Romain Grosjean s Lotusem na startu předjel Marka Webbera a nakonec své místo v průběhu Velké ceny Spojených států uhájil. Jak to Australan na něj zkoušel a co mu pomohlo k obraně?
Jakou taktiku Grosjean používal, aby Webberovi s rychlejším Red Bullem odolal? "No, myslím, že strategie byla dost jasné. Kopírovali jsme to, co dělal Mark. Když zajel pro tvrdé pneumatiky, zajeli jsme pro tvrdé, když jel přezout."
"Pak v závodě to bylo jen o tom vyjet si co největší náskok před DRS zónou, takže v zatáčkách osm a devět, kde se obtížně následuje druhé auto. Myslím, že jsme tady měli hodně dobré vyvážení, a pak jsme na zadní rovince využívali veškerý výkon, který jsme mohli, ve snaze vyhnout se DRS.
V zatáčkách 17, 18 a 19 se mu pak za mnou jelo velmi obtížně, takže sice byl těsně za mnou v nájezdu do první zatáčky, ale ani jednou to nezkusil. Myslím, že nejblíže mi byl v zatáčce č. 12, asi 10 metrů. Vytlačil mě na vnější stranu, protože jsem se sám vybrzdil, ale pokud v zrcátkách nebyl příliš velký, tak to bylo fajn," říká Grosjean, který pro Lotus získal 18 bodů - o 8 více než Ferrari.
A jak souboj o druhé místo s Lotusem vnímal Webber? "Jako obvykle Lotus nebyl moc špatný na měkčí z nabízených sad, na pneumatice, na které jsme se kvalifikovali. Po startu jsem pneumatiky musel využít k předjetí Lewise. Pak jsme museli získávat před zastávkou, být trpěliví, vydržet co nejdéle."
Mark Webber během závodu na Grosjeana nevyzrál, na pódiu se radoval ze třetího místa(foto: Red Bull Racing)
"Věděli jsme, že nás Romain pokryje, náš tah, a že bude čekat na nás, až zajedeme do boxů, protože kluci z Enstone nejsou nováčky, ani pokud jde o strategie. Věděli jsme, že budeme muset útočit na tvrdých, a také zkoušet zahýbat s KERSem ve snaze vytvořit větší tlak.
Bylo to v pořádku jej celý využívat na zadní rovince, klíčové oblasti ale byly zatáčky 8, 9 a vlásenka. Není to nejjednodušší trať pro následování lidí před vámi. Myslím, že to bylo zřejmé loni, kdy byl Seb v provozu s Lewisem, který byl po celou dobu rychlejší, ale nemohl předjet.
Je to stále náročný okruh na předjíždění kvůli osmé a deváté zatáčce. Myslím, že jsme tedy nakonec udělali všechno, co jsme mohli. Není moc co litovat, zda jsme nemohli něco udělat jinak, abychom to s Romainem zvládli," popisuje Webber.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.