Sergio Pérez a Nico Hülkenberg jsou dva z řady jezdců, kteří zatím stále bojují o své místo ve formuli 1 pro příští sezonu. Jak vnímají své šance?
Podle Sergia Péreze přišlo rozhodnutí McLarenu o jeho propuštění a výměně za Kevina Magnussena příliš pozdě. Mexičan dokonce upozorňoval, že se možná bude muset porozhlédnout po jiné sérii. Nyní je však mnohem optimističtěji naladěn a podle jeho slov má 95% šanci, že jej v F1 uvidíme i příští rok, protože situace vypadá mnohem lépe než před pár dny.
"Šance, že zůstanu je vysoká, řekl bych 95%. Ale těch pět zbylých procent je pořád vysoké číslo. Pokud v F1 nemáte smlouvu, nic není jisté. Věřím ale, že získám sedačku, která mě udrží motivovaného, abych docílil v F1 svých snů. Vypadá to rozhodně lépe než před týdnem. Udělali jsme pokrok a to je pozitivní," prozradil Pérez.
Bojuje o sedačku v Sauberu, Force Indii či Lotusu. "Je zde pár možností. Jednou z nich je návrat do Sauberu, ale díváme se i na jinam. Force India může být také možností, ale stále není nic rozhodnuto. Žádný z těch týmů neoznámil své jezdce, takže se rozhodujeme, který z nich by byl tou nejlepší variantou."
"Důležitý bude motor, ale ještě důležitější je tým - jak si povedou finančně a jak moc připravili vůz pro příští rok... Mohli letos odvést skvělou práci, ale kdo ví, jak to bude příští sezonu. Je důležité se podívat na celý obrázek a zkusit vybrat tu nejlepší možnost," uvedl Mexičan.
Má za sebou podporu společnosti Telmex a kombinace financí a talentu mu podle něj pomůže získat místo. (A to i přesto, že finance z Mexika podle všeho letos nepřicházely spolehlivě.) "Není tajemstvím, že pokud nejste jedním z první čtveřice týmů, všechny stáje se trápí s financemi. Takže spojení s Telmexem pomáhá, ale pomáhá i můj talent. Domnívám se, že mohu nabídnou silný balík a měl bych být v dobré pozici najít dobré místo," uzavírá Pérez.
Kdo zvítězí v souboji manažerů? (Sauber Motorsport AG)
O místo ve stejných týmech však jeví zájem řada dalších pilotů. Například Adrian Sutil (ten podle všeho bude pokračovat ve Forci Indii), Pastor Maldonado (Venezuelan je ale také pozitivně naladěn - více zde) či Paul Di Resta, který se však již rozhlíží mimo F1.
A méně optimisticky o svých šancích hovoří také Nico Hülkenberg. "Myslím, že je to nebezpečná doba a musíte být opatrní a mít oči i uši na stopkách. Ale také si myslím, že je zde několik možností a zájem, který týmy projevily. To je nejdůležitější a pokud to tak je, je zde šance, že příští rok nebudu bez místa," hodnotí situaci Němec.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.