Jak se Webber snažil překonat Grosjeana a co Francouzovi pomáhalo při obraně?

Grosjean, Romain
Grosjean, Romain, foto: Lotus F1 Team
Petr Hlawiczka 18. listopadu 2013 06:20
Sdílej:

Romain Grosjean s Lotusem na startu předjel Marka Webbera a nakonec své místo v průběhu Velké ceny Spojených států uhájil. Jak to Australan na něj zkoušel a co mu pomohlo k obraně?

Jakou taktiku Grosjean používal, aby Webberovi s rychlejším Red Bullem odolal? "No, myslím, že strategie byla dost jasné. Kopírovali jsme to, co dělal Mark. Když zajel pro tvrdé pneumatiky, zajeli jsme pro tvrdé, když jel přezout."

"Pak v závodě to bylo jen o tom vyjet si co největší náskok před DRS zónou, takže v zatáčkách osm a devět, kde se obtížně následuje druhé auto. Myslím, že jsme tady měli hodně dobré vyvážení, a pak jsme na zadní rovince využívali veškerý výkon, který jsme mohli, ve snaze vyhnout se DRS.

V zatáčkách 17, 18 a 19 se mu pak za mnou jelo velmi obtížně, takže sice byl těsně za mnou v nájezdu do první zatáčky, ale ani jednou to nezkusil. Myslím, že nejblíže mi byl v zatáčce č. 12, asi 10 metrů. Vytlačil mě na vnější stranu, protože jsem se sám vybrzdil, ale pokud v zrcátkách nebyl příliš velký, tak to bylo fajn," říká Grosjean, který pro Lotus získal 18 bodů - o 8 více než Ferrari.

A jak souboj o druhé místo s Lotusem vnímal Webber? "Jako obvykle Lotus nebyl moc špatný na měkčí z nabízených sad, na pneumatice, na které jsme se kvalifikovali. Po startu jsem pneumatiky musel využít k předjetí Lewise. Pak jsme museli získávat před zastávkou, být trpěliví, vydržet co nejdéle."

Mark Webber během závodu na Grosjeana nevyzrál, na pódiu se radoval ze třetího místa(foto: Red Bull Racing)

"Věděli jsme, že nás Romain pokryje, náš tah, a že bude čekat na nás, až zajedeme do boxů, protože kluci z Enstone nejsou nováčky, ani pokud jde o strategie. Věděli jsme, že budeme muset útočit na tvrdých, a také zkoušet zahýbat s KERSem ve snaze vytvořit větší tlak.

Bylo to v pořádku jej celý využívat na zadní rovince, klíčové oblasti ale byly zatáčky 8, 9 a vlásenka. Není to nejjednodušší trať pro následování lidí před vámi. Myslím, že to bylo zřejmé loni, kdy byl Seb v provozu s Lewisem, který byl po celou dobu rychlejší, ale nemohl předjet.

Je to stále náročný okruh na předjíždění kvůli osmé a deváté zatáčce. Myslím, že jsme tedy nakonec udělali všechno, co jsme mohli. Není moc co litovat, zda jsme nemohli něco udělat jinak, abychom to s Romainem zvládli," popisuje Webber.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.