Šéf McLarenu Martin Whitmarsh věří, že jeho tým příští rok porazí Red Bull a vyhraje titul mistrů světa Formule 1. Fernanda Alonsa by ve Wokingu v budoucnu i přes kontroverzní epizodu v minulosti uvítal.
Cílem je titul"Realisticky doufám, že v roce 2014 budeme moci vyhrát mistrovství světa. To musí být našim cílem. Vkládáme do toho velké úsilí," říká pro F1 Racing Whitmarsh, jehož tým bude příští rok odebírat turbomotory od Mercedesu, než před další sezónou přejdou na Hondy.
"Vstupujeme do našeho 20 roku s Mercedesem a oni mají dobrý program vývoje nových pohonných jednotek. Spoustu lidí znám osobně - některé z vyššího vedení jsem přivedl k vývoji pohonných jednotek já, když jsem vedl tuto část před léty. Odvedou dobrou práci a já si myslím, že také můžeme odvést dobrou práci. Musíme mít za cíl vyrazit a vyhrát," pokračuje.
Letos se ve Wokingu dříve zaměřili na příští sezónu, protože vůz MP4-28 nebyl dostatečně konkurenceschopný. "Loni jsme učinili určité organizační změny, které nefungovaly, takže některé z nich jsme vrátili nebo částečně vrátili.
V tuto dobu bychom obvykle silně pracovali na rozvoji svého [současného] auta, protože upřímně jsme často bojovali o šampionát nebo alespoň o vítězství v závodě. Letos tomu tak není, protože si to nemůžeme dovolit.
Musíme být konkurenceschopní příští rok, vzhledem k změnám před námi. Dotáhnout to z pátého místa na třetí v roce 2013 by vyžadovalo takové množství zdrojů, které nejsme schopni do tohoto projektu vložit," vysvětluje šéf McLarenu.
Fernando Alonso je letos z výkonů Ferrari frustrovaný, vrátí se v budoucnu k McLarenu?(foto: Scuderia Ferrari)
Alonso a McLarenNa otázku, zda se vrátí Fernando Alonso k McLarenu, Whitmarsh odpovídá: "Všechno je možné. Musíte si ale opět dávat pozor na to, co v takových situacích řeknete.
V Singapuru jsem byl dotázán: 'Měli byste zájem o podepsání smlouvy s Fernandem Alonsem?' Takže jsem řekl, že ano. Otázka nezněla: 'Jednáte s Fernandem Alonsem?' Šlo o abstraktní dotaz. Je jasné, že Fernando je momentálně jedním z nejlepších pilotů v F1 a každý šéf týmu - pokud by byl upřímný - by odpověděl stejně jako já.
V současné době má smlouvu se soupeřem, což respektujeme. Zda by to bylo možné v budoucnu? Bylo. Chceme ty nejlepší inženýry, nejlepší technické partnery a nejlepší jezdce. To je k úspěchu zapotřebí.
Fernando, jak víte, měli jsme společnou minulost a já jsem byl u toho. Vyspěl v jezdce, který často získává více bodů, než to na auto vypadá. Je velmi talentovaným klukem," dodává šéf týmu, který pro příští sezónu uzavřel smlouvy s Jensonem Buttonem a nováčkem Kevinem Magnussenem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.