Jejich vztah se v některých částech končící sezony mohl zdát křehkým, jak tedy hodnotí šéf Ferrari, Luca di Montezemolo, výkony Fernanda Alonsa?
"Pěkných 8 z 10," řekl Luca di Montezemolo CNN. Šéf Ferrari během letošní sezony Fernanda jednou 'vytahal za uši' poté, co Španěl kritizoval výkony vozu F138 po červencové GP Maďarska. Nicméně veškeré napětí mezi Lucou a Fernandem je, zdá se, pryč, protože mu dal velice slušné hodnocení a srovnává ho s některými z největších jezdců týmu z historie.
"Myslím, že je opravdu velice, velice dobrým jezdcem," řekl například Montezemolo CNN před GP Abú Zabí. "Byl jsem s jezdci jako je Niki Lauda, Alain Prost, nebo Michael Schumacher - fantastické - ale Alonso je v závodech opravdu fantastickým. Alonso je také velice dobrý během závodu v pochopení toho, kdy je třeba zatlačit a kdy je třeba trochu ubrat a pošetřit gumy."
Zvládání gum se letos ukázalo jako velmi náročné pro většinu jezdců na roštu - jedinou výjimkou, která s tím snad nikdy neměla problém je čerstvě čtyřnásobný mistr světa, Sebastian Vettel. Na Němce, který dokázal vyhrát posledních osm závodů, což je novým rekordem, Fernando ztrácí závod před koncem sezony 145 bodů.
Alonsovi ve službách italského týmu nepomohlo, že dodavatel pneumatik, společnost Pirelli, se musel během sezony po několika nebezpečných defektech v průběhu závodu vrátit k loňské konstrukci gum. Nicméně di Montezemolo nevidí Pirelli za to, že se jeho týmu nepodařilo vyhrát závod od květnové GP Španělska."Nikdy nemám rád používání slova výmluva." Ital se radši zaměřuje na úvodní část sezony, kdy se jim dařilo.
"V první polovině sezony jsme vyhráli dva závody, Ferrari tedy bylo mnohem více konkurenceschopné. To je fakt ... když došlo ke změně gum, tak jsme za to zaplatili vysokou cenu. Nemám rád formuli, ve které musí jezdec dávat pozor, aby moc nezničil gumy," říká 66letý manažer.
Zatímco s Alonsem, jehož partnerem v týmu bude pro příští sezonu Kimi Räikkönen, který s týmem vyhrál titul už v roce 2007, je Luca spokojen, tak ohledně progresu, který se jeho týmu povedl (nebo spíše nepovedl) předvádět na trati, spokojen není. "Důvodem, proč nejsem tento rok šťasný, je, že jsme nebyli schopni vyvíjet auto po velmi dobrém startu do sezony. To byl tedy náš problém."
V roce 2014 uvidíme velké změny v pravidlech. Asi tou největší bude použití motorů o objemu 1,6l s turby a zabudovaným systémem rekuperace energie.
"Jsem moc rád, že se mění pravidla, protože nemám rád formule, jejichž aerodynamika představuje 90% výkonu. Nestavíme letadla nebo umělé družice, stavíme auta. Motor, převodovka, zavěšení: Toto jsou klíčové věci. Zvláště pro nás, protože - jak jsme už řekli - naše zkušenosti v F1 znamenají, že můžeme tyto technologie přenášet do našich aut," zakončil své zamyšlení Luca di Montezemolo.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.