Jejich vztah se v některých částech končící sezony mohl zdát křehkým, jak tedy hodnotí šéf Ferrari, Luca di Montezemolo, výkony Fernanda Alonsa?
"Pěkných 8 z 10," řekl Luca di Montezemolo CNN. Šéf Ferrari během letošní sezony Fernanda jednou 'vytahal za uši' poté, co Španěl kritizoval výkony vozu F138 po červencové GP Maďarska. Nicméně veškeré napětí mezi Lucou a Fernandem je, zdá se, pryč, protože mu dal velice slušné hodnocení a srovnává ho s některými z největších jezdců týmu z historie.
"Myslím, že je opravdu velice, velice dobrým jezdcem," řekl například Montezemolo CNN před GP Abú Zabí. "Byl jsem s jezdci jako je Niki Lauda, Alain Prost, nebo Michael Schumacher - fantastické - ale Alonso je v závodech opravdu fantastickým. Alonso je také velice dobrý během závodu v pochopení toho, kdy je třeba zatlačit a kdy je třeba trochu ubrat a pošetřit gumy."
Zvládání gum se letos ukázalo jako velmi náročné pro většinu jezdců na roštu - jedinou výjimkou, která s tím snad nikdy neměla problém je čerstvě čtyřnásobný mistr světa, Sebastian Vettel. Na Němce, který dokázal vyhrát posledních osm závodů, což je novým rekordem, Fernando ztrácí závod před koncem sezony 145 bodů.
Alonsovi ve službách italského týmu nepomohlo, že dodavatel pneumatik, společnost Pirelli, se musel během sezony po několika nebezpečných defektech v průběhu závodu vrátit k loňské konstrukci gum. Nicméně di Montezemolo nevidí Pirelli za to, že se jeho týmu nepodařilo vyhrát závod od květnové GP Španělska."Nikdy nemám rád používání slova výmluva." Ital se radši zaměřuje na úvodní část sezony, kdy se jim dařilo.
"V první polovině sezony jsme vyhráli dva závody, Ferrari tedy bylo mnohem více konkurenceschopné. To je fakt ... když došlo ke změně gum, tak jsme za to zaplatili vysokou cenu. Nemám rád formuli, ve které musí jezdec dávat pozor, aby moc nezničil gumy," říká 66letý manažer.
Zatímco s Alonsem, jehož partnerem v týmu bude pro příští sezonu Kimi Räikkönen, který s týmem vyhrál titul už v roce 2007, je Luca spokojen, tak ohledně progresu, který se jeho týmu povedl (nebo spíše nepovedl) předvádět na trati, spokojen není. "Důvodem, proč nejsem tento rok šťasný, je, že jsme nebyli schopni vyvíjet auto po velmi dobrém startu do sezony. To byl tedy náš problém."
V roce 2014 uvidíme velké změny v pravidlech. Asi tou největší bude použití motorů o objemu 1,6l s turby a zabudovaným systémem rekuperace energie.
"Jsem moc rád, že se mění pravidla, protože nemám rád formule, jejichž aerodynamika představuje 90% výkonu. Nestavíme letadla nebo umělé družice, stavíme auta. Motor, převodovka, zavěšení: Toto jsou klíčové věci. Zvláště pro nás, protože - jak jsme už řekli - naše zkušenosti v F1 znamenají, že můžeme tyto technologie přenášet do našich aut," zakončil své zamyšlení Luca di Montezemolo.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.