Davide je zklamán svou prohrou ve prospěch Kovalainena a říká: Za posledních pět let nemá žádné výsledky
V posledních dvou závodech letošní sezony nahradí Heikki Kovalainen v týmu Lotus Kimiho Räikkönena. Rezervnímu jezdci Lotusu Davidovi Valsecchimu se to však moc nelíbí. Šampión GP2 z roku 2012 vyhlásil, že očekával, že přednost dostane někdo s většími zkušenostmi, neočekával ale, že to bude zrovna Kovalainen.„Kdyby zvolili mě, byla by to senzace. Ale dokázal bych si to představit, když jsem věděl, že ze zkušených jezdců zůstal volný jenom Heikki Kovalainen. Proto jsem si ještě dělal aspoň malé iluze. Věděl jsem, že můj postup ještě nebyl úplně ztracen,“ řekl Davide.Pak ale dal prostor svým emocím a svému názoru na volbu druhého pilota Lotusu pro následující dva závody. „Je to pro mě krutá porážka, ze sportovního hlediska přímo tragédie, ale já se nevzdávám. Štve mě, že jsem prohrál souboj o místo s Kovalainenem, není žádný šampión, ani aktivní jezdec, navíc jeho poslední výsledky mají už pět let. Být poražen Hülkenbergem, nebo Maldonadem, ale takhle… Jsem přesvědčen, že z hlediska motivace a touhy prosadit se měl tým vybrat mě. Já bych byl dobrý…“Davide přesto respektuje volbu vedení týmu a svůj fanklub odrazuje před protesty. „Řekl jsem Boullierovi, že respektuju rozhodnutí a že se nadále může na mě spolehnout. Moji fanoušci zveřejnili na internetu invektivy vůči Lotusu, ale já jsem napsal prezidentovi fanklubu, že jsme lidé a musíme se naučit prohrávat stejně, jak jsme se v roce 2012 naučili v GP2 vítězit. Volba týmu se musí respektovat, ja mohu jen slíbit, že při první příležitosti, která se mi ve Formuli 1 naskytne, získám body. Je to pro mě sportovní výzva, nepotřebuju, aby mne někdo utěšoval. Sezonu skončím jako třetí jezdec Lotusu a pak uvidím, co bude dál.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.