INTERLAGOS - 3. TRÉNNK; Bez času v posledním tréninku zůstali překvapivě Rosberg, Button, Alonso a Massa. Vettel se spokojil pouze se sedmnáctým místem.
Na okruhu Interlagos vládne ve 14 hodin našeho času deštivé počasí, vzduch má teplotu 19 stupňů Celsia, vozovka 21 stupňů Celsia. Přesto se na trať vydal Esteban Gutiérrez na Sauberu. Na okruhu je hodně vody, Gutiérrez stanovuje základní čas třetího volného tréninku - 1:34,837 min.
Sebastian Vettel odjel jedno kolo bez času, vrátil se zpět do boxu. Na okruhu je vidět Paula Di Restu, také zajel do pit-lane bez měřeného kola. S vodou teď bojuje i Romain Grosjean, po jeho zajetí do boxů zůstává jediným pilotem s časem Gutiérrez, který se ho pokouší zlepšit a daří se mu to - 1:34,129 min. Z tréninku ubylo deset minut, jezdcům se nějak zvlášť do vody nechce.
Na okruh vyjely Mercedesy, Hamilton je zpátky v boxech, také Rosberg i Webber. Ani jeden z nich si nenechal změřit celé kolo. Instalační kolo absolvovali i Pérez, Button a Alonso. Aktuálně mají aspoň jedno kolo za sebou všichni jezdci kromě těch z Toro Rosso. Po dvaceti minutách má stále čas na svém kontě pouze Gutiérrez.
Hamilton je v tuto chvíli jediným jezdcem na trati, na které přibývá voda. Po dvou kolech se vrací do boxu. Všichni jezdci jsou stále v boxech, Felipe Massa absolvuje jednu fotografii za druhou... Ticho přerušuje Hülkenberg svým výjezdem na okruh 29 minut před koncem. Začal i měřené kolo, ale pak to vzdal. Max Chilton zajel čas 1:36,654 min a řadí se za Gutiérreze. Jules Bianchi si také nechal změřit rychlé kolo - 1:33,412 min ho posouvá dočasně do čela průběžného pořadí.
Zbývá 25 minut a své rychlé kolo začal Valtteri Bottas, výsledkem je čas 1:32,772 min a je první. Vettel jde do čela časem 1:31,857 min. Van der Garde jde na čtvrté místo. Gutiérrez předjel Vettela, na prvním místě nezůstal dlouho, vytlačil ho Lewis Hamilton časem 1:29,980 min. Hülkenberg je na třetím místě, za ním Vettel, Bottas, Pérez, Maldonado.
Déšť pomalu ustává, jezdci ale zůstávají na "mokrých" pneumatikách. Maldonado se zlepšuje a postupuje na páté místo. Na čtvrté místo jde Adrian Sutil. Stále vede Hamilton o 1,141 sekundy před Gutiérrezem, třetí je Hülkenberg. Patnáct minut před koncem třetího volného tréninku má na svém kontě měřené kolo dvanáct jezdců.
Romain Grosjean s Lotusem E21 za brazilského deště (foto: Lotus F1 Team)
Chilton předvádí smyk mimo trať, pokračuje dál bez újmy díky široké únikové zóně. Mark Webber zkouší "intermediálky" - 1:29,493 min a jde na první místo. Bianchi to zkouší po trávě, vrací se na asfalt bez poškození vozu. Webber zrychluje - 1:27,891 min. Druhý Hamilton ztrácí 2,089 sekundy.
Maldonado jde před Hamiltona, Bottas před Maldonada. Ztráta na Webbera je 0,709 sekundy, třetí je Hülkenberg, čtvrtý Kovalainen. Časy prvních čtyř jezdců jsou důsledkem přechodných pneumatik, na které jezdci přecházejí ke konci tréninku, zbývá pět minut.
Kovalainen zrychluje, jde na druhé místo s časem 1:28,595 min. Grosjean ho předjel, na Webbera ztrácí tři desetiny sekundy. Gutiérrez jde na šesté místo, Vergne na sedmé. Oficiální čas třetího volného tréninku Velké ceny Brazílie vypršel. Ricciardo jde na desáté místo, Vergne jde na šesté místo před Gutiérreze. Sutil se řadí na desáté místo. Trénink vyhrál Webber, druhý skončil Grosjean, třetí Kovalainen.
Počty ujetých kol
Maximální rychlosti: 1. Hülkenberg - 279,5 km/hod; 2. Grosjean - 274,4; 3. Di Resta - 272,0; 4. Bottas - 271,0; 5. Sutil - 268,1; 6. Kovalainen - 265,2; 7. Webber - 262,9...... 18. Rosberg - 237,7; 19. Pérez - 212,9.
Přehled nejrychlejších sektorů a teoretických nejlepších kol (červeně)vs. skutečně zajeté časy na kolo (modře)
Druhý den testů Formule 1 před novou sezonou je tu. Ten by mohl odhalit více z výkonnosti různých týmů, protože první den byl spíše instalační a prověřovala se technika. Nyní by se jezdci do toho mohli pořádně opřít a hledat limity vozu.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.