AUSTIN; 3.trénink: V čele Red Bull. Překvapením je výkon čtvrtého Hülkenberga, dobře zajely i McLareny s šestým Buttonem a osmým Pérezem. Trápí se Ferrari.
Poslední volný trénink Velké ceny USA v Austinu začíná tentokrát bez mlhy, takže se neočekávají problémy. Teplota vozovky i vzduchu je dvacet stupňů Celsia. První vyjely na trať oba monoposty Sauberu, poté i Grosjean na Lotusu. Kromě jiných vyjíždí i Alonso, ostatní zatím nemají zájem zajet měřené kolo.
První čas zajel po pěti minutách tréninku Bianchi - 1:44,983 min, Alonso je zpátky v boxech. Všichni jezdci, kteří byli zatím na trati, měli pneumatiky s tvrdou směsí. Riccirado je první s časem 1:42,450 min. Bianchi si polepšil, ale zůstává druhý a v této chvíli i poslední.
Na třetí místo se řadí Di Resta s časem 1:50,640 min. Hamilton ho odsouvá na poslední místo, jde před něj s časem 1:49,023 min. Na druhé místo jde Vergne, za ním je van der Garde, Bianchi se zlepšil a je před posledním Hamiltonem. Sutil jde před Lewise na šesté místo.
Nico Rosberg se řadí na třetí místo, dlouho tam nevydržel, protože Hamilton je teď druhý. Své časy zlepšují i jiní jezdci, po čtrnácti minutách je pořadí Sutil (1:38,559 min), Ricciardo, Vergne, Kovalainen, Hamilton. Gutiérrez jde na sedmé místo. Grosjean vyjel mimo trať, pokračuje dál bez problémů, stejně Di Resta.
Sutil je teď první, druhý je Rosberg, za ním jsou Di Resta, Ricciardo a Hamilton. Grosjean jde s časem 1:38,307 min na druhé místo, Chilton na poslední dvanácté. Kovalainenovi se daří, jde na třetí místo. A pak přišel Mark Webber - jde do čela pořadí s časem 1:38,158 min.
Po dvaceti minutách tréninku je první Webber, následují Sutil, Grosjean, Hamilton, Kovalainen, Rosberg, Gutiérrez, Di Resta, Ricciardo, Vergne. Sebastian Vettel si nechal změřit kolo - a jde na první místo s časem 1:37,684 min, za ním jsou Grosjean a Webber.
Se ztrátou sedmi sekund je zatím na posledním místě Alonso. Button jde na čtvrté místo, je sedmasedmdesát setin sekundy za Vettelem. Alonso je znovu v měřeném kole - jeho čas mu stačí ale jen na patnácté místo, Massa je zatím devatenáctý...
Stále vede Vettel před Grosjeanem, Webberem, Buttonem a Rosbergem. Do konce tréninku zbývá ještě půl hodiny, Button se posouvá na třetí místo. Hülkenberg se se svým Sauberem probudil a časem 1:37,806 min jde na druhé místo! McLarenům se daří, Button je třetí, Pérez šestý. Alonso má v této chvíli na svém kontě desátý nejrychlejší čas, který je o necelou sekundu horší, než Vettelův. Kovalainen jde na osmé místo, Massa na sedmnácté. Hamilton je jen dvanáctý.
Po chvíli se mění pořadí, Bottas je druhý jen tři desetiny sekundy za Vettelem (1:37,433 min), Webber jde na třetí místo. Většina pilotů je teď v boxech, Mark Webber se zlepšil a jde za svého týmového kolegu na druhé místo. Na trati zůstaly jen Hamilton a van der Garde, do konce zbývá patnáct minut. Na trati teď není nikdo.
Dvanáct minut před kocem monoposty znovu vyjíždějí na trať, tentokrát s pneumatikami se středně tvrdou směsí. Alonsovi to pomáhá, jde na páté místo, Sutil jde na čtvrté místo. Vede Vettel před Buttonem a Webberem. Hülkenberg se nevzdává, jede rychle a časem 1:37,356 min jde na první místo.
Hamilton zrychlil, ale posouvá se jen na jedenácté místo za svého týmového spolujezdce. Webber je druhý, Vettel třetí. Následují Button a Sutil, Grosjean jde na třetí místo, Hülkenberg zlepšil svůj vlastní čas. Hamilton jde na páté místo, Rosberg na šesté.
Vettel zrychlil a je v čele - 1:36,733 min, za něj se řadí Webber, následují Hülkenberg, Grosjean, hamilton, Button, Rosberg. Oficiální čas tréninku skončil. Hamilton jde na třetí místo.
Maximální rychlosti: 1. Di Resta - 312,9 km/hod; 2. Sutil - 312,3; 3. Vergne - 311,8; 4. Ricciardo - 311,4; 5. Hamilton - 310,8; 6. Pérez - 310,7; 7. Button - 310, 4; 8. Bottas - 310,3.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.