INTERLAGOS - 3. TRÉNNK; Bez času v posledním tréninku zůstali překvapivě Rosberg, Button, Alonso a Massa. Vettel se spokojil pouze se sedmnáctým místem.
Na okruhu Interlagos vládne ve 14 hodin našeho času deštivé počasí, vzduch má teplotu 19 stupňů Celsia, vozovka 21 stupňů Celsia. Přesto se na trať vydal Esteban Gutiérrez na Sauberu. Na okruhu je hodně vody, Gutiérrez stanovuje základní čas třetího volného tréninku - 1:34,837 min.
Sebastian Vettel odjel jedno kolo bez času, vrátil se zpět do boxu. Na okruhu je vidět Paula Di Restu, také zajel do pit-lane bez měřeného kola. S vodou teď bojuje i Romain Grosjean, po jeho zajetí do boxů zůstává jediným pilotem s časem Gutiérrez, který se ho pokouší zlepšit a daří se mu to - 1:34,129 min. Z tréninku ubylo deset minut, jezdcům se nějak zvlášť do vody nechce.
Na okruh vyjely Mercedesy, Hamilton je zpátky v boxech, také Rosberg i Webber. Ani jeden z nich si nenechal změřit celé kolo. Instalační kolo absolvovali i Pérez, Button a Alonso. Aktuálně mají aspoň jedno kolo za sebou všichni jezdci kromě těch z Toro Rosso. Po dvaceti minutách má stále čas na svém kontě pouze Gutiérrez.
Hamilton je v tuto chvíli jediným jezdcem na trati, na které přibývá voda. Po dvou kolech se vrací do boxu. Všichni jezdci jsou stále v boxech, Felipe Massa absolvuje jednu fotografii za druhou... Ticho přerušuje Hülkenberg svým výjezdem na okruh 29 minut před koncem. Začal i měřené kolo, ale pak to vzdal. Max Chilton zajel čas 1:36,654 min a řadí se za Gutiérreze. Jules Bianchi si také nechal změřit rychlé kolo - 1:33,412 min ho posouvá dočasně do čela průběžného pořadí.
Zbývá 25 minut a své rychlé kolo začal Valtteri Bottas, výsledkem je čas 1:32,772 min a je první. Vettel jde do čela časem 1:31,857 min. Van der Garde jde na čtvrté místo. Gutiérrez předjel Vettela, na prvním místě nezůstal dlouho, vytlačil ho Lewis Hamilton časem 1:29,980 min. Hülkenberg je na třetím místě, za ním Vettel, Bottas, Pérez, Maldonado.
Déšť pomalu ustává, jezdci ale zůstávají na "mokrých" pneumatikách. Maldonado se zlepšuje a postupuje na páté místo. Na čtvrté místo jde Adrian Sutil. Stále vede Hamilton o 1,141 sekundy před Gutiérrezem, třetí je Hülkenberg. Patnáct minut před koncem třetího volného tréninku má na svém kontě měřené kolo dvanáct jezdců.
Romain Grosjean s Lotusem E21 za brazilského deště (foto: Lotus F1 Team)
Chilton předvádí smyk mimo trať, pokračuje dál bez újmy díky široké únikové zóně. Mark Webber zkouší "intermediálky" - 1:29,493 min a jde na první místo. Bianchi to zkouší po trávě, vrací se na asfalt bez poškození vozu. Webber zrychluje - 1:27,891 min. Druhý Hamilton ztrácí 2,089 sekundy.
Maldonado jde před Hamiltona, Bottas před Maldonada. Ztráta na Webbera je 0,709 sekundy, třetí je Hülkenberg, čtvrtý Kovalainen. Časy prvních čtyř jezdců jsou důsledkem přechodných pneumatik, na které jezdci přecházejí ke konci tréninku, zbývá pět minut.
Kovalainen zrychluje, jde na druhé místo s časem 1:28,595 min. Grosjean ho předjel, na Webbera ztrácí tři desetiny sekundy. Gutiérrez jde na šesté místo, Vergne na sedmé. Oficiální čas třetího volného tréninku Velké ceny Brazílie vypršel. Ricciardo jde na desáté místo, Vergne jde na šesté místo před Gutiérreze. Sutil se řadí na desáté místo. Trénink vyhrál Webber, druhý skončil Grosjean, třetí Kovalainen.
Počty ujetých kol
Maximální rychlosti: 1. Hülkenberg - 279,5 km/hod; 2. Grosjean - 274,4; 3. Di Resta - 272,0; 4. Bottas - 271,0; 5. Sutil - 268,1; 6. Kovalainen - 265,2; 7. Webber - 262,9...... 18. Rosberg - 237,7; 19. Pérez - 212,9.
Přehled nejrychlejších sektorů a teoretických nejlepších kol (červeně)vs. skutečně zajeté časy na kolo (modře)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.