Fernando Alonso si nemyslí, že se jeho Ferrari podaří stáhnout náskok Mercedesu a předstihnout jej v šampionátu. Z druhých míst už je unavený, vítězství by dvojnásobný šampion po delší době opět uvítal.
Stáj z Maranella se nachází v šampionátu konstruktérů na třetím místě mezi druhým Mercedesem, na který ztrácí 15 bodů, a třetím Lotusem, od něhož jej dělí bodů 18. Podle Alonsa se však jeho týmu druhou příčku nejspíše získat nepodaří.
"Momentálně už toho víc udělat nemůžeme. Bojujeme o postup do závěrečných částí kvalifikací i o body. Druhé místo bylo zřejmě příliš velkým cílem. Musíte být realisté a uvědomit si, že druhé místo bylo snem," cituje Alonsa francouzský L'Equipe.
Jemu samotnému se ale na druhém místě mezi piloty skončit podaří, což si pojistil již minulý víkend v Austinu. "Jsem na to hrdý, protože jsme očividně neměli druhé nejrychlejší auto, takže druhé místo je pro mě skvělou odměnou. Raději bych ale byl desetkrát desátý a jednou šampionem, než pořád končit druhý," kroutí Španěl hlavou.
Tento týden si konečně zatrénoval bez bolesti způsobenou prudkým přejetím obrubníku v Abú Zabí, což ovlivnilo jeho přípravu na Velkou cenu Spojených států. "Má příprava nebyla ideální. Byl to týden, který jsem strávil na gauči a v posteli s bolestmi hlavy a závratěmi."
I get this from Australia fan, where they begin to promote the race! I hope is a good sign for 2014 .. ;)! pic.twitter.com/X5nHs9zqbd
— Fernando Alonso (@alo_oficial) November 19, 2013Fernando Alonso doufá, že mu příští rok po delší době útok na titul konečně vyjde
Pro závod v Brazílii se ale již cítí zcela fit a je odhodlaný podat co nejlepší výkon a pomoci svému týmu. Meteorologové na víkend hlásí přeháňky, které by mohly zamíchat pořadím, podobně jako minulý rok. Jak poslední bitva sezóny 2013 dopadne, na to si budeme muset počkat do nedělního večera.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.