Jejich vztah se v některých částech končící sezony mohl zdát křehkým, jak tedy hodnotí šéf Ferrari, Luca di Montezemolo, výkony Fernanda Alonsa?
"Pěkných 8 z 10," řekl Luca di Montezemolo CNN. Šéf Ferrari během letošní sezony Fernanda jednou 'vytahal za uši' poté, co Španěl kritizoval výkony vozu F138 po červencové GP Maďarska. Nicméně veškeré napětí mezi Lucou a Fernandem je, zdá se, pryč, protože mu dal velice slušné hodnocení a srovnává ho s některými z největších jezdců týmu z historie.
"Myslím, že je opravdu velice, velice dobrým jezdcem," řekl například Montezemolo CNN před GP Abú Zabí. "Byl jsem s jezdci jako je Niki Lauda, Alain Prost, nebo Michael Schumacher - fantastické - ale Alonso je v závodech opravdu fantastickým. Alonso je také velice dobrý během závodu v pochopení toho, kdy je třeba zatlačit a kdy je třeba trochu ubrat a pošetřit gumy."
Zvládání gum se letos ukázalo jako velmi náročné pro většinu jezdců na roštu - jedinou výjimkou, která s tím snad nikdy neměla problém je čerstvě čtyřnásobný mistr světa, Sebastian Vettel. Na Němce, který dokázal vyhrát posledních osm závodů, což je novým rekordem, Fernando ztrácí závod před koncem sezony 145 bodů.
Alonsovi ve službách italského týmu nepomohlo, že dodavatel pneumatik, společnost Pirelli, se musel během sezony po několika nebezpečných defektech v průběhu závodu vrátit k loňské konstrukci gum. Nicméně di Montezemolo nevidí Pirelli za to, že se jeho týmu nepodařilo vyhrát závod od květnové GP Španělska."Nikdy nemám rád používání slova výmluva." Ital se radši zaměřuje na úvodní část sezony, kdy se jim dařilo.
"V první polovině sezony jsme vyhráli dva závody, Ferrari tedy bylo mnohem více konkurenceschopné. To je fakt ... když došlo ke změně gum, tak jsme za to zaplatili vysokou cenu. Nemám rád formuli, ve které musí jezdec dávat pozor, aby moc nezničil gumy," říká 66letý manažer.
Zatímco s Alonsem, jehož partnerem v týmu bude pro příští sezonu Kimi Räikkönen, který s týmem vyhrál titul už v roce 2007, je Luca spokojen, tak ohledně progresu, který se jeho týmu povedl (nebo spíše nepovedl) předvádět na trati, spokojen není. "Důvodem, proč nejsem tento rok šťasný, je, že jsme nebyli schopni vyvíjet auto po velmi dobrém startu do sezony. To byl tedy náš problém."
V roce 2014 uvidíme velké změny v pravidlech. Asi tou největší bude použití motorů o objemu 1,6l s turby a zabudovaným systémem rekuperace energie.
"Jsem moc rád, že se mění pravidla, protože nemám rád formule, jejichž aerodynamika představuje 90% výkonu. Nestavíme letadla nebo umělé družice, stavíme auta. Motor, převodovka, zavěšení: Toto jsou klíčové věci. Zvláště pro nás, protože - jak jsme už řekli - naše zkušenosti v F1 znamenají, že můžeme tyto technologie přenášet do našich aut," zakončil své zamyšlení Luca di Montezemolo.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.