AUSTIN - 2. TRÉNINK; Druhý trénink ve Spojených státech patřil Red Bullůmm, Mercedesy ztrácely půl sekundy, zbytek ještě více. Velmi dobré výkony s Lotusem předvádí náhradník Heikki Kovalainen.
Druhý trénink začal za podstatně příjemnějších teplot: vzduch 25 °C, dráha byla vyhřátá na 31 °C. Jako první se ve 20 hod našeho času na okruh vydal Kovalainen, který potřebuje ujet co nejvíce kilometrů, následovaný Hülkenbergem se Sauberem.
Piloti ihned najížděli do měřených kol: Button (1:39,786), Kovalainen (1:40,335), Vergne (1:43,295), Hülkenberg (1:45,740), Chilton (1:47,719), Di Resta (1:47,827), Grosjean (1:49,220), Bottas (1:50,448) se zapsali v úvodních pěti minutách.
Button po prvním tréninku dostal trest v podobě odsunu o tři místa zpět na startovním roštu kvůli předjíždění za červených vlajek, což jej viditelně štvalo, protože cítí, že McLaren je zde konkurenceschopný. Na pódium to není, ale dle jeho slov mohl bojovat alespoň s vozy Ferrari, které se zde stále trápí s trakcí. Mercedesy mají navrch, jsou velmi silné zejména v prvním sektoru.
Grosjean zatlačován do boxů v Austinu po své úvodní jízdě ve druhém tréninku (foto: Lotus F1 Team)
Toro Rosso v úvodu usilovně pracovalo na Ricciardově voze, s nímž jezdec nebyl vůbec spokojený. Nováček v týmu Kvajt za ním zaostal jen o 2 desetiny, což jen naznačuje, že Australan mohl mít technické problémy. Do tréninku se zapojil až po 15 min od začátku.
Do čela se po 13 min dostal Vettel (1:38,211 min), který v prvním tréninku jezdil s těžkým vozem. Zdá se, že Red Bull bude mít i v Austinu velkou rychlostní převahu, jež je patrná hlavně v posledním sektoru. Webber na druhé pozici na něj průběžně ztrácel 0,449 s.
Po půlhodině již piloti začali přezouvat na měkčí ze dvou nabízených směsí. Button si do té doby stěžoval na blokování kol v pomalých zatáčkách, po přezutí na středně-tvrdé pneu na nedostatek přilnavost na zádi. Maldonado nebyl se svým vozem FW35 spokojený vůbec: "Všechno je špatně." Oba Williamsy jezdí s klasickými "ne Coanda" výfuky.
Williams v Austinu pokračuje bez Coanda výfuků, jezdí s klasickou verzí připomínající tu loňskou(foto: Williams F1 Team)
Po 35 min Vettela překonávají oba Mercedesy (Hamilton 1:38,088; Rosberg 1:37,785), Kovalainen (1:38,073) i jeho týmový kolega Webber (1:37,420). Zatímco se většina začíná soustředit po 50 min na delší jízdy, Vettel znovu předvádí nejrychlejší kolo - 1:37,305 min. Inženýr jej pak krotí, aby zpomalil a držel konstantní tempo. Pérez byl mezitím v garáži, kde mu McLaren měnil přední zavěšení.
Red Bull v závěru při dlouhých jízdách převáděl opravdu suverénní tempo a zdá se, že v Austinu opět nebude mít konkurenci. Favoritem na zbývající místa na pódiu je Mercedes - Rosberg na nejrychlejšího Vettela ztratil 0,48 s.
Hodně zaostávaly Marussie - Bianchi o 9,704 s (+ 9,97 %) - navíc je v závěru opět provázely technické problémy, když se Chiltonovi zakouřilo z brzd a zůstal stát mimo trať. Pořadatelům jeřáb uvízl v písku, proto odklizení vozu trvalo neobvykle dlouho, nad čímž se podivovali kroužící piloti i jejich inženýři.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Di Resta - 315,1 km/hod; 2. Sutil - 314,1; 3. Bottas - 313,6; 4. Pérez - 313,4; 5. Hamilton - 313,1; 6. Gutiérrez - 313,1; 7. Maldonado - 313,0; 8. Ricciardo - 312,6; 9. Button - 312,3; 10. Webber - 311,7; 11. Vettel - 311,1; 12. Rosberg - 310,9.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů (červeně) a skutečně zajetých časů na kolo (modře)
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.