AUSTIN - 2. TRÉNINK; Druhý trénink ve Spojených státech patřil Red Bullůmm, Mercedesy ztrácely půl sekundy, zbytek ještě více. Velmi dobré výkony s Lotusem předvádí náhradník Heikki Kovalainen.
Druhý trénink začal za podstatně příjemnějších teplot: vzduch 25 °C, dráha byla vyhřátá na 31 °C. Jako první se ve 20 hod našeho času na okruh vydal Kovalainen, který potřebuje ujet co nejvíce kilometrů, následovaný Hülkenbergem se Sauberem.
Piloti ihned najížděli do měřených kol: Button (1:39,786), Kovalainen (1:40,335), Vergne (1:43,295), Hülkenberg (1:45,740), Chilton (1:47,719), Di Resta (1:47,827), Grosjean (1:49,220), Bottas (1:50,448) se zapsali v úvodních pěti minutách.
Button po prvním tréninku dostal trest v podobě odsunu o tři místa zpět na startovním roštu kvůli předjíždění za červených vlajek, což jej viditelně štvalo, protože cítí, že McLaren je zde konkurenceschopný. Na pódium to není, ale dle jeho slov mohl bojovat alespoň s vozy Ferrari, které se zde stále trápí s trakcí. Mercedesy mají navrch, jsou velmi silné zejména v prvním sektoru.
Grosjean zatlačován do boxů v Austinu po své úvodní jízdě ve druhém tréninku (foto: Lotus F1 Team)
Toro Rosso v úvodu usilovně pracovalo na Ricciardově voze, s nímž jezdec nebyl vůbec spokojený. Nováček v týmu Kvajt za ním zaostal jen o 2 desetiny, což jen naznačuje, že Australan mohl mít technické problémy. Do tréninku se zapojil až po 15 min od začátku.
Do čela se po 13 min dostal Vettel (1:38,211 min), který v prvním tréninku jezdil s těžkým vozem. Zdá se, že Red Bull bude mít i v Austinu velkou rychlostní převahu, jež je patrná hlavně v posledním sektoru. Webber na druhé pozici na něj průběžně ztrácel 0,449 s.
Po půlhodině již piloti začali přezouvat na měkčí ze dvou nabízených směsí. Button si do té doby stěžoval na blokování kol v pomalých zatáčkách, po přezutí na středně-tvrdé pneu na nedostatek přilnavost na zádi. Maldonado nebyl se svým vozem FW35 spokojený vůbec: "Všechno je špatně." Oba Williamsy jezdí s klasickými "ne Coanda" výfuky.
Williams v Austinu pokračuje bez Coanda výfuků, jezdí s klasickou verzí připomínající tu loňskou(foto: Williams F1 Team)
Po 35 min Vettela překonávají oba Mercedesy (Hamilton 1:38,088; Rosberg 1:37,785), Kovalainen (1:38,073) i jeho týmový kolega Webber (1:37,420). Zatímco se většina začíná soustředit po 50 min na delší jízdy, Vettel znovu předvádí nejrychlejší kolo - 1:37,305 min. Inženýr jej pak krotí, aby zpomalil a držel konstantní tempo. Pérez byl mezitím v garáži, kde mu McLaren měnil přední zavěšení.
Red Bull v závěru při dlouhých jízdách převáděl opravdu suverénní tempo a zdá se, že v Austinu opět nebude mít konkurenci. Favoritem na zbývající místa na pódiu je Mercedes - Rosberg na nejrychlejšího Vettela ztratil 0,48 s.
Hodně zaostávaly Marussie - Bianchi o 9,704 s (+ 9,97 %) - navíc je v závěru opět provázely technické problémy, když se Chiltonovi zakouřilo z brzd a zůstal stát mimo trať. Pořadatelům jeřáb uvízl v písku, proto odklizení vozu trvalo neobvykle dlouho, nad čímž se podivovali kroužící piloti i jejich inženýři.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Di Resta - 315,1 km/hod; 2. Sutil - 314,1; 3. Bottas - 313,6; 4. Pérez - 313,4; 5. Hamilton - 313,1; 6. Gutiérrez - 313,1; 7. Maldonado - 313,0; 8. Ricciardo - 312,6; 9. Button - 312,3; 10. Webber - 311,7; 11. Vettel - 311,1; 12. Rosberg - 310,9.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů (červeně) a skutečně zajetých časů na kolo (modře)
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.