Pérez: Vypadá to lépe a šance, že získám místo pro příští rok, jsou vysoké

Pérez, Sergio
Pérez, Sergio, foto: McLaren
Jana Šrámková 22. listopadu 2013 10:53
Sdílej:

Sergio Pérez a Nico Hülkenberg jsou dva z řady jezdců, kteří zatím stále bojují o své místo ve formuli 1 pro příští sezonu. Jak vnímají své šance?

Podle Sergia Péreze přišlo rozhodnutí McLarenu o jeho propuštění a výměně za Kevina Magnussena příliš pozdě. Mexičan dokonce upozorňoval, že se možná bude muset porozhlédnout po jiné sérii. Nyní je však mnohem optimističtěji naladěn a podle jeho slov má 95% šanci, že jej v F1 uvidíme i příští rok, protože situace vypadá mnohem lépe než před pár dny.

"Šance, že zůstanu je vysoká, řekl bych 95%. Ale těch pět zbylých procent je pořád vysoké číslo. Pokud v F1 nemáte smlouvu, nic není jisté. Věřím ale, že získám sedačku, která mě udrží motivovaného, abych docílil v F1 svých snů. Vypadá to rozhodně lépe než před týdnem. Udělali jsme pokrok a to je pozitivní," prozradil Pérez.

Bojuje o sedačku v Sauberu, Force Indii či Lotusu. "Je zde pár možností. Jednou z nich je návrat do Sauberu, ale díváme se i na jinam. Force India může být také možností, ale stále není nic rozhodnuto. Žádný z těch týmů neoznámil své jezdce, takže se rozhodujeme, který z nich by byl tou nejlepší variantou."

"Důležitý bude motor, ale ještě důležitější je tým - jak si povedou finančně a jak moc připravili vůz pro příští rok... Mohli letos odvést skvělou práci, ale kdo ví, jak to bude příští sezonu. Je důležité se podívat na celý obrázek a zkusit vybrat tu nejlepší možnost," uvedl Mexičan.

Má za sebou podporu společnosti Telmex a kombinace financí a talentu mu podle něj pomůže získat místo. (A to i přesto, že finance z Mexika podle všeho letos nepřicházely spolehlivě.) "Není tajemstvím, že pokud nejste jedním z první čtveřice týmů, všechny stáje se trápí s financemi. Takže spojení s Telmexem pomáhá, ale pomáhá i můj talent. Domnívám se, že mohu nabídnou silný balík a měl bych být v dobré pozici najít dobré místo," uzavírá Pérez.

Kdo zvítězí v souboji manažerů? (Sauber Motorsport AG)

O místo ve stejných týmech však jeví zájem řada dalších pilotů. Například Adrian Sutil (ten podle všeho bude pokračovat ve Forci Indii), Pastor Maldonado (Venezuelan je ale také pozitivně naladěn - více zde) či Paul Di Resta, který se však již rozhlíží mimo F1.

A méně optimisticky o svých šancích hovoří také Nico Hülkenberg. "Myslím, že je to nebezpečná doba a musíte být opatrní a mít oči i uši na stopkách. Ale také si myslím, že je zde několik možností a zájem, který týmy projevily. To je nejdůležitější a pokud to tak je, je zde šance, že příští rok nebudu bez místa," hodnotí situaci Němec.

Témata:
Stalo se
Novinky
Pascal Wehrlein při rozhovoru s Johnym Herbertem v Bahrajnu

Johnny Herbert končí v pozici komisaře FIA. Můžou za to jeho veřejná prohlášení

Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.

Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.