Fernando Alonso připustil, že v něm dominantní výkony Red Bull vzbuzují obavy také o vývoj šampionátu v příští sezóně.
"Red Bull má výhodu jedné sekundy, takže můžou nasadit jakékoliv foukání z výfuku či motor a jejich vůz bude stále na prvním místě na roštu," popisuje Alonso, který v úterý poprvé trénoval bez bolesti způsobené zranění v Abú Zabí.
Týmy však z foukání neboli z využívání výfukových plynů pro získávání aerodynamické výhody nebudou moci těžit, protože koncovky výfuku musí končit uprostřed vozu za osou zadních kol. V posledních letech Red Bull v této oblasti patřil k nejlepším týmům.
Maranello po letní přestávce posílil technický ředitel Lotusu James Allison, který očekává, že se Ferrari příští rok "vrátí k normálu." Co si pod tím představit? "U Ferrari opravdu neexistuje jiný dostatečně dobrý výsledek než vítězství. Proto existuje velký tlak, abych v tom sehrál svou roli, jde však o zcela realistickou ambici. Jde o tým s potřebným vybavením, zdroji, lidmi a piloty, aby se to povedlo, takže se těším na to, že v něm budu, až se to podaří."
Ferrari je v šampionátu před posledním závodem třetí se ztrátou patnácti bodů na Mercedes, zatímco Alonso si v Austinu pojistil druhou příčku v šampionátu.
Po Velké ceně Spojených států v Austinu přiznal, že nedostatek výkonnosti jeho týmu, který chce příští rok získat titul, je "čím dál více frustrující, protože z nějakého důvodu jsme ztratili trochu rychlosti - i postup do poslední části kvalifikace je obtížný a těžké je dostat se na body." Tým proto podle něj musí "s ohledem na příští rok maximálně zabrat."
Přípravy Ferrari na startovním roštu v Austinu (foto: Scuderia Ferrari)
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.