INTERLAGOS - 3. TRÉNNK; Bez času v posledním tréninku zůstali překvapivě Rosberg, Button, Alonso a Massa. Vettel se spokojil pouze se sedmnáctým místem.
Na okruhu Interlagos vládne ve 14 hodin našeho času deštivé počasí, vzduch má teplotu 19 stupňů Celsia, vozovka 21 stupňů Celsia. Přesto se na trať vydal Esteban Gutiérrez na Sauberu. Na okruhu je hodně vody, Gutiérrez stanovuje základní čas třetího volného tréninku - 1:34,837 min.
Sebastian Vettel odjel jedno kolo bez času, vrátil se zpět do boxu. Na okruhu je vidět Paula Di Restu, také zajel do pit-lane bez měřeného kola. S vodou teď bojuje i Romain Grosjean, po jeho zajetí do boxů zůstává jediným pilotem s časem Gutiérrez, který se ho pokouší zlepšit a daří se mu to - 1:34,129 min. Z tréninku ubylo deset minut, jezdcům se nějak zvlášť do vody nechce.
Na okruh vyjely Mercedesy, Hamilton je zpátky v boxech, také Rosberg i Webber. Ani jeden z nich si nenechal změřit celé kolo. Instalační kolo absolvovali i Pérez, Button a Alonso. Aktuálně mají aspoň jedno kolo za sebou všichni jezdci kromě těch z Toro Rosso. Po dvaceti minutách má stále čas na svém kontě pouze Gutiérrez.
Hamilton je v tuto chvíli jediným jezdcem na trati, na které přibývá voda. Po dvou kolech se vrací do boxu. Všichni jezdci jsou stále v boxech, Felipe Massa absolvuje jednu fotografii za druhou... Ticho přerušuje Hülkenberg svým výjezdem na okruh 29 minut před koncem. Začal i měřené kolo, ale pak to vzdal. Max Chilton zajel čas 1:36,654 min a řadí se za Gutiérreze. Jules Bianchi si také nechal změřit rychlé kolo - 1:33,412 min ho posouvá dočasně do čela průběžného pořadí.
Zbývá 25 minut a své rychlé kolo začal Valtteri Bottas, výsledkem je čas 1:32,772 min a je první. Vettel jde do čela časem 1:31,857 min. Van der Garde jde na čtvrté místo. Gutiérrez předjel Vettela, na prvním místě nezůstal dlouho, vytlačil ho Lewis Hamilton časem 1:29,980 min. Hülkenberg je na třetím místě, za ním Vettel, Bottas, Pérez, Maldonado.
Déšť pomalu ustává, jezdci ale zůstávají na "mokrých" pneumatikách. Maldonado se zlepšuje a postupuje na páté místo. Na čtvrté místo jde Adrian Sutil. Stále vede Hamilton o 1,141 sekundy před Gutiérrezem, třetí je Hülkenberg. Patnáct minut před koncem třetího volného tréninku má na svém kontě měřené kolo dvanáct jezdců.
Romain Grosjean s Lotusem E21 za brazilského deště (foto: Lotus F1 Team)
Chilton předvádí smyk mimo trať, pokračuje dál bez újmy díky široké únikové zóně. Mark Webber zkouší "intermediálky" - 1:29,493 min a jde na první místo. Bianchi to zkouší po trávě, vrací se na asfalt bez poškození vozu. Webber zrychluje - 1:27,891 min. Druhý Hamilton ztrácí 2,089 sekundy.
Maldonado jde před Hamiltona, Bottas před Maldonada. Ztráta na Webbera je 0,709 sekundy, třetí je Hülkenberg, čtvrtý Kovalainen. Časy prvních čtyř jezdců jsou důsledkem přechodných pneumatik, na které jezdci přecházejí ke konci tréninku, zbývá pět minut.
Kovalainen zrychluje, jde na druhé místo s časem 1:28,595 min. Grosjean ho předjel, na Webbera ztrácí tři desetiny sekundy. Gutiérrez jde na šesté místo, Vergne na sedmé. Oficiální čas třetího volného tréninku Velké ceny Brazílie vypršel. Ricciardo jde na desáté místo, Vergne jde na šesté místo před Gutiérreze. Sutil se řadí na desáté místo. Trénink vyhrál Webber, druhý skončil Grosjean, třetí Kovalainen.
Počty ujetých kol
Maximální rychlosti: 1. Hülkenberg - 279,5 km/hod; 2. Grosjean - 274,4; 3. Di Resta - 272,0; 4. Bottas - 271,0; 5. Sutil - 268,1; 6. Kovalainen - 265,2; 7. Webber - 262,9...... 18. Rosberg - 237,7; 19. Pérez - 212,9.
Přehled nejrychlejších sektorů a teoretických nejlepších kol (červeně)vs. skutečně zajeté časy na kolo (modře)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.