a všech těch příležitostech, které jsem tu měl."
Když byl Brazilec britským Autosportem dotázán, na čem přesně se on a Fernando domluvili, tak odpověděl: "Abych byl upřímný, tak jsme neměli žádnou domluvu. Ale přišel a řekl: 'Kdykoliv budeš za mnou, tak tě pustím'."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.