Zítra Mark Webber odstartuje do svoji pravděpodobně poslední Grand Prix Formule 1. Jaký má na něj názor poradce Red Bullu, Dr. Helmut Marko?
"Mark byl zapojen do zisku čtyř konstruktérských titulů s Red Bull Racingem a k těmto vítězstvím přidal svůj velký příspěvěk. Ale možná ještě důležitější byl jeho příspěvek ve vývoji týmu a vývoji Sebastiana [Vettela] jako jezdce.
Na začátku byl na mnoha tratích často rychlejší než Sebastian, a tak byl pro Sebatiana měřítkem. Nebylo snadné to zvládnout a fakt, že to pro něj nakonec nevyšlo s žádným titulem, má mnoho příčin. Ale tato voda už je teď pryč," říká Dr. Helmut Marko.
"Jako člověk má Mark velmi bojovného ducha. Pamatuji si Fuji 2008: Večer před závodem si dal rybu a pak v závodě se cítil jako před smrtí, dokonce se i pozvracel. Chtěl zastavit, ale pak tu situaci zvládl a pokračoval, což ukázalo jeho nesmírně silnou vůli. Byl na druhé pozici a měl slušnou šanci na vítězství v závodu, pak do něj ale během safety-car fáze zezadu narazil Sebastian Vettel a on se propadl na osmou pozici.
Nakonec si myslím, že toto bylo tím katalyzátorem obtížné situace mezi Markem a Sebastianem. Mark mohl tehdy vyhrát svoji první Grand Prix, zvládl obtížné zdravotní komplikace s doslova zatnutými zuby a pak mu vítězství ukradl jeho týmový kolega [tehdy ale ve skutečnosti jezdil Vettel ještě za Toro Rosso]. To bylo určitě těžké. Od té doby měli konstruktivní vztah, ale samozřejmě nic víc.
Helmut Marko s Markem Webberem během Velké ceny Británie 2010(foto: Red Bull Racing)
Smekám klobouk před jeho rozhodnutím o konci v F1 právě teď - když je stále na vrcholu. Mnoho jezdců čeká na to, až jsou za zenitem a jsou požádáni o odchod. Jsem si ale jistý, že ve svém novém angažmá s Porsche bude úspěšný. Přeji vše nejlepší Marku," zakončil pěkně Marko.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.