AUSTIN; 3.trénink: V čele Red Bull. Překvapením je výkon čtvrtého Hülkenberga, dobře zajely i McLareny s šestým Buttonem a osmým Pérezem. Trápí se Ferrari.
Poslední volný trénink Velké ceny USA v Austinu začíná tentokrát bez mlhy, takže se neočekávají problémy. Teplota vozovky i vzduchu je dvacet stupňů Celsia. První vyjely na trať oba monoposty Sauberu, poté i Grosjean na Lotusu. Kromě jiných vyjíždí i Alonso, ostatní zatím nemají zájem zajet měřené kolo.
První čas zajel po pěti minutách tréninku Bianchi - 1:44,983 min, Alonso je zpátky v boxech. Všichni jezdci, kteří byli zatím na trati, měli pneumatiky s tvrdou směsí. Riccirado je první s časem 1:42,450 min. Bianchi si polepšil, ale zůstává druhý a v této chvíli i poslední.
Na třetí místo se řadí Di Resta s časem 1:50,640 min. Hamilton ho odsouvá na poslední místo, jde před něj s časem 1:49,023 min. Na druhé místo jde Vergne, za ním je van der Garde, Bianchi se zlepšil a je před posledním Hamiltonem. Sutil jde před Lewise na šesté místo.
Nico Rosberg se řadí na třetí místo, dlouho tam nevydržel, protože Hamilton je teď druhý. Své časy zlepšují i jiní jezdci, po čtrnácti minutách je pořadí Sutil (1:38,559 min), Ricciardo, Vergne, Kovalainen, Hamilton. Gutiérrez jde na sedmé místo. Grosjean vyjel mimo trať, pokračuje dál bez problémů, stejně Di Resta.
Sutil je teď první, druhý je Rosberg, za ním jsou Di Resta, Ricciardo a Hamilton. Grosjean jde s časem 1:38,307 min na druhé místo, Chilton na poslední dvanácté. Kovalainenovi se daří, jde na třetí místo. A pak přišel Mark Webber - jde do čela pořadí s časem 1:38,158 min.
Po dvaceti minutách tréninku je první Webber, následují Sutil, Grosjean, Hamilton, Kovalainen, Rosberg, Gutiérrez, Di Resta, Ricciardo, Vergne. Sebastian Vettel si nechal změřit kolo - a jde na první místo s časem 1:37,684 min, za ním jsou Grosjean a Webber.
Se ztrátou sedmi sekund je zatím na posledním místě Alonso. Button jde na čtvrté místo, je sedmasedmdesát setin sekundy za Vettelem. Alonso je znovu v měřeném kole - jeho čas mu stačí ale jen na patnácté místo, Massa je zatím devatenáctý...
Stále vede Vettel před Grosjeanem, Webberem, Buttonem a Rosbergem. Do konce tréninku zbývá ještě půl hodiny, Button se posouvá na třetí místo. Hülkenberg se se svým Sauberem probudil a časem 1:37,806 min jde na druhé místo! McLarenům se daří, Button je třetí, Pérez šestý. Alonso má v této chvíli na svém kontě desátý nejrychlejší čas, který je o necelou sekundu horší, než Vettelův. Kovalainen jde na osmé místo, Massa na sedmnácté. Hamilton je jen dvanáctý.
Po chvíli se mění pořadí, Bottas je druhý jen tři desetiny sekundy za Vettelem (1:37,433 min), Webber jde na třetí místo. Většina pilotů je teď v boxech, Mark Webber se zlepšil a jde za svého týmového kolegu na druhé místo. Na trati zůstaly jen Hamilton a van der Garde, do konce zbývá patnáct minut. Na trati teď není nikdo.
Dvanáct minut před kocem monoposty znovu vyjíždějí na trať, tentokrát s pneumatikami se středně tvrdou směsí. Alonsovi to pomáhá, jde na páté místo, Sutil jde na čtvrté místo. Vede Vettel před Buttonem a Webberem. Hülkenberg se nevzdává, jede rychle a časem 1:37,356 min jde na první místo.
Hamilton zrychlil, ale posouvá se jen na jedenácté místo za svého týmového spolujezdce. Webber je druhý, Vettel třetí. Následují Button a Sutil, Grosjean jde na třetí místo, Hülkenberg zlepšil svůj vlastní čas. Hamilton jde na páté místo, Rosberg na šesté.
Vettel zrychlil a je v čele - 1:36,733 min, za něj se řadí Webber, následují Hülkenberg, Grosjean, hamilton, Button, Rosberg. Oficiální čas tréninku skončil. Hamilton jde na třetí místo.
Maximální rychlosti: 1. Di Resta - 312,9 km/hod; 2. Sutil - 312,3; 3. Vergne - 311,8; 4. Ricciardo - 311,4; 5. Hamilton - 310,8; 6. Pérez - 310,7; 7. Button - 310, 4; 8. Bottas - 310,3.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.