Jak se Webber snažil překonat Grosjeana a co Francouzovi pomáhalo při obraně?

Grosjean, Romain
Grosjean, Romain, foto: Lotus F1 Team
Petr Hlawiczka 18. listopadu 2013 6:20
Sdílej:

Romain Grosjean s Lotusem na startu předjel Marka Webbera a nakonec své místo v průběhu Velké ceny Spojených států uhájil. Jak to Australan na něj zkoušel a co mu pomohlo k obraně?

Jakou taktiku Grosjean používal, aby Webberovi s rychlejším Red Bullem odolal? "No, myslím, že strategie byla dost jasné. Kopírovali jsme to, co dělal Mark. Když zajel pro tvrdé pneumatiky, zajeli jsme pro tvrdé, když jel přezout."

"Pak v závodě to bylo jen o tom vyjet si co největší náskok před DRS zónou, takže v zatáčkách osm a devět, kde se obtížně následuje druhé auto. Myslím, že jsme tady měli hodně dobré vyvážení, a pak jsme na zadní rovince využívali veškerý výkon, který jsme mohli, ve snaze vyhnout se DRS.

V zatáčkách 17, 18 a 19 se mu pak za mnou jelo velmi obtížně, takže sice byl těsně za mnou v nájezdu do první zatáčky, ale ani jednou to nezkusil. Myslím, že nejblíže mi byl v zatáčce č. 12, asi 10 metrů. Vytlačil mě na vnější stranu, protože jsem se sám vybrzdil, ale pokud v zrcátkách nebyl příliš velký, tak to bylo fajn," říká Grosjean, který pro Lotus získal 18 bodů - o 8 více než Ferrari.

A jak souboj o druhé místo s Lotusem vnímal Webber? "Jako obvykle Lotus nebyl moc špatný na měkčí z nabízených sad, na pneumatice, na které jsme se kvalifikovali. Po startu jsem pneumatiky musel využít k předjetí Lewise. Pak jsme museli získávat před zastávkou, být trpěliví, vydržet co nejdéle."

Mark Webber během závodu na Grosjeana nevyzrál, na pódiu se radoval ze třetího místa(foto: Red Bull Racing)

"Věděli jsme, že nás Romain pokryje, náš tah, a že bude čekat na nás, až zajedeme do boxů, protože kluci z Enstone nejsou nováčky, ani pokud jde o strategie. Věděli jsme, že budeme muset útočit na tvrdých, a také zkoušet zahýbat s KERSem ve snaze vytvořit větší tlak.

Bylo to v pořádku jej celý využívat na zadní rovince, klíčové oblasti ale byly zatáčky 8, 9 a vlásenka. Není to nejjednodušší trať pro následování lidí před vámi. Myslím, že to bylo zřejmé loni, kdy byl Seb v provozu s Lewisem, který byl po celou dobu rychlejší, ale nemohl předjet.

Je to stále náročný okruh na předjíždění kvůli osmé a deváté zatáčce. Myslím, že jsme tedy nakonec udělali všechno, co jsme mohli. Není moc co litovat, zda jsme nemohli něco udělat jinak, abychom to s Romainem zvládli," popisuje Webber.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.