Fernando Alonso připustil, že v něm dominantní výkony Red Bull vzbuzují obavy také o vývoj šampionátu v příští sezóně.
"Red Bull má výhodu jedné sekundy, takže můžou nasadit jakékoliv foukání z výfuku či motor a jejich vůz bude stále na prvním místě na roštu," popisuje Alonso, který v úterý poprvé trénoval bez bolesti způsobené zranění v Abú Zabí.
Týmy však z foukání neboli z využívání výfukových plynů pro získávání aerodynamické výhody nebudou moci těžit, protože koncovky výfuku musí končit uprostřed vozu za osou zadních kol. V posledních letech Red Bull v této oblasti patřil k nejlepším týmům.
Maranello po letní přestávce posílil technický ředitel Lotusu James Allison, který očekává, že se Ferrari příští rok "vrátí k normálu." Co si pod tím představit? "U Ferrari opravdu neexistuje jiný dostatečně dobrý výsledek než vítězství. Proto existuje velký tlak, abych v tom sehrál svou roli, jde však o zcela realistickou ambici. Jde o tým s potřebným vybavením, zdroji, lidmi a piloty, aby se to povedlo, takže se těším na to, že v něm budu, až se to podaří."
Ferrari je v šampionátu před posledním závodem třetí se ztrátou patnácti bodů na Mercedes, zatímco Alonso si v Austinu pojistil druhou příčku v šampionátu.
Po Velké ceně Spojených států v Austinu přiznal, že nedostatek výkonnosti jeho týmu, který chce příští rok získat titul, je "čím dál více frustrující, protože z nějakého důvodu jsme ztratili trochu rychlosti - i postup do poslední části kvalifikace je obtížný a těžké je dostat se na body." Tým proto podle něj musí "s ohledem na příští rok maximálně zabrat."
Přípravy Ferrari na startovním roštu v Austinu (foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.