Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel přiznává, že odchod Marka Webbera po posledním závodě sezóny v Brazílii bude pro něj i pro Red Bull velkou ztrátou i přes jejich často velmi chladný vzájemný vztah.
Webber se po 12 letech a 215 závodech, v nichž získal 9 vítězství, rozhodl Formuli 1 opustit. Příští rok se bude účastnit vytrvalostních závodů Le Mans za Porsche. U Red Bullu jej nahradí mladší krajan Daniel Ricciardo.
"Lidé mají tendenci zapomínat, jak jsme byli úspěšní. Myslím, že jsme tvořili jednu z nejsilnějších dvojic ve Formuli 1. Neměli jsme spolu osobně ten nejlepší vztah, ale myslím si, že tým byl velmi silný z pohledu profesionální spolupráce," uvádí diplomaticky Vettel.
"Určitě to, že příští rok se tady už nebude pohybovat, bude pro tým obrovskou ztrátou a ztrátou i pro mě samotného, protože to byla vždy velká výzva. Hodně jsem se toho od něj naučil, a můžu se postavit a otevřeně říct, že jsem z něj mnohokrát a na mnoha místech těžil," pokračuje německý pilot Red Bullu.
Během vzájemné spolupráce vybojovali čtyři mistrovské tituly za sebou, což se v historii povedlo pouze Ferrari a McLarenu. Dohromady také vyhráli v krátké době celkem 46 závodů. Jejich vztah však utrpěl vzájemnou kolizí v Turecku 2010 či letos v Malajsii, kde Vettel odmítl uposlechnout tým a připravil Webbera o vedení.
Ten v minulosti také obvinil tým s rakouskými majiteli, že upřednostňují mladého Němce. Své vítězství v Silverstone 2010 například Webber komentoval slovy: "Na jezdce číslo 2 to není špatné."
Jedna z nejúspěšnějších dvojic v historii F1: Sebastian Vettel s Markem Webberem(foto: Red Bull Racing)
Nyní na oba čeká v Brazílii poslední závod, Seb mu však nehodlá nic na dráze na rozloučenou darovat, byť má titul dávno jistý: "Myslím, že Mark je sportovec a nechce, abych mu vítězství daroval. A stejně by to bylo i v opačném případě." Oba se s týmem v Sao Paulu zúčastnili ve středu společné večeře, Marka dnes čekají poslední volné tréninky v F1 a emotivní víkend.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.